95e10 käyttöön

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jaket
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

jaket

New member
tankkasin tänään 95e10:ä ja pyörä käy täydellisesti.
nixweiss.gif


speed triple 1050

kyselin vähän tuolta maailman palstoilta, ja eihän niillä ole monissa maissa ollut vuosikausiin mitään muuta edes saatavilla kuin e10 tai e15:sta ja hyvin on triumphit toimineet.

turhaa kai sitä on täälläkään sitten tota kalliimpaa tankata. vaikkakin näillä kilometreillä hinta ero on kyllä aivan sama, mutta maailma pelastuu

JT
biggrin.gif
 
Mä kokeilin myös piruuttani. Ikäväkseni sinkki kiristyi tankillisella sen verran kovasti, että kulutuksesta ei voi sanoa juuta saati jaata, mutta ei perkele meinannut lähteä aamusella mopo käymään ei sitten millään. Muuten ei mitään havaittavaa eroa.
 
näytti joku yammu palstalla valittelevan kanssa käynnistymistä r6:sen yhteydessä.

ei tossa speed triplen käynnistymisessä kyllä hirveesti viitsis antaa löysää.

voihan olla, että seos vähän muuttuu ja sen pitäs boxin pitäs vähän säätää sitä tyhjäkäyntiseosta, että rupeaisi toimimaan täysin.
 
Tuossa huhtikuussa tuli tehtaalta uudet 205xx sarjan tunet, joissa ainakin kuvauksissa "Fuel up to E25":
http://www.tomhamburg.net/Tune_List.html

Tosin ainakin toi 2009 pyörään käyvä nonSAI tune oli TuneECUn paljastamien taulujen osalta täysin identtinen vanhemman kanssa. Että tiedä nyt sitten muuttuiko muu kuin tunen numero vai joku piilotaulu mihin ei ole näkyvyyttä.
nixweiss.gif
 
Tuossa huhtikuussa tuli tehtaalta uudet 205xx sarjan tunet, joissa ainakin kuvauksissa "Fuel up to E25":
http://www.tomhamburg.net/Tune_List.html

Tosin ainakin toi 2009 pyörään käyvä nonSAI tune oli TuneECUn paljastamien taulujen osalta täysin identtinen vanhemman kanssa. Että tiedä nyt sitten muuttuiko muu kuin tunen numero vai joku piilotaulu mihin ei ole näkyvyyttä.
nixweiss.gif
Liekö vaan jotain softabugeja korjattu? tai tehty massa release - kaikki julkaistaan uudella ID´llä vaikka mitään ei olis muutettu kun on helpompaa jaella koko paketti dealereille kuin yksittäisiä tuneja, joista joku kuitenkin unohtais ladata jonkun.

Oliko näissa muuten erillinen käynnistys sykli? Hatara mielikuva et softa olis eriasennosa kun nappia painaa?

Mitens muuten, onko Triumpheista kuulunu tankin turpoamisia?

Jenkkilässä ainakin Dukatinistit on kertoillu et tankin muovi turpoaa etanolin vaikutuksesta ja saattaa mitat muuttua niin ettei saa enää paikalleen tai liittimet joutuu tiukalle ja uhkaa murtua.
 
nyt ekan kylmästartin kokeilun perusteella käynnistyy jopa paremmin kuin 98:silla
tounge.gif
, oikeen hämmästyin kun pomppas käyntiin niin pirteästi.
 
Eka tankki E10iä testissä omassa mopossa.. pyörä toimii kuin unelma, eikä se ole toistaiseksi syöpynytkään merkittävästi. Tosin tämähän oli tiedossa kun ohjekirjan mukaan 95E10 on siihen käypäisää polttoainetta.
Kulutusmittaukset seuraa myöhemmin..
 
Eikös E10 pitäisi parantaa bensan puristuskestävyyttä, eikä vähentää sitä?

Melkein voisin vannoa että männäviikolla kun jouduin helteisenä päivänä seisomaan ruuhkaliikenteessä ~20 minuuttia niin tuossa kun kiuas oli kuumana niin olisi koneesta kuulunut detonoinnin räpinää? Nimenomaan räpinä iski lähes tyhjäkäynnillä, kytkimen kanssa vedättäessä/madellessa.

Voipi johtua tietty jostain täysin muusta kuin bensasta, mutta eipä ole vastaavaa tullut aiempina kesinä vastaan.
 
Uudessa Tuulilasi lehdessä testattu e10 vs 98. Ainoastaan turbo koneessa teholisää tulee, mikä sekin johtuu oktaani erosta. Jos kiinnostaa tutkittu tieto kannattaa lukaista Tuulilasista faktoja.
 
