• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

996:n renkaat

veli-massey

New member
Tervehdys!
Paso vaihtui viime loppukesästä 996:een ja nyt alkaa olla nakit olla aika lopussa. Mitä renkaita suosittelette pelin alle? Olen ymmärtänyt että shopista voisi saada renkaat hyvään hintaan? Kesässä tulee noin kymppitonni ajettua vaihtelevasti (tourinkia, mutkapätkää, motaria, rataa).

Kertokaahan mielipiteitänne...
smile_org.gif

Pirelli diablo corsa eteen

ja tavallinen diablo taakse jos tulee tourinkii

pirellit toimii hienosti

avonin viper sarja toimii myös dukessa

Pirellit tosiaan toimii hienosti, voi käyttää Corsaa takana myös. Kestänee luokkaa 7000 km äkkiseltään... toki se riippuu paljon ajotyylistä.

Jos harkitset Diabloa, suosittelen kokeilemaan myös Michelin Pilot Poweria.

Pito kuivalla on mielestäni vähintään Diablon luokkaa, mutta märkäpito on mielestäni paras, mitä kadulle tarkoitetuissa renkaissa olen tavannut.

Eikös se ollut joku Pilot myös joka tuli ensiasennuksena 749:n alla? Ei kyllä Power mutta ehkä Sport? Kuulin siitä pelkkää pahaa, ja omakin kokemukseni oli että pidon äkillinen muutos (kaivonkansi, ajoratamerkintä, pikipaikkaus...) etenkin märällä, aiheutti ikävän nuljahduksen. Riittävän hyvin piti mutta Ratarenkulalta hakemani Pirelli Diablo Corsa on kyllä ylittänyt odotukset. Vaikka ajelee rauhallisestikin, niin toisiin kumeihin luottaa ja toisiin ei. Diabloon luottaa. Kun rauhallisesti ajelen ja tiellä pidän ylipainetta, ei ekat pari-kolmetuhatta km näy vielä juuri missään.

Juu, Pilot Sportteja on onllut ensiasennuskumeina mm. Ducateissa ja Aprilioissa. Sitä kumia ei kuitenkaan pidä sekoittaa tuohon Poweriin, joka aivan eri maata.

Riittävän hyvin piti mutta Ratarenkulalta hakemani Pirelli Diablo Corsa on kyllä ylittänyt odotukset. Vaikka ajelee rauhallisestikin, niin toisiin kumeihin luottaa ja toisiin ei. Diabloon luottaa. Kun rauhallisesti ajelen ja tiellä pidän ylipainetta, ei ekat pari-kolmetuhatta km näy vielä juuri missään.
Luottamus renkaisiin on jännä juttu. Minulla meni ihan kerrasta Diablo Corsaan, kun vihdoin lähti radalla reippaaseen luisuun ja pidon petraantuessa viskasi toisaalle. Sama aikanaan Metzelerin Sportec:lla. Sensijaan Rennsport Streetracing:n ja SC02 kombinaatioon luotin, kun ei koskaan yllättänyt. Oma syy oli ehkä myös turhana pidetty paineenlasku, jota ei Diablo Corsaan ilmeisesti kudosrakenteen puolesta suositella. (Kuten muillakin, oli toiminut aiemmin radalla myös korkeilla katupaineilla.) Mutta siihen saakka se oli ihmeen hyvä, eikä kulu pahasti.
biggrin.gif

Riittävän hyvin piti mutta Ratarenkulalta hakemani Pirelli Diablo Corsa on kyllä ylittänyt odotukset. Vaikka ajelee rauhallisestikin, niin toisiin kumeihin luottaa ja toisiin ei. Diabloon luottaa. Kun rauhallisesti ajelen ja tiellä pidän ylipainetta, ei ekat pari-kolmetuhatta km näy vielä juuri missään.
Luottamus renkaisiin on jännä juttu. Minulla meni ihan kerrasta Diablo Corsaan, kun vihdoin lähti radalla reippaaseen luisuun ja pidon petraantuessa viskasi toisaalle. Sama aikanaan Metzelerin Sportec:lla. Sensijaan Rennsport Streetracing:n ja SC02 kombinaatioon luotin, kun ei koskaan yllättänyt. Oma syy oli ehkä myös turhana pidetty paineenlasku, jota ei Diablo Corsaan ilmeisesti kudosrakenteen puolesta suositella. (Kuten muillakin, oli toiminut aiemmin radalla myös korkeilla katupaineilla.) Mutta siihen saakka se oli ihmeen hyvä, eikä kulu pahasti.
biggrin.gif
Tuo paineen lasku on tosiaan Diablo Corsalla turhaa. Useimmiten renkaat lähtee alta ihan yksinkertaisesti vaan väärän tilannenopeuden takia ja ehkä liian kallistuksen myös. Roikkuminen kannattaa ja märällä kannattaa harjoitella liukastelua, niin ei tule luisto niin yllättäen.

Takapäähän tuossa 999R:ssä irtoilee joka toisessa rsiteyksessä kun ei luistokytkintä ole tullut hommattua. Osasyynä siinä olevat kylmällä liukkaat Michelin Power Racet. Kunhan joskus kuluvat alta niin sitten Diablo Corsaa tilalle.

Minulla on 996:ssa edessä Pirelli Supercorsa (se jossa kuvio on vain keskellä ja reuna ikään kuin sliksi) ja takana Diablo Corsa. En yllä kisanopeuteen radalla, mutta tuo yhdistelma tuntuu toimivan niin hyvin, ettei tarvitse juuri renkaita ajatella kun ajelee.

smile_org.gif
Vaihdoin Hailacissa Birgestonen 014 rinkulat alle ja olen sen jälkeen ollut pariin otteeseen Ahvenistolla. Ja täytyy sanoa, että tuntuu toimivan hyvin, pito riittää hyvin... nyt pitää seurailla kuinka pitkään kestävät alla.
tounge.gif

Back