• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

749

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jyri
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Jyri

New member
Kyselin jo aikaisemmin ss1000&900-malleista ja tulihan sieltä kommenttiakin.

Nyt on sitten vaihtoehtona myös 749. MIllainen laite se on käyttää? Radalla tulee vietettyä osa kesästä ja lisäksi maantiellä olisi hauska ajaa lyhyitä lenkkejä.

Ainoa ongelma on siinä, että joskus tulee otettua kauniimpi osapuoli kyytiin, onnistuuko se 749:llä? Vai pitäisikö hankkia suosiolla se monoposto...

Huoltoväli ja hinnat tietenkin myös kiinnostavat, koska harvalla meistä on ehtymätön kukkaro.

AHAA! Täällä sitä ollaa vieraissa foorumeissa heti kun silmä välttää.. eiks me olla puhuttu mikä se oikea mopo on?
033102bebe_1_prv.gif

Asiaan:
Olen ajellut kaverin 749S mallilla, vääntää ihan ok kohtuu alhaalta, alusta on jämäkkä ja nielee kyllä kaikki pomput mitä sille antaa, vauhti tulee huomaamatta (liian helppo ajaa liian kovaa).. perus italotwini ongelma että välitetty aivan liian pitkäksi.. mutta sehän on helposti korjattavissa. Kaverin vaimo väittää että tässä 749:ssä on parempi istua kyydissä kuin vanhassa 900ss mallissa..

Kyllä mulla nyt vielä muutama muukin järkevämpi vaihtoehto olisi...
biggrin.gif

749:stä ei ole kokemusta, joten siihen en puutu mutta kyytiasiaan kuitenkin:

Koska 749/999 ovat ulkomitoiltaan identtiset, voin sanoa, että ota vaan se kauniimpi osapuoli mukaan. Takana istuu yllättävän mukavasti. Mikäli kyydittävä on vielä tapaus, jolta takana istuminen sujuu luonnollisesti, kuski ei häiriinny hattuhyllyn matkustajasta. On tullut kokeiltua yksin jos toisin päinkin kaksi päällä ajoa 999:llä tänä kesänä ja suuremmitta tuskitta se on mennyt. Tietty voidaan sanoa, että kaksi päällä Ducatilla on sama kuin pyhäinhäväistys, mutta mielestäni rike ei ole niin vakava, että sen välttääkseen pitäisi monoposto hankkia.

Tämähän alkaa kuulostamaan liian hyvältä
wink.gif

Olen todella laiska koeajamaan mopoja, mutta tuo 749 pitäisi kyllä mennä koeajamaan. Mahtaakohan klaukkalassa olla sellainen koeajettavana?

749:ssä ainakin näyttää olevan se takapenkki inhimillisemmällä korkeudella kuin esim. cbr600rr:ssä, eli eiköhän sillä ne muutamat ajot kaksipäällä tee.

En tosiaan ostaisi sitä matkapyöräksi, vaan hauskanpitoon ja satunnaiseen radalla ajoon.

Tietenkin yksi vaihtoehto on Aprilia Tuono, mutta ans nyt katsoa.

Kyselin huoltotöiden hintoja 749:in osalta:

10 tkm huolto maksaa maahantuojalla noin 750 €, eli ei ylläpito ihan ilmaista ole. Saattaa tosin olla, että joku muu huolto tekisi huollon edullisemminkin?

20 tkm hinta oli sama, mutta siihen lisätään vielä hihnojen hinnat.

ei ihan ilmaista, mutta menettelee...

Termignoni on korvannut vakion. Änkkärin lisäksi tähän perinteiseen perusvaihtosettiin kuuluivat toinen putki, lastu sekä ilmansuodattimet.

Ei saanut Klaukkalasta koeajoon kuin 999:n ja vieläpä tuon Termareilla ja muilla kilkkeillä höystetyn mallin.

