• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

749 huoltomanuaali

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jyri
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Hö. Minun mielestäni nuo Ducatin korjaamokäsikirjat ovat selkeitä ja kattavia. Niissä on kaikki tarvittava tieto moottoreiden täydelliseen remontoimiseen. Toki tekijälläkin pitää olla perustiedot siitä, mitä on tekemässä. Ei niitä joka merkonomin pidä mennä rassaamaan millään niittokoneen työkaluilla.

Tämä on mielestäni hatunnoston arvoinen kädenojennus Nikolta meille harrastajille/harrastelijoille. Juuri tuollaista suhtautumista olen toivonut maahantuojan osalta. Hinta kirjoista on todellakin edullinen. Toivottavasti maahantuoja hyväksyy ja ymmärtää meitä tee-se-itse-miehiä jatkossa muidenkin tuotteiden osalta. Kiitos.

Juu, tuo 100€ 749:in korjaamomanuaalista saattaa tuntua pahalta, niin minustakin, mutta sitä tuskin muualtakaan saa. Jos saa niin se ei varmana ole yhtä kattava tiedoiltaan.

Jos huollan tuota itse jossain vaiheessa, tai tarkastan venttiilien välykset talven aikana, ilman tuota kirjaa se homma jää tekemättä, tai maksan helposti saman summan "oppirahoina".

Ducati nimittäin vaikuttaa sellaiselta laitteelta, että sen kanssa saa olla tarkkana. Ainakin kun katselee vanhemman 748:in korjaamomanuaalia, tuskin 749 kauheasti yksinkertaisempi on ;)

Haynesinkin kirja maksaa noin 30-35 €, eli ei tehtaan oma ole kauhean paha tuohon verrattuna...

Jos ajattelee kirjan tarvetta pelkkiin huoltoihin, niin silloin se saattaa tuntua sekavalta. Kirja kertoo koneen rakenteen kaikkine mittoineen ja kasaustapoineen, mutta pelkkiä ennakkohuoltoja kohta-kohdalta niissä ei ole selostettu. Esim. venttiilien säätö kerrotaan osassa, jossa kansi kasataan.

Venttiilien säädön osalta luulen testastretan olevan paljon helpomman, koska "venttiilikopan kansi" on iso. Vanhemmassa 4-venttiilikoneessa luukut on pienet, ja runko ym. osat sopivasti haittaamassa työskentelyä.

Tämä on mielestäni hatunnoston arvoinen kädenojennus Nikolta meille harrastajille/harrastelijoille. Juuri tuollaista suhtautumista olen toivonut maahantuojan osalta.

Samaa mieltä.

Olen todella positiivisesti yllättynyt.
Hyvä, hyvä!  
062802jumpie_prv.gif

Onko kukaan ostellut näitä "Nikon kädenojennus harrastelijoille" manuaaleja?

Omani sain tänään. Ihan hyvältä vaikuttaa ensiselailujen perusteella. On kyllä selvästi suunnattu ammattikäyttöön, mutta kyllä amatöörillekin asiat avautuvat.

Ainoa (lievä) pettymys oli se, että kirja ei ollut sidottu, vaan vaatii kansion.

Ainoa (lievä) pettymys oli se, että kirja ei ollut sidottu, vaan vaatii kansion.
Sehän on hyvä, ettei ole sidottu. Nyt sen kun työnnät sen kopiokoneeseen ja säästät originaalin puhtaana olohuoneen kirjahyllyssä. Sitä kopiota sitten selailet sormet paskassa tallissa.

Kun tuosta hinnasta joku vielä jupisi, niin kerronpa että kysyin omaan Ducatiini maahantuojalta kirjaa pari vuotta sitten. Hinta oli 250€ ja kyseessä oli vain laajennusosa, jossa kerrotaan muutokset perusmallista omaan malliini. Peruskirja pitää ostaa vielä lisäksi ja hinta sillekin tuo 250€. Ynnälaskulla 500€. Onneksi oli muitakin avuliaita harrastajia kuin minä, joilta sai opuksia lainaksi..
wink.gif
(Tosin sen SP4:n osan jouduin ostamaan ulkomailta).

Elikkäs nuo alle satasen hintaiset kirjathan on halpaa kuin saippua..

Sehän on hyvä, ettei ole sidottu. Nyt sen kun työnnät sen kopiokoneeseen ja säästät originaalin puhtaana olohuoneen kirjahyllyssä. Sitä kopiota sitten selailet sormet paskassa tallissa.

Kun tuosta hinnasta joku vielä jupisi, niin kerronpa että kysyin omaan Ducatiini maahantuojalta kirjaa pari vuotta sitten. Hinta oli 250€ ja kyseessä oli vain laajennusosa, jossa kerrotaan muutokset perusmallista omaan malliini. Peruskirja pitää ostaa vielä lisäksi ja hinta sillekin tuo 250€. Ynnälaskulla 500€. Onneksi oli muitakin avuliaita harrastajia kuin minä, joilta sai opuksia lainaksi..
wink.gif
(Tosin sen SP4:n osan jouduin ostamaan ulkomailta).

Elikkäs nuo alle satasen hintaiset kirjathan on halpaa kuin saippua..
Näinhän se homma menee. Alkuperäinen teos olisi kiva säilyttää ehyenä ja lueskella sitä vain saunan jälkeen sängyllä loikoillen. Oikeassa korjaamokäytössä oleva opus menee kohtuu pian rivon näköiseksi, paitsi jos tekee niin kuin hyvältä tuntuu ja antaa opaan maata pöydällä suljettuna
cool.gif

Se onkin siis hyvä, että on irtolehtipainos.
smile_org.gif

Olen aina pyrkinyt pitämään huolto-oppaat siisteinä, mutta kyllä se näin on helpointa.

Odotin kirjaa, siksi olin pettynyt. Mutta näinhän on tietysti parempi.

Katselin että stein-dinsellä on jopa minunkin mopooni oma manuaali, hintaa reilut parikymppiä. Mahtaako tuo olla kanssa ihan ducatin virallinen opas?
thumbs-up.gif
Jos on niin taidanpa tilailla sen ja kyseisen pyörän osaluettelon niin on osienhankinta entistä helpompaa kielitaidottomallekin
biggrin.gif

Back