Miten tasaisesti teitin ysi-viis-nelkut käy tyhjäkäyntiä kylmänä? Itellä vm 2003 blade käy kylmänä epätasaisesti. Tyhjäkäynti on alkuun ns "sykkivää" ja lisäksi kuuluu lievää naputusta. Tyhjäkäynti tasaantuu kyllä kun lämpenee. En tiedä onko korva liian herkkä mutta toisinaan lämpösenäkin olen kuulevinani tyhjäkäynnillä lievää naputusta.
Mitä öljyä tässä vehkeessä kannattaa käyttää?
joo, semmoista epätasaista se on monilla ruiskupyörillä, menee niin rikkaalla. se naputus kuuluu joskus kytkimestä(paina kytkinkahvaa niin muuttuu), mutta kun öljy leviää sinnekkin, niin loppuu.
yleensä se on HTEV venttiili, jossa on välystä, kun se lämpenee, niin naputus vähenee.
performance bike kuvaili joskus 954;sen äänimaailmaa betonimyllyksi jossa on kiviä. sanoivan äänen olevan sellainen, että voisi luulla sen hajoavan, mutta ei se hajoa kun se on honda.
Itse olen käyttänyt motul ester pohjaista täyssynteettista 10W-40 ja joskus keskikesällä välillä 15W-50:stä. mielestäni parasta ainetta.(ja hondan orggis suodatinta)
Kuitenkin öljynvaihtoväli on täysin poskettoman pitkä ja kone pitää kovaa ääntä jo 5-6tonnin jälkeen(ja hiljenee öljynvaihdon jälkeen ja käy pehmeämmin). En usko että enempää kannattaa ajaa öljyillä. Itse olen välillä vaihtanut 3tonnin väleinkin, jos on tullut useampi ratapäivä ajettua.
yleisesti seuraavia osia ei kannata hondaan ostaa tarvikkeena.
Ilmanputsari, jarrupalat,etustefat, kytkinlevyt.
jarrunesteenä on ollut motul synteettinen dot4 yhteensopiva(motul 600?), mitään ad varaosamaailman dot4:sta ei kannata sinne tunkea, ei kestä yhtä ratapäivää!.