Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ei kai nyt vielä... Ajokausi parhaimmillaan...Jopas on taas tään topic'in aika...Taitaa monella mopo olla jo kauan seisonut, kun pitää tätä luuta kaluta...![]()
Hyvin uskoteltu98:sia käytän. Olen kokeillut 95:sta myös. Oli mielestäni ihan pieni ero, tai ainakin uskottelen itselleni niin. Moottorikelkassa huomasin bensan vaikuttavan huimat 2km/h![]()
Hmmm.. Mitenhän se vois venttiilien nakutusta vähentää? Ne nakuttaa jos välykset on väärät, sillä ei ole tekemistä oktaanien kanssa. Kuulopuheet sucks, ne ei yleensä perustu mihinkään!Tankkaan miten huvittaa..Välillä tankillinen 98:sia ja välillä 95:sta.. Kuulemma vähentää venttiilien nakutusta tuo 98...sen takia sitä välillä tankkaan..![]()
![]()
..hyvin keulii molemmilla joten ei kai niissä hirveitä eroja ole..![]()
No eihän tästä vielä montaa topiccia ole. Lasketaanpas: YX, KAX, KOLOME, NELEJÄ, VIIS, KUUS.Jopas on taas tään topic'in aika...Taitaa monella mopo olla jo kauan seisonut, kun pitää tätä luuta kaluta...![]()
Jos joku oikeasti uskoo tuolla olevan merkitystä, niin maksakoon puolestani. Kyllä kai moni tilaa kuponkiuutisista maasäteilyn poistajiakin...![]()
hmmm....mulla lukee muistaakseni manuskassakin että jos esiintyy nakutusta niin vaihda korkeaoktaanisempaan bensaanHmmm.. Mitenhän se vois venttiilien nakutusta vähentää? Ne nakuttaa jos välykset on väärät, sillä ei ole tekemistä oktaanien kanssa. Kuulopuheet sucks, ne ei yleensä perustu mihinkään!
Kone voi nakuttaa (detonoida) jos se vaatii ominaisuuksiensa takia korkeampioktaanista bensaa.. Tähän vaikuttaa eniten puristukset, sytkän ajoitus, paine pytyssä, squish band/area, palotilan muoto yms.. Nuo eniten.. Elikäs silloin bensan puristuskestävyys ei riitä, ja se syyttyy räjähdyksenomaisesti liian aikaisin -> detonointi eli nakutus.
Muuhun tuolla oktaanilukemalla ei ole mitään vaikutusta, itseasiassa tuota puristuskestävyyttä parantavat aineet hiukan huonontavat bensan palamisominaisuuksia.. Elikäs jos pelaa nakuttamatta 95:llä, niin siitä saa ihan pikkiriikkisen enemmän tehoakin sillä.
Lähes kaikki vehkeet kyllä pelaavat vakiona nakuttamatta 95:llä, poikkeuksiakin löytyy, mutta aika vähän.
Niinpä, mutta se on nimenomaan detonointia mitä ne tarkoittaa. Jos venttiilikoneisto nakuttaa, niin se on eri asia. Ei liity detonointiin...hmmm....mulla lukee muistaakseni manuskassakin että jos esiintyy nakutusta niin vaihda korkeaoktaanisempaan bensaanHmmm.. Mitenhän se vois venttiilien nakutusta vähentää? Ne nakuttaa jos välykset on väärät, sillä ei ole tekemistä oktaanien kanssa. Kuulopuheet sucks, ne ei yleensä perustu mihinkään!
Kone voi nakuttaa (detonoida) jos se vaatii ominaisuuksiensa takia korkeampioktaanista bensaa.. Tähän vaikuttaa eniten puristukset, sytkän ajoitus, paine pytyssä, squish band/area, palotilan muoto yms.. Nuo eniten.. Elikäs silloin bensan puristuskestävyys ei riitä, ja se syyttyy räjähdyksenomaisesti liian aikaisin -> detonointi eli nakutus.
Muuhun tuolla oktaanilukemalla ei ole mitään vaikutusta, itseasiassa tuota puristuskestävyyttä parantavat aineet hiukan huonontavat bensan palamisominaisuuksia.. Elikäs jos pelaa nakuttamatta 95:llä, niin siitä saa ihan pikkiriikkisen enemmän tehoakin sillä.
Lähes kaikki vehkeet kyllä pelaavat vakiona nakuttamatta 95:llä, poikkeuksiakin löytyy, mutta aika vähän.![]()
Älä syö enää niitä täplikkäitä sieniä...95. 98 kun tankkasin niin rätkä oli aivan holtiton ajaa. kutosellakin meinas yli heittää kun kahvaa käänsi.![]()
Niinpä. Venttiilikoneistosta tuleva nakutus on merkki liian isoista välyksistä. Joko venttiilinvälyksistä tai esmes keinuvipuakselin kulumisesta, ei todellakaan oktaaneista. Liian matalilla oktaaneilla tapahtuva detonaatiosytytys aiheuttaa myös kilinää, mutta se tulee detonaation aiheuttamasta männän värähtelystä, männänhelma hakkaa sylinterinseinämään. Jos ette usko, kysykää joltai täysjärkiseltä.Niinpä, mutta se on nimenomaan detonointia mitä ne tarkoittaa. Jos venttiilikoneisto nakuttaa, niin se on eri asia. Ei liity detonointiin...hmmm....mulla lukee muistaakseni manuskassakin että jos esiintyy nakutusta niin vaihda korkeaoktaanisempaan bensaanHmmm.. Mitenhän se vois venttiilien nakutusta vähentää? Ne nakuttaa jos välykset on väärät, sillä ei ole tekemistä oktaanien kanssa. Kuulopuheet sucks, ne ei yleensä perustu mihinkään!
Kone voi nakuttaa (detonoida) jos se vaatii ominaisuuksiensa takia korkeampioktaanista bensaa.. Tähän vaikuttaa eniten puristukset, sytkän ajoitus, paine pytyssä, squish band/area, palotilan muoto yms.. Nuo eniten.. Elikäs silloin bensan puristuskestävyys ei riitä, ja se syyttyy räjähdyksenomaisesti liian aikaisin -> detonointi eli nakutus.
Muuhun tuolla oktaanilukemalla ei ole mitään vaikutusta, itseasiassa tuota puristuskestävyyttä parantavat aineet hiukan huonontavat bensan palamisominaisuuksia.. Elikäs jos pelaa nakuttamatta 95:llä, niin siitä saa ihan pikkiriikkisen enemmän tehoakin sillä.
Lähes kaikki vehkeet kyllä pelaavat vakiona nakuttamatta 95:llä, poikkeuksiakin löytyy, mutta aika vähän.![]()
Nakuttaako sulla kone 95:llä? Kyllä sen kuulee selkeesti jos se nakuttaa.. _Todella_ harva pyörä oikeesti tarttee 98:a..