• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

999 trivia

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja b_tommi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Laakereista en osaa sanoa, tulpista kyllä. Testan kannet on tosi ahtaat. Tulpanavaimen päästä kun saat vähän hiottua / sorvattua pois, Iridiumit menee kyllä.

Mulla ei mahtunut edes se mukana tullut avain. Otin Bilteman tulppahylsyn, laitoin porakoneeseen pyörimään ja pikkurälläkällä puolen sentin matkalta ohuemmaksi. Toimii.

Pyörä talviteloilta käyttöön ja pientä probleemaa kehissä. Veto loppuu johonkin 4k + kierroksiin. Tyhjäkäynnillä kiertää ylemmäs, mutta ei ihan täydellisesti siinäkään, vaan paukutti putkessa jossain vaiheessa(7k?).

Minkäslaista diagnoosia antaisitte? Huono bensa tuli mieleen, kun pyörä seisoi kuitenkin useita kuukausia, mutta toisaalta on se aina ennenkin toiminut, vaikka tankissa on ollut edellisen vuoden gasoa. Tukkiutunut bensafiltteri? Bensaletku ahtaassa välissä ja siten ei mahdollista saada täyttä määrää gasoa? Tulpissa vikaa? ECU? Air filtterit tukossa?

Mainittakoon, että kun tankkasin tankkiin vanhan bensan sekaan v-poweria, niin se toimi hetken paremmin. Toinen juttu oli, kun gaso alkoi vähentyä, niin lopussa laite toimi myös paremmin, eikä hyytynyt siihen 4k rajalle enää.

Pyörä talviteloilta käyttöön ja pientä probleemaa kehissä. Veto loppuu johonkin 4k + kierroksiin. Tyhjäkäynnillä kiertää ylemmäs, mutta ei ihan täydellisesti siinäkään, vaan paukutti putkessa jossain vaiheessa(7k?).

Minkäslaista diagnoosia antaisitte? Huono bensa tuli mieleen, kun pyörä seisoi kuitenkin useita kuukausia, mutta toisaalta on se aina ennenkin toiminut, vaikka tankissa on ollut edellisen vuoden gasoa. Tukkiutunut bensafiltteri? Bensaletku ahtaassa välissä ja siten ei mahdollista saada täyttä määrää gasoa? Tulpissa vikaa? ECU? Air filtterit tukossa?

Mainittakoon, että kun tankkasin tankkiin vanhan bensan sekaan v-poweria, niin se toimi hetken paremmin. Toinen juttu oli, kun gaso alkoi vähentyä, niin lopussa laite toimi myös paremmin, eikä hyytynyt siihen 4k rajalle enää.
Veikataan bensaa. Vaimon 750SS myytiin muutama vuosi sitten. Uusi omistaja soitti ja valitti vastaavia oireita. Vaihtoi sitten tuoreet bensat tankkiin ja heti alkoi pelaamaan normaalisti.

Veikataan bensaa. Vaimon 750SS myytiin muutama vuosi sitten. Uusi omistaja soitti ja valitti vastaavia oireita. Vaihtoi sitten tuoreet bensat tankkiin ja heti alkoi pelaamaan normaalisti.
Joo, toivon samaa. Olisi pitänyt vaan vanhaan tapaan viedä laite parin bensalitran kera säilöön, eikä tankata täyteen
smile_org.gif

Uusi akku ratkaisi ongelman. Onko täällä kukaan kuullut vastaavasta, että huonoksi mennyt akku aiheuttaisi moisia ongelmia?

vähäinen sähkön määrä saattaa aiheuttaa mitä ihmeelisimpiä vikoja.

Toimiihan laturi kunnolla? eli voltteja tulee akulle hyvin? entä jännitesäädin? onko iskussa?

Mulla teki esim. sitä, että kun käynnisti, niin latasi hienosti, mutta saattoi 100m ajamisen jälkeen lakata lataamasta!

vähäinen sähkön määrä saattaa aiheuttaa mitä ihmeelisimpiä vikoja.

Toimiihan laturi kunnolla? eli voltteja tulee akulle hyvin? entä jännitesäädin? onko iskussa?

Mulla teki esim. sitä, että kun käynnisti, niin latasi hienosti, mutta saattoi 100m ajamisen jälkeen lakata lataamasta!
Luulen, että toimii. Kyllä se käynnistyi jo eilen vähän nihkeästi, vaikka oli ollut pari tuntia laturissa ja sen jälkeen ehkä tunnin irti, niin se oli silti siinä ja siinä, että jaksoiko pyörittää koneen käyntiin.

http://www.evotech-performance.eu/index.p....or.html

Sopiiko suomikilpi tähän ongelmitta? Ja onnistuuko kiinnitys Termin pönttöön?
Ducati... ongelmitta...
biggrin.gif

...no ei vaan...

Termin pöntössä on samat kiinnityspisteet, ku vakiossa, et se ei liene ongelma.

