• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

996SPS vai 998?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tctic
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Öljyjä vaihdettaessa kannattaa tutkia tarkkaan lilluuko öljyjen seassa kiiltäviä krominpalasia, samoin moottorin kyljessä oleva sihti kannattaa tarkistaa. Itselläni pinnoitettiin useampi keinuvipu viime keväänä, tahtoo olla ainakin 996 vika.

SPS mallissa on ne venttiilikoneiston  pakkoohjausvarsien  pinnoiteviat koettu minullakin , tehdas teki ainakin viisi eri versiota pinnoitteesta, eikä ole vieläkään varma ( 99- malli ja siis vuonna 2007 )onnistuiko pinnoite . tehtaan valmistusvirhe siis. jota eivät suostu myöntämään, osat   maksavat nyt suomessa 250 euroa kappale. minulla vaihdettiin 3 kpl. loput 5 hajoavat varmaan sitten ajanmyötä. Euroopasta saa osat puoleen hintaan. myöskin kannattaa muistaa ettei SPS ja 996 mallien tyyppiongelma,  ei pysy vauhtipyörä kiinni, minulla kiinnitettiin lahdessa maahan tuojan merkkiliikkeessä, ja se irtosi 3 t  kilsan jälkeen uudestaan.  irrronnut vauhtipyörä tuhoaa kytkinkellon ja kitkalevyt, kello maksaa 500 euroa ja levysarja 250 euroa. vauhtipyörän booritus voi myös mennä väljäksi, vauhtipyörä maksaa 800 euroa. kallista hommaa siis. suosittelen jotain muuta pyörämerkkiä, twininä. vaikka suzuki TL 1000 R, jossa on tehoja 40 hevosvoimaa enemmän kuin huonolaatuisessa ducatissa. ei uskaltaisi ostaa 30 t euron 1098 uutta ducatia, mitähän tyyppivikojasiitä löytyy
confused_orig.gif
teholukuihin en usko. koneen kestävyys on varmasti suuri kysymysmerkki...

Ainakaan 2005 lähtien 999:ssä en ole kuullut olevan mitään tyyppivikoja. Muistan lukeneeni joskus joissakin 749:ssä olleen venttiilikoneistoissa alle 10.000 km remppaa.
Mulla on ollut kaikissa merkeissä paitsi V-Rodissa ja 999S:ssä vikoja. Kawasakit olivat oikeita vikasikoja, mutta se oli 90-luvulla. Eikä takuu korvannut ikinä mitään, kaikki oli muka normaalia kulumista. Toisin oli '94 H-D:ssä. Kun lohkot murtui tehopenkissä (108 hv silloin), tehdas korvasi kaiken!
Itseäkin hirvittää ensimmäisen vm. 1098S, mutta toistaiseksi ei mitään ole ilmennyt. Valmistusnumero on jotain 400.
Autoissa en kuitenkaan ostaisi ensimmäisen vuoden mallia, mutta pyörä on niin tunneasia ettei malta odottaa.

SPS mallissa on ne venttiilikoneiston  pakkoohjausvarsien  pinnoiteviat koettu minullakin , tehdas teki ainakin viisi eri versiota pinnoitteesta, eikä ole vieläkään varma ( 99- malli ja siis vuonna 2007 )onnistuiko pinnoite . tehtaan valmistusvirhe siis. jota eivät suostu myöntämään, osat   maksavat nyt suomessa 250 euroa kappale. minulla vaihdettiin 3 kpl. loput 5 hajoavat varmaan sitten ajanmyötä. Euroopasta saa osat puoleen hintaan. myöskin kannattaa muistaa ettei SPS ja 996 mallien tyyppiongelma,  ei pysy vauhtipyörä kiinni, minulla kiinnitettiin lahdessa maahan tuojan merkkiliikkeessä, ja se irtosi 3 t  kilsan jälkeen uudestaan.  irrronnut vauhtipyörä tuhoaa kytkinkellon ja kitkalevyt, kello maksaa 500 euroa ja levysarja 250 euroa. vauhtipyörän booritus voi myös mennä väljäksi, vauhtipyörä maksaa 800 euroa. kallista hommaa siis. suosittelen jotain muuta pyörämerkkiä, twininä. vaikka suzuki TL 1000 R, jossa on tehoja 40 hevosvoimaa enemmän kuin huonolaatuisessa ducatissa. ei uskaltaisi ostaa 30 t euron 1098 uutta ducatia, mitähän tyyppivikojasiitä löytyy
confused_orig.gif
Koska se aito SPS on noinkin surkeaa laatua, myy se minulle. Voin maksaa siitä romukasasta vaikka 5000 € niin pääset tuskistasi ja minä voin ottaa vastaan siihen jatkossa tulevat viat ja ongelmat.
biggrin.gif
Ehkä tuolla viidellä tonnilla voisi sitten saada esimerkiksi TL-Suzukin tilalle...

Otathan huumorilla ylemmän kommentin, sellaiseksi se on tarkoitettu...
smile_org.gif

Ihan oikeassa olet siinä, että Ducatin tietyt mallit ovat melkoisen tarkkoja tekniikaltaan. Harkitsitko missään vaiheessa keinuvipujen pinnoitusta Ducati Kaemnalla? Sen jälkeen kun kaverin 748R:n keinuvivut on pinnoitettu siellä ei minkäänlaisia ongelmia ole ollut. Kustannus on noin 75 € per keinuvipu, eli on se ainakin halvempaa kuin uusien osto. Tietysti ne pitää sitten pinnoittaa ajoissa, ei ole mitään hyötyä pinnoittaa niitä enää kun ne ovat jo syöneet nokankin pilalle.

Vauhtipyörä pitäisi pysyä kiinni kun siellä on oikea lukkoliima välissä ja se on kiristetty uusimman momenttitiedon mukaan.

confused_orig.gif
Dont worry. Tuo on sitä paljon vaahdottua eksotiikkaa.

Huumoria ja ei tiukkaa pipaa ylläolevasta
tounge.gif

macci herra on miespuolinen (?) versio keski-ikäisestä takakireästä nalkuttaja akasta. Jos ei tukaati miellytä, myy pois ja osta samalla rahalla kaksi jaappanilaista. Jos et tiennyt mitä ostit, turha itkeä siitä jatkuvasti netissä. Ei kukaan pakota tukaatia tahi harrikkaa ostamaan. Molemmissa on tietyt heikkoudet ja vahvuudet, mallista riippuen tietysti..

Back