• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

98 vai 95

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mak-3
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

98 vai 95 -

• 98

Ääniä: 1 100,0%
  • 95

Ääniä: 0 0,0%

• Ääniä yhteensä
    1
gasolo4.jpg

Joskus netissä törmäsin mokomaan kuvaan, siitä voi jokainen vetää omat johtopäätöksensä
nixweiss.gif

itse tankaan 98, koska ei muakaan huvita juoda pahaa kaljaa vaikka sillä oiskin sama efekti
cool.gif
Viittaatko tällä postauksella siihen että jos ajaa 95:lla 98:n sijaan niin venttiilit karstoittuu?
kuvassa esiintyvän testin mukaan bensan laadulla on merkitystä karstottumiseen, tosin tässähän ei testata ero 95 ja 98 välillä

Joo siinähän ei ole mitään uutta että bensiinin laatu (ei siis oktaaniluku) vaikuttaa karstoittumiseen.
TM:hän noita aikoinaan testaili.. muuta en muista kuin että nesteen bensa karstoitti vähiten

Neste Futura 98E:tä menee kaikkiin laitteisiin, moottoripyörään, autoon, skootteriiin, ruohonleikkuriin...

gasolo4.jpg

Joskus netissä törmäsin mokomaan kuvaan, siitä voi jokainen vetää omat johtopäätöksensä  
nixweiss.gif

itse tankaan 98, koska ei muakaan huvita juoda pahaa kaljaa vaikka sillä oiskin sama efekti  
cool.gif
Viittaatko tällä postauksella siihen että jos ajaa 95:lla 98:n sijaan niin venttiilit karstoittuu?
kuvassa esiintyvän testin mukaan bensan laadulla on merkitystä karstottumiseen, tosin tässähän ei testata ero 95 ja 98 välillä
Toi demonstroi BP Ultimaten(kuin v-power) puhdistavaa vaikutusta. Niinku v-powerissakin niin tossa on korkean oktaaniluvun lisäks jotain puhdistavaa ainetta seassa joka oikeuttaa 10centtiä kovemman hinnan.

Mopot ei kai näistä oktaaneista hyödy mutta modernit turboautot aika paljonkin kun ecu pystyy lisäämään ennakkoa ja ahtopainetta.

Mää ajattelin vallan jotta laittelen ainakin välillä tankkiin tuota V-Powaa, ja välillä ihan tavan 95. Katsotaan sitten tuleeko siinä mitään tunteita jotta toimiiko mopo paremmin kummalla. Ja eikös sitä korkeampiviritteiset koneet, hyödy aina enemmän tuosta korkeammasta oktaaniluvusta, tosin ei se ero varmaan ole kovin kummoinen.

Kotilossa olen omasta mielestäni pannut merkille sen verran eroa tavan 95, ja V-Powalla, että kierrosherkkyys hieman paranisi.

Ja jos kone pysyy puhtoisenmpana tuolla V-Powalla, tuleehan siinä väkisinkin eroja pikkuhiljaa.

Bemu vaatii 98 oktaanista. Noo... kuulemma kulkisi 95 oktaanisellakin, mutta..... sehän olisi jo liiankin halpaa!
biggrin.gif

Mää ajattelin vallan jotta laittelen ainakin välillä tankkiin tuota V-Powaa, ja välillä ihan tavan 95. Katsotaan sitten tuleeko siinä mitään tunteita jotta toimiiko mopo paremmin kummalla. Ja eikös sitä korkeampiviritteiset koneet, hyödy aina enemmän tuosta korkeammasta oktaaniluvusta, tosin ei se ero varmaan ole kovin kummoinen.

Kotilossa olen omasta mielestäni pannut merkille sen verran eroa tavan 95, ja V-Powalla, että kierrosherkkyys hieman paranisi.

Ja jos kone pysyy puhtoisenmpana tuolla V-Powalla, tuleehan siinä väkisinkin eroja pikkuhiljaa.
Kone ei hyödy yhtään mitenkään siitä korkeaoktaanisesta bensasta, jos siinä ei ole tarpeeksi puristuksia tai ahtoa. Suurimmassa osassa pyöristä ei ole.

Jos tulee jotain "tunteita", että vaikka 750 Gixxeri tai R1 pelaa paremmin 98:lla tai V-Powerilla, niin se uskomus johtuu pelkästään korvien välistä..

