• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

748 vs 996

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Jotenkin tuntuu, että osa tämän foorumin tuoreista Ducati-kuskeista ovat samanlaisia besserwissereitä kuin esim. Star Wars -fanit, jotka änkyttävät joka käänteessä, että eivät ole nörttejä tai että jedit voittavat vaikka teräsmiehen.  
thumbs-up.gif

Enkä yleistä tätä Ducati-kuskeihin yleensä, koska suurin osa heistä on tavallisia motoristeja ilman tarvetta merkkifanaattisuuteen tai toisten fleimaamiseen.

OT: tuo 996/998 on kyllä se makein Ducati kaikin puolin
Nyt kohdistat kommenttisi muutamaan nimimerkkiin. Olisi mielenkiintoista tietää, mihin kommenttisi perustuu.

Jos lukaisee oman nimimerkkisi kirjoittamia viestejä, on niistä myös havaittavissa vahvaa besserwisserismiä. Olisiko niin, että besserwisserismiä on havaittavissa myös Suzuki- yms kuljettajien keskuudessa näiden mainitsemiesi tuoreiden Ducati-kuljettajien lisäksi. Omituisen vahva halu on tonnisen Suzukin omistajalla pukea oma harrastuskapineensa parhaimpaan balettipukuun.
Et kai vaan luullut että tarkoitin sinua, kun noin kiivastuit.  
tounge.gif

No jokatapauksessa tuo vastauksesi on kyllä osittain totta paitsi tuon merkkiuskollisuuden osalta. Tarkoitus on myydä suiza pois ja ostaa vähintään yhtä hyvä tilalle. Merkkivaihtoehtoja, joissa hinnan ja ominaisuuksien muodostava funktio toteutuu, on neljä.

Edit: perustelen viestiäni sillä, että tämä oikeasti mielenkiintoinen ketju, jota muuten tänään luin ensimmäistä kertaa, mentiin pilaamaan turhalla kommentilla, vaikka päivänselvää oli että vääntö siitä alkaa.

Ja öh, jotta en ihan aiheesta eksy niin 996 on MAGEE!!! Ei pystyis ajatteleenkaan tätä merkkiä pienemmällä koneella, sillä sitte puhutaan jo niin umpilosoista vempaimista että alta pois.
996 on kyllä magee...Itse pärjäisin varmasti pienemmälläkin ducatilla, sillä niissä on hauskuus/tuntuma/äänet kohdallaan..varsinkin kaupunki/taajama/mutka-ajossa!
062802jumpie_prv.gif

ST-mallistoakaan ei kannata sulkea pois, koska kaikissa noissa on avoimilla putkiloilla myös aivan mahti saundi.

Ta Ta TA TA VVRRROoOOOAAARRRRrrrrrr
tounge.gif

Soundivertailussa olen empiirin tutkimuksen kautta tullut siihen tulokseen, että kaikki ns. "pitkäputkiset" eli ne, joissa on putki vedetty takaa ylös, kuulostaa keskenään melko samalta kuutiotilavuudesta riippumatta eli 748-999 + jotkut monsterit ja taas lyhytputkiset kuten Monstereista suurin osa, Supersport ja ST-sarja kuulostaa keskenään melko samalta.

Saundi oli muuten yksi merkittävä tekijä, miksi päädyin 999R-malliin, enkä MV Agustan sikahienoon Tamburiiniin.

Tehoahan Tamburiinissa olisi ollut ns. riittävästi ja nyt tuli vaan nuo vaatimattomat 130 ja risat takanakille.
tounge.gif

Kyllä ne komeimmat ducati soundit tulee 2-ventiili vehkeistä!
062802jumpie_prv.gif
Toi on täysin totta.
Samaa mieltä! Hailacin Erakin oli kanssani samaa mieltä, siellä kun hengailtiin ja koeajolle tuli ja meni pyöriä ja omistajiakin tuli ja meni.. 4-valveettisissä on kyllä ehdottomasti kireempi saundi, mutta itse pidän eniten 2-venaisten "lussujen" saundista Termareilla tai Remuksilla kuten mun Ducati Performance -putket oli. 900SS yläputkilla, moottorijarrutus 6:sta 3 tonnin kierroksille.. kyllä kuullostaa hyvältä. Ja siitä kun avaa niin imutorvet röhisee korvan juuressa kun ilmanputsarin kansi on leikattu auki että ilimoja kulukee... Ja se on ihan sama miltä se näyttää paperilla kun ajo tapahtuu asfaltilla!!!  
sport05.gif

Se on muuten kiva ajaa kun saa oikeesti vetää kaasu pohjassa ilman että heti mennään kolmee sataa. Siksi mulle riittää vähempikin teho.

