748 ilmanputsari

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ratt
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Mitähän näillä on eroa, kun näyttää ainakin piperilla olevan mpx038 joka on ~20e ja sit on mpx014 joka on ~60e?

http://www.storm-motor.fi/osat/moottoripyorat/ducati/748/2001/ Vähän alaspäin kun scrollaa niin löytyy.

Sittenhän tossa olis vielä noi yli satasen värkit ja ebayssa on yli kahden huntin bmc..

*MPX038* on hyvä ostos jos sinulla on vakiopyörä. Asennetaan alkuperäisten tilalle ja maksaa alle pari kymppiä PIP-MPX038:
F27217112.jpg

*MPX014* tulee ilmaboxin sisälle, tötteröiden päälle. Mukamas hengittelee paremmin...?
large-pipercross-mpx014-air-filter.bmp

Nuo muut ovat sitten vielä erilaisia versioita. Joku on kokonainen makkara kummankin imutorven väliin, joku sellainen versio missä ilmaboksin sivuille tulevat metalliverkkofiltterit tms... Onhan noita. Voit aivan hyvin ostaa edullisimman Pipercrossin, toimii.

Mulla on nuo 038sit 998ssa. Eivät varmasti ole orkkiksia huonommat. Kilpurissani oli tälläiset: http://www.ducati.ms/gallery/files/9/3/7/0/p1010932a.jpg

Noitten makkaroiden ongelma on, että joskus kun mopo aivastelee, hyppää paikaltaan ja imaisee kurkkuun. Lähipiirissä yksi tälläinen kokemus. Yllättävä tilanne kun jumittaa kaasun auki. Palstoilta muistan lukeneeni että niitä olisi mennyt venoille ja sylinteriin saakka. Sitä en osaa sanoa onko totta vai tarua.

Kiitos vastauksista, noi parinkympin putsarit nyt tilasin.

Asiaa googlailin niin joku oli sitä mieltä, että noi tötsien päälle tulevat lisäis tehoa paria heposta kun virtaa/hengittelee paremmin ja toinen koulukunta oli sitten sitä mieltä että tehoa menee kun virtaukset menee sekaisin.

Onko toi ärrän putsariboksi muuten hiilikuitua jo tehtaalta lähtiessään? Ovat kyllä tosi siistejä värkkejä, vähä tekis mieli laittaa nykyinen myyntiin ja hankkia semmonen tilalle.. :D

Mulla on tollanen boksin sisääntuleva suodatin. Kyllästyin niiden alkuperäisten vaihtamiseen, kun mulla on hiilarikuoret niissä imutorvissa ja niiden purkaminen ja varsinkin kokoaminen on suorastaan v****maista.

Tuo suodatin mikä mulla on sisältää sellaisen rautakehikon, eli ei pääse imaisemaan sitä kurkkuihin. Toisaalta on vähän hankalempi pestä kun sitä ei pysty puristamaan kasaan. En nyt enää muista enää minkä valmistajan se on.

Back