• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

696 öljynvaihto

Re: 696 öljynvaihto

Keskimmäinen on öljyproppu. Mikään noista ei alkujaan ole torx, vaan joku on käyttänyt kuusiokoloon torx-kärkeä.
 
Re: 696 öljynvaihto

Se on karkeasuodattimen tyhjennysruuvi, mutta sitä ei öljynvaihdon yhteydessä tarvitse aukoa. Sinne ei jää öljyä kuin tippa.
 
Saako moottorin tyhjäkäynnillä tarpeeksi lämpimäksi öljynvaihtoa varten vai pitääkö odottaa ajokelejä?

Itse odottaisin ajokelejä ja ajaisin lenkin jonka jälkeen välittömästi öljynvaihto,
ihan että kaikki möhnä mikä on nyt laskeutunut öljypohjaan tulee öljyjen mukana ulos.
 
Itse odottaisin ajokelejä ja ajaisin lenkin jonka jälkeen välittömästi öljynvaihto,
ihan että kaikki möhnä mikä on nyt laskeutunut öljypohjaan tulee öljyjen mukana ulos.
Juuri näin, tuo minun kysymys oli lähinnä opetusmielessä tehty, olen ollut töissä paikassa missä lähes 0-asteisista moottoreista on vaihdettu öljyt... Ei moottoripyöräliike eikä -koneet.
 
Eikös se möhnä nimenomaan lähde kiertoon noin. Kun mopo seisoo talven, kaikki saostumat ja muu kakka valuu pikkuhiljaa sinne öljypohjaan. Sitten kun sen tempasee tulille, se kaikki lähtee taas kiertoon. Tietty ne öljyt tulee ulos herkemmin lämpimänä, mut ihan aikuisten oikeesti ei varmaan oo suurtakaan merkitystä miten tuon tekee. Voihan sieltä laskea vaikka litran läpi sitä öljyä ennen propun kiertämistä kii, jos oikein haluaa hifistellä.
 
Shellin öljyjä ei ole kovinkaan hyvin saatavilla, mutta löytyy toki. Motonet tarjoaa Motulin öljyjä. Luokitus tietysti ratkaisee.

Kuinka moni käyttää nimenomaan Shellin öljyä? Kaveri sanoi, että kaksi konetta hajonnut öljyn vuoksi ja vannoi ehdottomasti Shellin nimeen.

Shell Advance 4T Ultra 15W-50
 
Shellin öljyjä ei ole kovinkaan hyvin saatavilla, mutta löytyy toki. Motonet tarjoaa Motulin öljyjä. Luokitus tietysti ratkaisee.

Kuinka moni käyttää nimenomaan Shellin öljyä? Kaveri sanoi, että kaksi konetta hajonnut öljyn vuoksi ja vannoi ehdottomasti Shellin nimeen.

Shell Advance 4T Ultra 15W-50

Urbaanilegenda kertoo vannoutuneiden Bemaristien vaihtaneen takavuosina uudenvuodenyönä öljyt, kun tehtaan suositus öljymerkille vaihtui....
 
Urbaanilegenda kertoo vannoutuneiden Bemaristien vaihtaneen takavuosina uudenvuodenyönä öljyt, kun tehtaan suositus öljymerkille vaihtui....

Muistan ainakin, että oli jonkinmoinen huuto asiasta. Heitä on petetty ja ajaneet vuosia väärillä vaarallisilla öljyillä jne. Bemarimiehet ovat tarkkaa porukkaa. Kotarissa ainoa kotarin hyväksymä öljy oli Motorex. kaikilla muilla öljyillä hopeoidut veivin alapään laakerit menivät pilalle. Motorex oli maailman ainoa öljy, jolla "LC4"-luokitus. Husqvarnassa oli sama kone ja suositus Bel Rayn öljylle. :grin:

Shellin Advance Ultra on kyllä toiminut moitteetta ja on ihan yhtä hyvää kuin muutkin. Tällä hetkellä on Motulia, kun oli Tokmannin poistomyynnissä törkyhalvalla. Sitä ennen oli Mobilia, kun Prismassa oli loppuunmyynti uloskantohintaan jne.

Renkaissa kun on tuo paistopäivä kaikkein tärkein asia, niin voiko yli vuosi sitten purkitettua öljyä käyttää?

Knoppitietona Ducatiin käy rättisitikan öljynsuodatin.
 
En oo paljon muuta kattellu luokituksista ku viskositeetin. Taitaa olla 300V 15W50 motulia nyt koneessa. Ei se ainakaan sen takia levo kii. Kuivan kytkimen kans on aika yks lysti mitä laatuöljyä sinne kaatelee kunhan viskositeetti on oikein ja vaihtelee mielummin ajoissa ku myöhään.
 
Back
Ylös