Kyllä ne komeimmat ducati soundit tulee 2-ventiili vehkeistä!
062802jumpie_prv.gif
Toi on täysin totta.
Samaa mieltä! Hailacin Erakin oli kanssani samaa mieltä, siellä kun hengailtiin ja koeajolle tuli ja meni pyöriä ja omistajiakin tuli ja meni.. 4-valveettisissä on kyllä ehdottomasti kireempi saundi, mutta itse pidän eniten 2-venaisten "lussujen" saundista Termareilla tai Remuksilla kuten mun Ducati Performance -putket oli. 900SS yläputkilla, moottorijarrutus 6:sta 3 tonnin kierroksille.. kyllä kuullostaa hyvältä. Ja siitä kun avaa niin imutorvet röhisee korvan juuressa kun ilmanputsarin kansi on leikattu auki että ilimoja kulukee... Ja se on ihan sama miltä se näyttää paperilla kun ajo tapahtuu asfaltilla!!!
sport05.gif

Se on muuten kiva ajaa kun saa oikeesti vetää kaasu pohjassa ilman että heti mennään kolmee sataa. Siksi mulle riittää vähempikin teho.
SE ON JUST NOIN! Tossa se on kiteytettynä koko ajatus dugatilla ajamisesta(näillä lutusilla 2-venttiili vehkeillä) ja yleisö tykkääää
062802jumpie_prv.gif

Eikö merkkifoorumin idea ole jakaa informaatiota ko. merkin harrastajien tai niistä kiinnostuneiden kesken, ei arvostella ko. merkkiä.
Jeps, nimenomaan. Ja kandee muistaa että vaikka täällä joku ZXR hemmo puhuiskin asian vierestä niin saattaa silti olla kiinnostunu Ducatista merkkinä. Vaikka sitten salaa
tounge.gif
Mua ainakin on Ducce aina kiinnostanu, jollain sairaalla tavalla. Ja en yhtään ihmettelis vaikka sellanen kakkospyörä joskus tallista löytyisikin. On se vaan niin pervo kapistus
cool.gif

Eli antaa nää merkkitopiikit vaan olla avoimia kaikille, jotta ne kaappiducatistitkin vois ammentaa tietoa itselleen.
wink.gif
Arvostelu kuuluu elämään ja sekin tulee kestää siinä missä kehutkin.
Näinhän se on! Omalle kohdalle on sattunut kahdesti,samat kaverit,virtasalmella imatranajojen aikaan,oulun sunnasta (terveisiä jos satutte tunnistamaan) tulleita motoristeja,joilla oli ninja kawasaki ja toisella matkamallin yamaha.Grilli katoksessa riitti jutusteltavaa dugateista pitkäksi aikaa samoin kuin,myöhemmin mökilläkin kiinnostus oli kova!.Jokin niissä ducateissa viehättää
nixweiss.gif

No perhana, siinähän se tuli kiteytettynä koko homma.
smile_org.gif
[/quote]
Täysin samaa mieltä! Nyt saatiin vihdoin FAKTAA ™ peliin!  
cool.gif
[/QUOTE]
*Totaali REPS* Tähän ei nyt kyllä oo enää mitään lisättävää, mahtava perustelu!!!
tounge.gif
tounge.gif
tounge.gif

No perhana, siinähän se tuli kiteytettynä koko homma.
smile_org.gif
Täysin samaa mieltä! Nyt saatiin vihdoin FAKTAA ™ peliin!  
cool.gif
[/quote]
*Totaali REPS* Tähän ei nyt kyllä oo enää mitään lisättävää, mahtava perustelu!!!  
tounge.gif
tounge.gif
tounge.gif
[/QUOTE]
Kyllä!!! Heheh...
smile_org.gif
biggrin.gif
wink.gif

Voi teitä äitin pikku japonialaismopo-motoristeja, kyllä repeilee  
tounge.gif
biggrin.gif
Jep, monenlaisia perusteita saa pyöränhankinnalleen hakea. Jos haluaa. Epäilisin kuitenkin, että jos aikeissa on ostaa joku 996:n kaltainen pyörä, niin kaiketi sen haluaisi myös jotenkin etenevän.