Avopuolisoni on ollut SS:n kyydissä kerran. Tästä kokemuksesta viisastuneena ja molempien iloksi olen hankkimassa 749:iin tärkeän lisävarusteen: http://www.kaemna.de/cms_en....el=870. Luulen kyllä että ongelma oli joku muu kuin epämukava istuin.

Aprilia ja lukuisat japanilaispyörät ovat varmaan oikein fiksuja vaihtoehtoja. Suunnittelin koko talven niiden ostoa, mutta en koskaan jaksanut vääntyä koeajolle.

Huh, noita Jyrin mainitsemia huoltohintoja. Luulin selviäväni n. viidelläsadalla, taisin luulla väärin.

Just käytin kawan 6tkm huollossa. Teki 100E ja extrana eturatas.. Jää vielä rahaa
033102beer_1_prv.gif
wink.gif

Ei saanut Klaukkalasta koeajoon kuin 999:n ja vieläpä tuon Termareilla ja muilla kilkkeillä höystetyn mallin.

Avopuolisoni on ollut SS:n kyydissä kerran. Tästä kokemuksesta viisastuneena ja molempien iloksi olen hankkimassa 749:iin tärkeän lisävarusteen: http://www.kaemna.de/cms_en....el=870. Luulen kyllä että ongelma oli joku muu kuin epämukava istuin.

Aprilia ja lukuisat japanilaispyörät ovat varmaan oikein fiksuja  vaihtoehtoja. Suunnittelin koko talven niiden ostoa, mutta en koskaan jaksanut vääntyä koeajolle.

Huh, noita Jyrin mainitsemia huoltohintoja. Luulin selviäväni n. viidelläsadalla, taisin luulla väärin.
Suunnittelin japsipyörän ostoa? oliko sinulla jo silloin 749?

Siis tuo huoltohinta oli juuri se, minkä klaukkalan mies listasta luki... kukin saakoot omat alennuksensa. Minä en saa varmaan mitään, koska ikinä sieltä en mitään ole ostanut...

Miten paljon 749:lläsi on ajettu ja onko se S vaiko ihan perusmalli? Oletkos pitänyt siitä noin niin kuin muuten?

Ainoa ongelmahan on nimenomaan huolto... tuollainen laite kun sitä vaatii ihan eri tavalla kuin joku hondamaticci---
nixweiss.gif

Itse olen tässä suunnitellut viisi vuotta Ducatin ostoa ja aina olen sen jotenkin onnistunut tyrimään ostamalla japsin.

Olet varmaan oikeassa tuosta huoltohinnasta, koska satasia edellisen pyöräni SS750FF:kin huolto kustansi. Laiha lohtu on, että huolto-ohjelma tuntuu kattavalta ja jos mitä (vakio)osia tarvitsee, ei tarvitse kahta päivää enempää odotella. Se tietenkin myös lohdutti, ettei tuossa SS:ssä ollut mitään vikaa sinä aikana kun se minulla oli (13tkm-39t?km) Ketjut, rattaat ja jarrupalat vaihdoin ja yhden polttimon. Ja öljyt myös viiden tonnin välein.

Huolellisuus öljyjen, suodattimien ja lämmityskäytön kanssa ja säilytys kuivissa sisätiloissa parantavat kuulema Ducatinkin luotettavuutta japanialaiselle tasolle
biggrin.gif
.

Vaihdoin perus-749:iin nyt kesällä, pidän kovasti kun en paremmastakaan tiedä enkä enempää tarvitse - se mitä olen japanilaisia koeajanut, viimeksi uutta R1:ä, varoisin väittämästä Ducatia laadukkaammaksi tai paremmaksi, mutta tuo moottoriluonne (diesel?) miellyttää ja minusta ne ovat kauniita ja käteensopivia kapistuksia.

