690 alustan säädöt

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja PoS
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Nyt on se 50h takana ja jousitus tallin lattialla, joten olin yhteydessä Nurmelaan. Sanoi että hänellä ei oo kokemusta tästä kamppeesta, joten ei osaa kuin antaa valistuneen arvauksen toimivista keulajousista. Takajousen (78) arvioi olevan ookoo. Nyt siis edessä 5,9.

Mitä lähtisitte eteen koittamaan? 6,5 vai jopa 7,0?

Ite en ole kokenut että tartti vaihtaa vielä mutta näkisin että jos tuntuu pehmeältä niin toi 7 ei oo yhtään liioteltu. Kevyemmässä sxc ne toimi ainakin pirun hyvin.

Nyt tuli MP-Racingilta viestiä, että jousitus on valmis. Eteen tuli toiseen putkeen seiskan jousi ja toiseen kuuspuolikas.

Mielenkiintoista tässä on se, että viime talvena siis käytin jousituksen tallinnalaisessa, ilmeisen arvostetussa Oneclick-nimisessä firmassa, joka on myös WP-jälleenmyyjä. Eikä muuten ollut halpa keikka.

Sen lisäksi että vaihtoivat keulajouset toisiin vakioihin (joista tietysti maksoin), oli Nurmelan mukaan shimmit vakiot (vaikka maksoin shimmauksesta) ja keulan öljynpinta liian matala. Laitoin jo vuosi sitten välittömästi alustan huonoksi toteamisen jälkeen Oneclickille sähköpostia ja kysyin, että mitäs hommaa. Eivät reagoineet tiedusteluihin kovin vastaanottavaisesti – lähinnä kertoivat, että olen väärässä.

Pitänee kysellä uudelleen.

Onko muuten 2019 Enduro R:n manuaalissa alustan säädöissä painovirhe? Siinähän on mainittu että säätöjen kiinni päin ruuvaaminen vähentää vaimennuksia, järjellä ajatellen pitäis aukaista ja näin olen toiminutkin.

https://www.ktmshop.se/documents/19_3213909_en_OM.pdf ja sivu 85

Loogisesti ajatelluilla Comfort-säädöillä on nimittäin aika kaukana comfortista, hajos peilikin kelirikkoteitä rytyyttäessä.

On, jos en väärin muista mulla on molempien Kotarien ohjekirjassa iskarin säätöjen kohdalla mainittu jonkun säätimen toiminta juurikin väärin päin. Siinä voi helposti joku olla ihmeissään.

Nyt vihdoin sain pyörän nippuun ja kävin muutaman tunnin pöristelemässä puskassa. Ai että oli hyvä. Vakaus ihan eri planeetalta ja vaikka tarkoituksella yritin vähän hölmöillä, ei pyörä tehnyt mitään tyhmää. Eikä tuntunut kangistuneenkaan. Oikein onnistuneet muutokset.

Eli 100kg kuski, edessä jouset 6,75 ja takana 78.

Back