Eikös E10 pitäisi parantaa bensan puristuskestävyyttä, eikä vähentää sitä?

Melkein voisin vannoa että männäviikolla kun jouduin helteisenä päivänä seisomaan ruuhkaliikenteessä ~20 minuuttia niin tuossa kun kiuas oli kuumana niin olisi koneesta kuulunut detonoinnin räpinää? Nimenomaan räpinä iski lähes tyhjäkäynnillä, kytkimen kanssa vedättäessä/madellessa.

Voipi johtua tietty jostain täysin muusta kuin bensasta, mutta eipä ole vastaavaa tullut aiempina kesinä vastaan.
jos seos on laiha, niin 95e10:llä pitäs olla laihempi. ihan mahdollista.

joo se 95 määrittelee sen puristuskestävyyden, joten perus 95 oli yhtä puristuskestävää kuin 95e10. jotain siitä on jätetty pois, kun etanolia on tullut lisää.
 
Mua ei ainakaan kiinnosta tuon E10 tehonmuutos ajoneuvossa, saatikka olemattoman pieni muutos polttoaineen kulutukseen.

Tuota en tankkaa sen takia koska ei ole missään testejä paljon näkynyt, miten se vaikuttaa moottoriin mekaaniseen kulumiseen ym. Tiivisteet ym ei tykkää varmastikkaan hyvää alkoholista.

Kovasti uutisissa jne puhutaan aina että kansalaisia huolestuttaa kulutuksen kasvu.
Eikä koskaan oteta kantaa mitä tuo litku tekee moottorille.
Sehän se tärkein tieto olisi.
Hapertaa varmasti monet kumiletkut. Tai kovettaa, jolloin se on morjens niille.
Tai tiivisteet, ne hapertuu varmasti ennemmin tai myöhemmin etanolin vaikutuksesta.

Ja etanoli joka pesee tehokkaasti öljyt pinnoilta, ei voi olla hyvä yhdistelmä öljyn kanssa moottorissa, öljyn tehtävä nimenomaan on jäädä sinne pinnoille voitelemaan, jonne on kosketuksissa.
 
Tuota en tankkaa sen takia koska ei ole missään testejä paljon näkynyt, miten se vaikuttaa moottoriin mekaaniseen kulumiseen ym. Tiivisteet ym ei tykkää varmastikkaan hyvää alkoholista.
Ausseissa ovat tehneet tutkimuksen asiasta, 20% etanolilla tosin. Kulumisen ero oli mitattavissa, muttei todennäköisesti moottorin elinikää lyhentävä.

Tankkasin muuten toisen kerran E10:ä kun ei muuta bensiiniä asemalta saanut. Edelleen - lämpimänä ei havaittavaa eroa, mutta kylmäkäynnistys ja ylipäänsä moottorin toiminta kylmänä on ihan /Cstä.
 
Nyt on Daytonassa 95E10:ä tankissa ja ajettu 50km. Tyhjäkäynti on pompsahtanut 1700RPM:ään. Minusta tyhjäkäynti oli normaali, kun ulkona oli 10 astetta viileämpää. Nyt kaupungissapyörintä tuntui aika hankalalta ja kone kävi tosi kuumana. Karttana Massive_midrange.

Kauden ensimmäinen tankkillinen oli vanhaa 95:sta ja uutta 98:sia, enkä havainnut tyhjäkäyntiongelmia.
 
Jos tyhjäkäynti on noussut niin sehän tarkoittaa että bensa on tehokkaampaa!
Sillähän powerupin (vai mikä se venäläinen überkeksintö olikaan) toimintaakin kehuttiin kun tyhjäkänti nousi ;P
Olisin mielenkiintoinen kuulemaan mikä e10:ssä nostaisi tyhjäkäyntiä ja lämpöjä
 
ei triumpheissa voi tyhjäkäynti nousta, kun se ruisku säätää sitä moottorilla.

siirryin nyt takaisin 98:siin, koska on muovitankki. en halua muodonmuutoksia siihen.
 
ei triumpheissa voi tyhjäkäynti nousta, kun se ruisku säätää sitä moottorilla.
Näinhän se Keihin ECU-pyörissä pelaa. Lämpimänpi kone -> matalampi tyhjäkäynti. Eli juuri toisinpäin pitäisi pelata kuin wamalla.

Oliskohan ihan perinteinen ilmavuoto vaan kehissä imukaulojen tai jonkin alipaineletkun tienoolla?

Tai eksoottisena jokerivikana: rikkinäinen lämpöanturi eli ECU luulee koko ajan että kone on kylmä ja pitää lämmityskäyttökiekkoja yllä.
 
Back
Ylös