Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Oliko siinä ABS Integraalit?2007 kesällä, kun R1150RT ....
Oliko siinä ABS Integraalit?2007 kesällä, kun R1150RT ....
Hommasin 100 rs -89:n ja nyt olen tekemässä keväthuoltoa, johon kuuluu myös jarrunesteiden vaihto.Mutta nyt ihmetyttää tällanen juttu, kun hiekalla jarruttaa niin hirveän harvakseltaa "nytkäyttää " jarrua, tuntuu että ennen olisi tiheämmin. sekä autoissakin tiheämin.
Moro,
Olisko systeemiin jäänyt pieni ilmakupla? Systeemissä oleva ilmakupla joustaa, jolloin jarrupaine jarrusatulassa seuraa pidemmällä viiveellä ABS-yksikön säätämään painetta, tai pahimmassa tapauksessa ei saavuta riittävää painetta lainkaan.
Mun mopetissani (ABS-integral) pari vuotta sitten jarrunesteen vaihdon jälkeen ABS-nytkytys oli melko kulmikasta ja aloin epäilemään että systeemiin olisi päässyt ilmaa. Seuraavaan vuonna vaihdoin nesteen huolellisemmin ja mielestäni ABS-nytkytys muuttui lyhyemmäksi, nopeammaksi ja samalla jarrutus tasaisemmaksi. Jarrutusvertailujen välissä oli talvi, joten ilmiö saattaa olla mielikuvitustakin.
Eiköhän noissa ABS I jarruissa homma toimi samalla tavalla kuin ABS II jarruissa.Hommasin 100 rs -89:n ja nyt olen tekemässä keväthuoltoa, johon kuuluu myös jarrunesteiden vaihto.
Tein jo homman jarrusatuloissa olevien ilmausruuvien kautta, imemällä ilmauslaitteella.
Ei ole aiemmin ollut ABS jarruja pyörässä, joten alkoi mietityttää, onnistuiko nesteiden vaihto, vai olisiko pitänyt lisäksi imaista ABS-yksiköistä. Niissähän on myös päällä sellaiset ilmausruuvit.
Eli jäikö yksiköihin nyt vanhaa jarrunestettä, vai vaihtuiko koko järjestelmän nesteet em. tavalla??![]()
Tiedosta kiitollinen![]()
All Right palat on ihan OK.Onko kokemusta esim. All rightin myymistä "tarvikepaloista", ovatko ok, vai pitäisikö turvautua orkkiksiin?
Autoissa käytän lähinnä piliteeman osia. Maahantuojien hinnoittelulle näytän![]()
![]()
Joo. Ei kait kukaan Puimurin orkkispaloilla ajele? EBC:n ja Ferodon (sintteripalat) on ihan jees.All Right palat on ihan OK.Onko kokemusta esim. All rightin myymistä "tarvikepaloista", ovatko ok, vai pitäisikö turvautua orkkiksiin?
Autoissa käytän lähinnä piliteeman osia. Maahantuojien hinnoittelulle näytän![]()
![]()
Bilteman palat suli ainakin mulla alle alta aikayksikön R1100GS pyörässä.
En ikinä osta BMW alkuperäispaloja, hinta on hirveä.
Pekka
![]()
![]()
![]()
Eikös siinä otsikossa lukenutVieläpä kysyn kun ei selvinnyt (KVG), ainakaan minulle. Minkä sukupolven ABS:t ja olikos ne tehostetut (servo) jarrut?
Niin ja pyörähän on K 1200 GT, vm 2003.
Nimimerkki, puristanko kahvaa turhaan..![]()
Tuonne Maxin sivuille kun laittaa oman pyörän VIN numeron, niin pitäisi selvitä mitä siinä oikeasti on. Jarruja tai jotain muuta.Vieläpä kysyn kun ei selvinnyt (KVG), ainakaan minulle. Minkä sukupolven ABS:t ja olikos ne tehostetut (servo) jarrut?
Niin ja pyörähän on K 1200 GT, vm 2003.
Nimimerkki, puristanko kahvaa turhaan..![]()
Jaa mikäs pitäis saada vilkkumaanSaa villkkumaan kun polttaa kumioa ja pitää hiukan jarrua apuna. VFR:ssä auttoi kun väänsi virrat pois...