Onhan se toki äärimmäisen hieno pyörä ihan vaan katseltavaksi tai kuunneltavaksi, mutta eiköhän se nyt ole kuitenkin tehty aivan muunlaista harrastamista varten?

Kapeita aasinsiltoja tehottomiin pikkupyöriin, tai esimerkiksi näiden pikkupyörien valmistusmaihin, voi toki tuostakin rakentaa, jos siihen kokee jotain tarvetta. Mutta silloin kun puhutaan selkeästi otsikon kaltaisista pyöristä, niin mitä siihen sitten jotain järkiperäisiä perusmopoja sotkemaan?

Voi teitä äitin pikku japonialaismopo-motoristeja, kyllä repeilee  
tounge.gif
biggrin.gif
Etköhän sä Jyri ole nyt jo vahvuutesi näyttänyt ? Ei mekään sua alettu henk.koht dissaamaan tai kategoroimaan rakettispagetti kuskiksi  
biggrin.gif

biggrin.gif

---------------------------------------------------------

Aiheeseen: Jos vain rahat riittää niin osta se 996:n, itse olen sellaisen pari kertaa nähnyt / kuullut ja ihan hyvältä kuulosti.

Kohta tänne vastaa joku GSXJJHOUKGH-kuljettaja, jonka mielestä hänen uusimmassa gixussaankaan ei ole riittävästi tehoa, pah sanon minä. Homman suola on siinä, että laite istuu hanskaan ja hallitsee käytettävissä olevan tehon jollain lailla ja oppii lisää!
Sinä se jaksat joka paikassa virittää tuota keskustelua, eikö se jo kyllästytä ?
Ehkä tuota fanaattisuutta ei tarvitsisi noin karkeasti näyttää.
Heh, Ducati on provo. Ja toimii joka kerta.
wink.gif
No jaa, alkaa jo vitsi pahasti väljähtyä ja molemminpuolinen provoilu on turhaa energian ja kaistan tuhlausta. Eiköhän tuo plaatu jo riittäis tältä erää.

Enivei, noiden saundien osalta olen samoilla linjoilla Italon empiiristen havaintojen suhteen ja yksi hauskimmista saundeista on minusta juuri tuo lyhytputkisten koneiden saundi, etenkin sopivilla putkilla. Toki monissa muissakin tvineissä on usein hienot saundit ainakin putkitettuina, mutta tuon yhden kyllä yleensä tunnistaa heti esim. mörökölliksi tai sportiksi. 99x ja 74x ovat myös kivoja, semmoisia kiukkuisempia, mutta itsellä on ollut kyllä joskus vaikea erottaa noita toisistaan, ehkä tosiaan volyymissä tai jossain basson syvyydessä on pieni ero, siis noilla termin tai silin putkistoilla. Sen verran pieni se kuitenkin on, että ei liene kovin paljon pointtia olla 74x tai 99x mallin valinnalla pelkästään äänen perusteella. IMO. Iso hintaero pienestä saundierosta.

Itse en kyllä hommannut mopoani äänien takia, vaikka se kieltämättä ihan kiva bonus onkin. No, siitä huolimatta taitaa mennä ainakin pöntöt vaihtoon tässä lumisen kauden aikana, ja saas nähdä mitä muuta sitä kenties tulee kehitelleeksi...
wink.gif

Dodii, tekis mieli sohaista ampiais pesää..
Älkää suuttuko henkeen ja vereen merkki fanit.
Olihan se hieno peli, kävin keväälä kokeilemassa jotain tuollaista 999 mallin raaceria, oli siinä saundit kohdallaan ja voimaakin tuntui raakan puoleisesti olevan.
Mutta jotenkin silti tykkään enemmän tuollaisesta nelisylinterisestä vee, koneellisesta!!
Hieman tasaisemmin voima tulee, ei niin kuin hevoinen potkis munille
tounge.gif

Ja kyllä ne saundit yoshimuralla siitäkin saa!!
biggrin.gif
biggrin.gif

Back