• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Accelerator module, onko hyötyä?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja bemu r850
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Mulla on tuo se malli jossa erillinen lämpöanturi (extended version). Pyörä on R1200GSA -07 oire jota tuolla lääkitsin oli pieneillä kierroksilla nakuttaminen. Toi korjasi vaivan lähes kokonaan ja muutoinkin kone käy mukavavammin (rikkaanmalla seoksella). Olen kuullut että tuon vaikutus voi olla yksilöllistä eli jossain se auttaa toisissa taas ei? Itse olen hinta/laatuun tyytyväinen.

Niin, muuta säätöä ei tehty. Kiihtyvyyteen en tiedä auttaako, tuskin.
 
1150 GS ja se halvempi malli. Vetää pienillä kierroksilla paremmin ja tasaisemmin, maantiellä tasaisessa ajossa ei taida tehdä miään. En tehnyt mitään säätöjä.
Ihan hyvin toimii.
 
1150 GS ja se halvempi malli. Vetää pienillä kierroksilla paremmin ja tasaisemmin, maantiellä tasaisessa ajossa ei taida tehdä miään. En tehnyt mitään säätöjä.
Ihan hyvin toimii.

Niin piti vielä sanoa että muutaman k:n vastus siinä toisessa johdossa näyttäis olevan
 
Nyt sain lisää selvyyttä asiaan ko. sivuilta, opettelin käyttämään kääntäjää:jippikaijee:On se vaan ihminen viisas kun vähän yrittää.:grin:
Täytyykin laittaa tilaukseen, jospa se poistaisi omastani(r850r) kaupunki ajossa kiusallisen on/off ilmiön pienillä kierroksilla.
 
Toimi itselläkin sen mitä lupasi. Matalilla kierroksilla tosiaan käynti parantui ja etenkin kylmänä ja kylmällä kone kävi tasaisemmin.
 
Toimi itselläkin sen mitä lupasi. Matalilla kierroksilla tosiaan käynti parantui ja etenkin kylmänä ja kylmällä kone kävi tasaisemmin.

Eikös tuo nyt yksinkertaisesti anna koneelle puuroa enemmän pitämällä suuttimia pidempään auki. Taatusti paranee kroonisesti laihalle säädettyjen mopojen käynti.
 
Jos oikein tuon olen ymmärtänyt niin tuo valehtelee tietokoneelle että on 20 astetta kylmempää (extended versio jossa lämpöanturi) kun oikeesti on ja sen takia käy rikkaammalla. Se malli jossa ei lämpöanturia niin en tiedä mitä se kertoo?
 
Juu, näinhän se tekee. Sen verran ylimääräistä lykkäsi koneeseen että aavistuksen lisääntyi paukkuminen Remuksen titaaniputkessa.
 
Jos oikein tuon olen ymmärtänyt niin tuo valehtelee tietokoneelle että on 20 astetta kylmempää (extended versio jossa lämpöanturi) kun oikeesti on ja sen takia käy rikkaammalla. Se malli jossa ei lämpöanturia niin en tiedä mitä se kertoo?

Jos oikein ymmärsin noita nettisivuja, niin lisävastus tuossa compact mallissa on siinä liittimessä joka tulee imuilman lämpötila-anturiin. Siinä liittimessä lienee sisällä lämpötilan mukaan vastusarvoaan muuttava vastus sarjassa tuon alkuperäisen anturin kanssa.

Tuossa "paremmassa" taas tuo lisävastus tuodaan johonkin paikkaan, jossa ilmavirrasta ottaa tuon lämpötilakompensaation.

Itsekin ajattelin tuollaista kokeilla ens kaudella. Toi munkin kikottimessa oleva moottori normaalisti lienee todella laihalla käyvä kone.
 
Mahtaako modulista olla todellista hyötyä, onko kenelläkään käyttökokemuksia. Vaatiiko bokseri mitään koneen hienosäätöjä asennuksen jälkeen?
Ei olisi kuitenkaan hinnankirous(40€), mikäli kiihtyvyys paranee.

http://www.sol2.be/Performance/ENG/Home/index.html

Vielä vähän.
Onkohan tuossa sun pelissä lambda anturi. Sen kanssa tää toimii vrmaankin paremmin. Ilman lambdaa olevissa on se potikka säätö josta saa seosta rikkaanmalle, on saman suuntainen vaikutus.
 
Juu, on lambada versio. Taitaa olla passeli minun boxiin tämä perusversio. On näköjään asentaminenkin sen verran joutuisaa ettei ehdi asennus kaljaa korkkaamaan
 
Joo on se asennus niin helppoa että täytyy keksiä kunnon syy jotta saa ne asennuskaljat nautittua ihan ajan kanssa.
 
Jos oikein tuon olen ymmärtänyt niin tuo valehtelee tietokoneelle että on 20 astetta kylmempää (extended versio jossa lämpöanturi) kun oikeesti on ja sen takia käy rikkaammalla. Se malli jossa ei lämpöanturia niin en tiedä mitä se kertoo?

Ei kai siinä käytännössä ole mitään eroa kumpaa käyttää. Tätä vastusta on asenneltu tuohon alkuperäiseen johtosarjaankin, ilan mitään liittimiä. Siellä satulan alla ne molemmat vastukset kuitenkin ovat. Olis mukava kokeilla eri versioita samassa pyörässä, tuskin on havaittavaa eroa, tiedä häntä.
 
Mä laitoin mun R1200gessuun (-06) tuon halvemman mallin accelepalikan toissa keväänä. Vaikutus oli aika pieni, kaasuun vastaavuus parani vähän. Näin jälkeenpäin ajatellen en tiedä viitisisinkö vaivautua kun tiedän miten pieni vaikutus oli mun pyörässä.
 
Kyllä mun mielestä moduliin kannattaa neljä kymppiä sijoittaa. Muutos ei ole R 850: ssä mitenkään järisyttävä, mutta kaasuun vastaavuus kuitenkin parantuu selvästi alakierroksilla. :thumbup: (itsellä käytössä tuo hinnat alkaen malli)
 
Kyllä mun mielestä moduliin kannattaa neljä kymppiä sijoittaa. Muutos ei ole R 850: ssä mitenkään järisyttävä, mutta kaasuun vastaavuus kuitenkin parantuu selvästi alakierroksilla. :thumbup: (itsellä käytössä tuo hinnat alkaen malli)

No joo, hinta on halpa ja vaiva pieni, asennushan hoituu noin 5 minuutissa. Mulla kun on kyseessä 72 kW Kalifornian saaste-R1200-gessu, niin vaikutus oli lähinnä se että se palautui Euroopan gessun tasolle, noin perstuntumalla samanlaiseen suomipyörään verrattuna. Surgingiin se ei vaikuttanut, se kun tuossa amerikaihmevehkeessä vielä on pienenä vaivana. Siihen tarttis varmaan sitten laittaa vielä joku Techlusion tai Power Commander, mutta hinta ja vaiva on jo toista luokkaa.
 
Nopeaa toimintaa ko. firmassa. Torstaina tilasin, perjantaina viestiä pukkasi, että on postitettu tulemaan:)
 
Back
Ylös