Jos tohon suoraan tökkäät kilven kiinni, niin varmuudella menee poikki, kun ei ole tukea alapuolelta (tärisee ja hyppii nimittäin jonku verran). Veikkaan, et jonku pikku patentin tohon joutuu sen kilven kiinnittämisen kanssa tekemään... jollei sitä orkkis "muoviristikkoa" saa tohon suoraan kiinni...

Ei se kilpi mitään tukea tarvi. Zardin mukana tullut metalliläpyskä on melko pieni ja olen vielä vähän taivuttanut kilpeä, että se istuu siihen kiinnikkeeseen saumattomasti ja hyvin toimii.

Pyörä ei toimi, mutta palataan siihen myöhemmin...

Ei se kilpi mitään tukea tarvi. Zardin mukana tullut metalliläpyskä on melko pieni ja olen vielä vähän taivuttanut kilpeä, että se istuu siihen kiinnikkeeseen saumattomasti ja hyvin toimii.

Joo, ei mulla nytkään mitään tukea ole alapuolella mutta tuo on joku saksan malli ja reiät ei ole kohdillaan ja onhan se muutenkin ruma kapine.

Että osuuko tuossa Evotechissa reiät kohdilleen suomikilvellä?

Joo, ei mulla nytkään mitään tukea ole alapuolella mutta tuo on joku saksan malli ja reiät ei ole kohdillaan ja onhan se muutenkin ruma kapine.

Että osuuko tuossa Evotechissa reiät kohdilleen suomikilvellä?
En tiedä, mutta kokemuksesta sanoisin, että harvemmin osuu. Poraa sitten kilpeen reiät, niin kyllä se sitten osuu
smile_org.gif

tuollaisen setin olen ajatellut tilata. Siistii kummasti peräpäätä ja ihan siedettävän hintainen, kun koko setti hoituu valoineen ja kilpitelineineen samalla.

evotech

Poraa sitten kilpeen reiät, niin kyllä se sitten osuu
smile_org.gif
Laitonta, epäsiistiä eikä aina edes mahdollista (mikäli poraa kilvenalusen reikien mukaan). Olen aina silloin tällöin nähnyt ainakin Ducateissa ilmeisesti itse tehdyn muovisen (mustan) kilvenalusen, joka on ihan siisti. Joissakin on ollut myös samassa alusessa heijastin kiinni.

Onko tähän päivitystä?

miten ongelman ratkominen edistyy? Oliko ömeriikan foorumista apua?
Ei ole edennyt laisinkaan, valitettavasti. Pyörä odottaa vuoroaan pajalla. Eipä ollut Cudakaan vastaavaa vielä nähnyt, että virtojen laittaminen päälle nytkäyttää kytkintä. Toivotaan nopeaa diagnoosia ja pieniä vaurioita.

Taidanpa fläshätä originaaliin ecuun tuon nykyisen kartan ja käyttää sitten sitä, kun tuo FIM ei ole koskaan 100%:sti toiminut. Samalla jos heittäisi pari palikkaa kiinni, kun kerran pyörä on verstaalla.

Eipä ollut Cudakaan vastaavaa vielä nähnyt, että virtojen laittaminen päälle nytkäyttää kytkintä.
hmm.. nyt kun mainitset tuon, niin ihan kuin muistaisin, että mulla teki joskus samaa?
omg.gif
syytä en koskaan löytänyt, en tainnut edes sen suuremmin etsiä. Oli sähköongelmia ihan tarpeeksi muutenkin..  
biggrin.gif

mutta, ne perusjutut (nämä kyllä jo tiedät..): akku, maadoitus - varsinkin moottorin/rungon päässä, laturi, tasasuuntaaja(toiminta kylmänä/lämpimänä), kahden edellisen liittimet, tulpan johdot/liitokset..

kuten ylempänä jo sanoin, sähkön puute aiheuttaa mitä ihmeellisimpiä ilmiöitä, jotka ei välttämättä toistu joka kerta, eikä edes joka toinen kerta. ja kun on monta vikaa päällekkäin (esim. starttirele paska, startin hiilien huono kontakti, huono akku, tasasuuntaaja paska, liitokset hapettuneet, jnejne) niin _hetki_ menee päätä raapiessa, että "miksi tämä ei toimi?".

Esim semmoinen on kiva ilmiö, että kun akun jännite on alhaalla, niin starttirele hitsaa jumiin. ei paljoa auta avainten poisto virtalukosta, startti vaan jatkaa (hidasta)pyörimistä... okei, 999:ssä taitaa olla 'käynnistysautomatiikka', tämä ei taida sitä koskea. lähtee muuten em. tilanteessa katteet aika äkkiä irti!!  
tounge.gif

Joo, kyllähän tuo haisee sähköongelmalta ja varmasti se selviää, kunhan hommaa aletaan tutkimaan. Meinasin nyt sitten samalla asennuttaa ne järeämmät starttikaapelit siihen, jos pääsen sopuun tuotteen toimitustavasta
smile_org.gif

Back