• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

ABS integral

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja töpinä
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Mutta montako pumppua, moottoreita on yksi.

Ihanko oikeasti siinä on moottorin pyörittämä pumppu eikä jarrupaineen modulaattori? Servollisessahan on toki pumppu, mutta esim vanhemmissa ABSII-jarruissa on modulaattori, joka kontrolloi jarrupainetta muuttamalla työpiirin tilavuutta.
 
Ihanko oikeasti siinä on moottorin pyörittämä pumppu eikä jarrupaineen modulaattori? Servollisessahan on toki pumppu, mutta esim vanhemmissa ABSII-jarruissa on modulaattori, joka kontrolloi jarrupainetta muuttamalla työpiirin tilavuutta.

Varmaankin oikeampi termi on modulaattori kuin pumppu, molempia näytetään käytettävän :)
Itse en tunne tarkemmin näiden sielunelämää. Servo-versiot on tullu liiankin tutuiksi :O
Aiheesta lisää luettavaa:

http://www.webbikeworld.com/BMW-motorcycles/bmw-abs-asc.htm
http://www.i-bmw.com/showthread.php?t=37152
http://www.i-bmw.com/showthread.php?t=41122
 
Paluu pumppu tai kaksi, en ole ihan mikki, epäilen kaksi. kun elo tutkinut.
Palauttaan nesteen jarrulinjasta pääsylintrin linjaan ABS toiminnassa eli ei paineista mitään (pelkkä arvaus)
 
No niin!
Kerkesimpä ennen lumia käymään lypsykoneessa, peräkärryyllä tosin, eipä ollut mitään vikailmaisua muistissa.

Otin ton sähköpään irti, helppo homma, ja vein tutulle hilhatulle tutkittavaksi, puhdistettiin ja lakattiin uudelleen se ohjausyksikön kortti ei ollut pahan näköinen. Samalla hän vaihtoi jonkun satiaisen varmuuden vuoksi, olisko ollut "transistori", joka tytkee sähköt punpulle.
Joulun pyhinä kokosin kun ei ollut muta ihmeeempää tekemistä. Nyt ei ainakaan vielä ole pumppu jäänyt pyörimään itsestään, kesä näyttää miten onnistui.
 
Back
Ylös