• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

996 kytkin

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pepe60
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

pepe60

New member
Eli nyt pitää hankkia uusi kytkin, kun talviteloille laitto lähestyy.
Eli minkälainen kannattaa laittaa,,, normaali 12 lovinenko vai oliko se 43 lovinen ja mitä materiaalia?
vaiko luistokytkin ja sitäkin saa varmaan molempina versioina. Sitten mistä tietää onko kyseessä koko paketti vaiko ilman levyjä oleva?

t. pepe

Eli nyt pitää hankkia uusi kytkin, kun talviteloille laitto lähestyy.
Eli minkälainen kannattaa laittaa,,, normaali 12 lovinenko vai oliko se 43 lovinen ja mitä materiaalia?
vaiko luistokytkin ja sitäkin saa varmaan molempina versioina. Sitten mistä tietää onko kyseessä koko paketti vaiko ilman levyjä oleva?
t. pepe
Kaikki on sun budejtista kiinni. Normaalit 12-loviset tahtoo olla halvempia, moni kehuu noita useampihampaisia kestävemmiksi. Ihan oman maun mukaan. Luistokytkin jos haluat hienostella tai jos ajat rataa, muuten ihan turha investointi. Itse ainakin tykkään siitä että katuajossa sitä moottorijarrua löytyy.
Ja eiköhän se myyjältä selviä pitääkö levyt ostaa erikseen vai tuleeko pakettina. Mistä meinasit ostaa? Netistä vai pitääkö saada kivijalkaliikkeestä?
Itse ostin eBaysta hyväkuntoisen käytetyn alkuperäisen korin parilla kympillä ja ostin jostain vaan pakan levyjä. Kokonaiskustannus jäi n. 150 euroon.

Kaikki on sun budejtista kiinni. Normaalit 12-loviset tahtoo olla halvempia, moni kehuu noita useampihampaisia kestävemmiksi. Ihan oman maun mukaan. Luistokytkin jos haluat hienostella tai jos ajat rataa, muuten ihan turha investointi. Itse ainakin tykkään siitä että katuajossa sitä moottorijarrua löytyy.
Ja eiköhän se myyjältä selviä pitääkö levyt ostaa erikseen vai tuleeko pakettina. Mistä meinasit ostaa? Netistä vai pitääkö saada kivijalkaliikkeestä?
Itse ostin eBaysta hyväkuntoisen käytetyn alkuperäisen korin parilla kympillä ja ostin jostain vaan pakan levyjä. Kokonaiskustannus jäi n. 150 euroon.

Joo rahoistaan kyllä pääsee eroon mukaavasti, kun näkyy olevan tuolta 3500€ alaspäin hinnat.
Noista ebayn kuvista ei kaikista näy mitä on sisällä.

pepe

Asiasta taitaa olla aiempikin threadi. Itse olen sitä mieltä että heti pyöreän pyörän keksimisen jälkeen toi luistokykä on seuraavaksi paras keksintö, myös kadulle. Ei se luistokykä koskaan kadulla luista että moottorijarrua poistaisi. Pehmentää kyllä tökkimistä jo tavan ajossa. STMää mulla ei ole ikinä Ducateissa ollut, muissa kylläkin. 12-hampaisella olen ajanut kadut ja kisat. Ongelmia ei ikinä ole ollut kytkimen toiminnassa. 12-hampainen riittää, mutta sen pitää olla kuularampeilla.

Alukorinen kytkin on hitosti hiljaisempi kuin alkuperäinen teräskello. Lisäksi mutuna tuntuu siltä ettei levyjen sakarat kovemmassakaan ratakäytössä hakkaudu niin nopsaan kuin teräskorilla. Teräskorin seinä on tosta kohtaa vain pari mm paksu kun alukori on varmaan 5mm. 1098 alumiinisilla massalevyillä kilisee aika vähän, ei narsku, narise tai haukkaa. Sintteriset kisalevyt on helvetilliset katukäytössä. Niillä stumppaa joka toisen lähdön tai luistattaa puoli korttelia niin että mummotkin nauraa bussipysäkillä.

Voidaan jatkaa privassa jos haluat.

Mulla on mpl:n alumiininen kori (n. 150 Eur ebayssa?), 749r:n alumiinilevyt ( alle 200 Eur saksasta) ja JTR luistokytkin. Mielestäni kytkin voisi luistaa paremmin, mutta olen siihin tyytyväinen kuitenkin.

Se että tarviiko luistokytkintä vai ei, on ihan oma asia ja riippuu lompakosta.

Back