Juu, onhan japsipyörätkin oikein hyviä. Joskus vaan tekee mieli jotain erilaista ja sitä 749 voisi tarjota...
biggrin.gif

Jaa... oma mielipiteeni on ettei 749/999 takapenkillä tee mitään, rumakin kuin fan. Todella epämukava istua ja toisin kuin Nina kertoo niin ainakin minun kokemukseni mukaan myös kuskille yhtä tuskaa kyydittää. Osta suosiolla mono.

Jaa... oma mielipiteeni on ettei 749/999 takapenkillä tee mitään, rumakin kuin fan. Todella epämukava istua ja toisin kuin Nina kertoo niin ainakin minun kokemukseni mukaan myös kuskille yhtä tuskaa kyydittää. Osta suosiolla mono.
onko sinulla 749/999 eli oletko kokeillut kyyditsemistä sillä? Kauniimpi puoleni on pienikokoinen, jolloin useampi pyörämalli käy kyllä. Toisaalta kyyditsemistä tapahtunee kovin harvoin...

Itsellä on 749 biposto ja aiempi pyörä oli SS750. Molemmat sekä minä että tyttöystäväni piti SS750 huomattavasti parempana pelinä kyyditykseen, toinen asia onkin mitä mieltä kuski (minä) olen pyöristä ilman ylimääräistä painoa ;)

Suurin ongelma mikä meille tuli oli ettei 749 ole kunnon kahvaa mistä pitää kiinni, ei sillä hevon nahkalenkillä tee yhtään mitään.

Monoposto ja vaihdat tarvikkeena vielä siihen uuden perän, on kuulemma M-Starilla jo myynnissä 05 tarvike, hintaa tosin reilu tonni mutta nätti on kuin sika pienenä
smile_org.gif

Suurin ongelma mikä meille tuli oli ettei 749 ole kunnon kahvaa mistä pitää kiinni, ei sillä hevon nahkalenkillä tee yhtään mitään.
Kyllä minä ainakin 748:lla laitan vyöruusuni pitämään minusta kiinni. Vaihtoehtoisesti toisella kädellä myös tankista.
Joku voisi sanoa, että painaa käsiin sellainen reppu. Tuohon taas vastaisin, että ranteet kestää kyllä ja paremmin seuraa kyytiläinen vartalolinjaa. Ei pääse sitten jarruissa pamahtamaan yllätyksenä selkään kun on tasaisesti hollilla.
wink.gif

Olen samoilla linjoilla RikTenin kanssa. Kiihdytyksissä kyytiläinen pitää kiinni tankista/kuskista. Jarrutuksissa puolestaan tukee kädet tankkiin, jotta oma paino ei tule kuskin niskaan. Tasaisessa vauhdissa ei tarvitse pitää kiinni mistään, kyydissä pysyy kyllä.

Mutta jokainen taplaa tyylillään ja jos kauhukahvat tuntuvat tarpeellisilta, pitää se ottaa huomioon pyörää hankkiessa. Luojan kiitos niitä ei Ducatin hypereissä/superbikeissa ole, pilaisivat koko pyörän.  
wink.gif

Meillä on 749 -kyytsäys sujunut pääsääntöisesti ongelmitta - parempi puolisko on hehkutellut Monsterin jälkeen että "kiva kun pääsee osallistumaan ajamiseen"!

Myös positiivista kommenttia on tullut näkyvyydestä - pienempikin tyttö näkee takaa maisemat, mutkat ja kuopat.

Mitä apukuskin asentoon tulee, on kuulemma pylly vähän meinannut puutua, mutta se kuulemma kompensoituu sillä, että meno on vauhdikkaan ja vetävän näköistä - takapuoli on oikein näytillä siinä putkien päällä
tounge.gif

Itse olen kärsinyt oikeastaan ainoastaan jarrutuksissa, lyhyt kyytiläinen ei ylety tankkiin ja nojaa sitten mua selkään - pikkuisen epämukavaa mutta pistää ainakin ennakoimaan kaupungissa hyvin aktiivisesti!

Back