Mikäs kotilo sulla on, jos on kerran kierrosherkempi V-Powerilla
tounge.gif

Eipä taida V-Powerilla pysyä myöskään yhtään sen puhtaampana.

Kone ei hyödy yhtään mitenkään siitä korkeaoktaanisesta bensasta, jos siinä ei ole tarpeeksi puristuksia tai ahtoa. Suurimmassa osassa pyöristä ei ole.

Jos tulee jotain "tunteita", että vaikka 750 Gixxeri tai R1 pelaa paremmin 98:lla tai V-Powerilla, niin se uskomus johtuu pelkästään korvien välistä..

Mikäs kotilo sulla on, jos on kerran kierrosherkempi V-Powerilla  
tounge.gif

Eipä taida V-Powerilla pysyä myöskään yhtään sen puhtaampana.
TM vois tehdä uudelleen sen bensa testinsä siinä leivänpaahdin ja imuri testien lomassa. Sen viimisen testin jälkeen on jo neste tuonu sen viinitisleestä tehdyn gason ja shell v-powerinsa ni olis mielenkiintoista nähdä onko nenyt niin paljon puhtaampia kuin väittävät.

Henk.koht. uskon v-powerin pitävän koneen puhtaampana. Voi myös tietenkin olla että olen mainonnan uhri
biggrin.gif

joo, ei noissa perusmyllyissä hyödy 98:sta mitenkään.
Toisaalta esim. meidän yhden kotilon (VAG) FSI-moottorissa huomas, että kulutus putoaa ja vääntö lisääntyy selkeästi 98:lla, mutta siinä onkin suositus 98okt (95 vain tilapäiskäytössä).
Tuo tehon lasku ja kulutuksen nousu 95:lla siinä johtuu suoraan nakutustaipumuksesta, kun moottorinohjaus joutuu myöhästää sytkää.

Suitsan GSX-R750 K6/K7 manuskassa suositellaan 98-oktaanista.. Tiedä sitten miksi..

Suitsan GSX-R750 K6/K7 manuskassa suositellaan 98-oktaanista.. Tiedä sitten miksi..
Suomenkielinen käyttöohjekirjako näin väittää? Ei olisi ensimmäinen kerta, kun kääntäjä on laittanut sinne omia mielipiteitään.

Tehtaan korjausoppaassa lukee, että 600/750/1000 Gixxeriin riittää 95:
http://www.scribd.com/doc/273701/GSXR600750K6

Ne K6/K7 750 Gixxerit, joiden kanssa olen itse ollut tekemisissä, käyvät vallan mainiosti 95:llä.

Suomenkielinen käyttöohjekirjako näin väittää? Ei olisi ensimmäinen kerta, kun kääntäjä on laittanut sinne omia mielipiteitään.
Busan saksankielinen puhuu "von 95 oder höher", kun taas täkäläinen suosittelee 98:a...

Niin ja taitaa saksalaisessa olla jotain sellaistakin kuin "ollakseen kylän nopein Suzuki, riittää että Busassasi on bensaa, oktaaneista viis" tai niin mä ainakin tämän käsitän: um schnellstes suzuki in der Stadt zu haben, ist es genug so lang wie Sie Kraftstoff haben, Oktan fünf

wink.gif
tounge.gif
biggrin.gif

95 tulee loroteltua. En usko että tuo 98 juurikaan tuo hyötyä. Tehoihinhan tuo oktaani ei sinäänsä vaikuta jos ei viritä konetta. Tosin jos kone rupee nakuttaan saahan tuolla 98 vähän tekohengitystä.

Pyörään aina 98:a tai V-Poweria ja autoon 95:ta.
Tuossakin tapauksessa ihan _täysin_ turhaan tankkaat sitä 98:a tai V-Poweria, jos sulla on 750 Gixxeri.
Tää kommentti oli ihan odotettua
tounge.gif

Mulla suomenkielinen manuska kehottaa käyttämään 98:a..
Toi "Fahrerhandbuch" kertoo taas 95:sen käyvän eli on ilmeisesti makuasia kumpaa tankkiin pistää...vai oiskos täällä suomen päässä sittenkin vähän jatkettu bensaa ihan huomaamattomassti
crazy.gif

Back