865cc twin

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Cobretti
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Cobretti

New member
Alkoi jonninverran kiinnostaa tuollaisen koneen omaava trumppa messuilla pyöriessä
smile_org.gif
Scrambler siis, ja koska tuo malli näyttäisi olevan uusi niin kohdistin kysymyksen koneeseen.

Ajattelin joskos täältä löytyisi mietteitä kyseisestä koneesta.

Eli kuinka kone kestää, mimmoinen ajossa, paljonko vie bensaa, heikkoudet, vahvuudet, missä öjlypumppu sijaitsee, miten venttiilien säätö toteutettu, miten kone kuumenee kuumina päivinä kaupunkiajossa ym mitä mieleen tulee.

Mulla on pienempi versio samasta koneesta, 790 cc, omassa Bonnessa, yhden kesän ajot (reilu 10 tkm muistaakseni) takana. Niin ja siis Scramblerhän ei ole kokonaan uusi malli vaan ainostaan uusi versio vuonna 2000 esitellystä Bonnevillestä. Muita ovat mm: T100, Thruxton, America ja Speedmaster. Näissä kaikissa pääpiirteittäin sama moottori.

- Kestää. Mulla tai valtaosalla jo mainittujen foorumien käyttäjistä ei ole ollut mitään ongelmaa.
- En oikein osaa sanoa mitään kysymykseen "millainen ajossa". Semmonen tavallinen. Kyllä sillä eteenpäin pääsee.
- Vakioputkilla todella nuhaiset äänet. Ehkä muutenkin vähän persoonaton, ei tärise tms (vrt. vanhempi evo-sporty).
- Kone (ja perus-Bonne mallina) on varsin monipuolinen, kaikenlainen ajo pitkistä lomareissuista mutkatiepyörityksen ja hiekkatieajaon kautta kahvilakäyttöön onnistuu. Eli varsin sopiva käyttöpyöräksi.
- Empä osaa äkkiseltään sanoa missä öljypumppu olis, ei oo ollut tarvetta kajota (niin siis kone on märkäsumppu, rungossa ei ole erillistä öljytankkia tms.).
- Venttiilien säätö on paloilla.
- Olin viime kesänä Kuopion suunnalla liikkeellä silloin kun oli kunnon helteet, olikohan 28 varjossa tms. Ajoin Kuopion motarin päästä päähän. Sit kun rajoitus tippu 80-100:n niin ajoviima ei enää riittänyt jäähdyttämään vauhdikkaan moottoritieajelun kuumentamaa öljyä. Ei siinä mitään dramaattista tapahtunut, öljynpainevalo vaan sytty. Oli samaan aikaan tarve tankata, pikaisen automaatilla käynnin aikana kone kerkesi jäähtyä sen verran, että valo ei enää syttynyt. Tää oli ainoo kerta mitä jäähdytyksestä oli mitään sanottavaa. Esim. Helsingin keskusta neljän ruuhkassa tavan lämpimänä kesäpäivänä ei aiheuttanut mitään.

Back