• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

959 Panigale

Audi AG:n osto-osasto on selättänyt Italialaisen tuotekehitysosaston rohkeuden tehdä uusia juttuja. VAG-konserni kun omistaa nykyään Ducatin...

Olen 100% varma että olet oikeassa. Pakoputkista vastaava tiploomi-insinörtti on kertonut että uusi E4-mallin rökäri maksaa tän verran. Joku perkele vaan kertoi controllerille että sen saa 27,16€ halvemmalla jos tekee tuohon sivulle. Sillä mentiin...

Nyt se T-I makaa piirrustuslaudan päällä kyynel silmässä ja pää käsien välissä. Ja ihmettelee miten tää homma tähän meni: ennen tehtiin hianoja pyöriä, nyt tehdään osakkeenomistajalle osinkoja.
 
No hhuhuhuhuhu, eli mahtaa olla hiljainen tuo uusi, imuääni huutaa ja kaikki koneen äänet kuuluu läpi...

Eli näyttää, siltä että tuossa ekassa pöntössä on katti/vaimennin, ellei jopa enemmän katteja, sitten nuo loput pöntöt on vaimentimia
 
Jos pyörästä maksaa about 25 kiloa ja heti joutuu heittämään 10% lisää uuteen putkistoon.
Onhan siinä periaatteellisesti jotain vikaa, kuitenkin Panigalen design on niin vahvasti sitoutunut nykyiseen putkistomalliin.

Ehkä se on vaan kuvissa ruma, ja livenä ihan helvetin hieno. Kenties Akra rupeaa tekemään kaikkiin Pannuihin sivuputkivaihtoehdon? Kenties Raaseri saapuu ensi vuonna ratapäiville komeilla sivuputkilla!
 
Syynä taitaa olla Euro 4 ja muutenkin lämpiävä putkisto. Euro 4 mukana sinne olisi täytynyt laittaa lisää, isompaa kattia ja se ei varmaan olisi pyörälle ja kuskille sopinut.

Brutale ottaa tehoissa aika kovan hitin, painoa lisää ja putki näyttää huomattavasti isommalta mitä vanhoissa malleissa Euro 4 myötä.

For the 2016 model year, the MV Agusta Brutale 800 gets an obvious makeover, with changes coming to the tail section, fuel tank, exhaust, taillight, and LED headlight.

What is less obvious though, are the effects of having to be Euro4 emissions compliant, which drop the Brutale 800’s peak power from 125hp to 116hp, though there is an increase in peak torque, from 59 lbs•ft to 61 lbs•ft.

Compression has also been dropped, from 13.3:1 to 12.3:1, while the 2016 MV Agusta Brutale 800 gains some weight as well, with a 17 lbs increase coming to the machine, for a dry weight 385.8 lbs.
2016
http://i2.wp.com/www.asphaltandrubber.com/wp-content/uploads/2015/11/2016-MV-Agusta-Brutale-800-04.jpg

2014
http://www.sportrider.com/sites/sportrider.com/files/styles/medium_1x_/public/2014-sportbike-buyers-guide-mv-agusta-brutale_800.jpg?itok=RKWL3Hk6
 
Kenties Raaseri saapuu ensi vuonna ratapäiville komeilla sivuputkilla!

Sangen paljon mahdollista jos tulen sinne jollain muulla kuin 998silla tai 1299sillä. Tai mikä jokin taloudellinen tapahtuma mahdollistaisi factory mallisen Panigalen kilpurin factory Acralla. Kaikissa muissa vaihtoehdoissa minut saa viedä Törnävälle ja heittää avaimen pois.
 
Sanoilla on tietysti eri merkitys toisille ihmisille. Mun mielestä design on jotain muuta kuin yksittäisiä pisteosia. Liittimiä, antureita, jarruja, iskareita, keuloja, valokytkimiä jnejne on toki aina ollut samoja. Ei renkaitakaan mp-valmistajat kai tee. Vaikka sinänsä ihan merkittävä osa ovatkin.

Ja tuohon aiempaan. En mitenkään tajua miten Paniin on moinen ränni laitettu. En vaan tajua. Jenkkisaitilla joku aprikoi että nyt on ääni-/päästöhommelit laitettu uusissa malleissa VAG-konsernin mahtikäskyllä kuntoon. Voi olla tietysti, mutta petetty olo mulla on vaikka 959 ei hankintalistalla olekaan.
 
Oonkohan jotenkin outo kun minusta nuo putket on nimenomaan hienot (voisi tietysti olla paremmatkin). Jotenkin balansoivat ulkonäköä. Mutta makuasioista ei kannattane kiistellä.
 
Niin ja kuulemma isoveljellä sama kauhea kohtalo edessä :sad:
Yhtä lailla harmittaa se äänimaailman muutos. Koneiston kolinat katoaa kun seinämiä paksunnetaan ja pakoäänetkään ei enää kuurouta. Kun ei tässä maailmassa kaikessa tarvitsisi aina olla järkeä.

Oonkohan jotenkin outo kun minusta nuo putket on nimenomaan hienot (voisi tietysti olla paremmatkin). Jotenkin balansoivat ulkonäköä. Mutta makuasioista ei kannattane kiistellä.
Olet.
Mistä muusta sitä kiistelis jos ei makuasioista ja mielipiteistä. Faktoista? :)
 
Mistä muusta sitä kiistelis jos ei makuasioista ja mielipiteistä. Faktoista? :)
Kun makuasioista puhutaan niin laitetaan lisää vettä myllyyn :;):
Juuri kiroilin kun hommasin uuden Multin että penkin alla ei ole yhtään tilaa, kun takarunko on pitänyt tehdä niin ohueksi. Sen sijaan takarenkaan ja takarungon välissä on tyhjää tilaa suhteettoman paljon. Lisäksi takarengas jää yksinään näkyviin kun pakoputki on niin lyhyt. Tämä johtaa siihen että sivulaukut on pitänyt lämpöeristää isolla metallilevyllä etteivät sula, joka vie laukun tyhjäpainon lähemmäs viittä kiloa. Teknisesti parempi ratkaisu olisi viedä putken pää taaemmas, jolloin rööristä voisi tehdä myös väljemmän.
Vaihtaiskohan Multiin 959 putket :grin:.

Mutta ei tuosta nyt montaa vikaa toistaiseksi ole löytynyt mitä ei tuunaamalla talven aikana saisi korjattua. Ups, oiskohan pitänyt laittaa Multiketjuun kun noin innostuin.
 
ihan scisti tuo putki, ja sivuputki on vaan paras, ei haise pakokaasu vaatteissa. Eikä sitä ajaessa näe
 
Lisää koeajoa, tuossa ainakin omaan korvaan on pakoääni hiljaisempi, johtuu varmaan siitä että putken ulostulo on kauempana kuskista, mutta sitten tulee ne imuäänet, jotka kuuluu erittäin voimakkaasti mun korvaan
 
Ei nuo sivuputket niin pahalta Milanossa putiikissa näyttäneet kuin kuvissa. Alaputki toki parempi. Etuhaarukassa oli myös jenkkimalleista tutut heijastimet.
 
Back
Ylös