• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Acra tai yoshi??

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja TBus
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tuolta -> http://www.jbracing.co.uk/

Micron zeta full race system 4-2-1 lähtee n. 600 € (kiillotetulla alumiini pöntöllä).

Microni voitti aikoinaan biken testin, ja sehän ei taas kyllä kerro mitään  
tounge.gif

Toimitusaika oli kyllä monta viikkoa... ja pakoaukon tiivisteet pitää hommata itse.

Ja minulle tulee joko LeoVince tai Arrow:n koko putkisto jahka rahnaa on tarpeeksi,se on päätetty.

Tuota nyt typerys tarttee taas pientä teknistä tukea. Tuli huurettua tuollaiset :
" "RAM SPEED Silencer"
Racing für SUZUKI GSX 1300 Hayabusa, PAAR oval ohne ABE
inkl. aller Anbauteile gegebenenfalls mit Adapterrohr
"
Eli tuo ABE(na) lienee tuo mikälie seoksentunnistinkö? Se kait tarttee sitten ruuvata irki .... tuollahan oli Joken ja kumpp. ohjeistus asiaan?

Nyt sitten vai orotellaan paketin saapumista ja sitten ihmetellään kuka ja miten net pittää asennella.

Tosin jos KTM menee huomenna kaupaksi niin saattaapi tulla Yoshimuriseen hormisto ja em. jäävät sitten kait hyllylle. Mutta ei vaan voinut olla hätäilemättä ja huutamatta .... kun halavalla sai.

Duoda duoda, luulenpa että tuossa yhteydessä tuo "ohne ABE" tarkoittaa että nuo pöntöt ovat ilman saksalaista tieliikennehyväksyntää, eli jonninmoiset race-mallit. Siellä kun kaikki lisäkilkkeet pitää katsastaa ja merkitä otteeseen eikä ilman (TÜV-)lappua tuo onnistu...
Se Suzukin seoksensotkentasysteemi on nimeltään PAIR eli semmoinen hauska ilmapumpputsydeemi siellä pakosarjan alla. Ei oo pakko poistaa pelkkien pönttöjen vaihdon yhteydessä muttei siitä mitään hyötyäkään ole. Kaasuja nuuskii sitten lambda-anturi joka löytyy väliputkesta ennen pönttöjä, sen kanssa voi olla modaamista koska tuohon pakettiin näytti kuuluvan omat väliputket joissa joko on tai sitten ei paikka lambdalle.

Eläkä huoli, nimittäin jos kottarainen lentää pesästä ja Jossit tulee tilalle niin tuun hakeen nuo pönikät sulta pois...  
wink.gif

Duoda duoda, luulenpa että tuossa yhteydessä tuo "ohne ABE" tarkoittaa että nuo pöntöt ovat ilman saksalaista tieliikennehyväksyntää, eli jonninmoiset race-mallit.
No nii siinähän se on kun ei tiedä mistään mitään, mutta tyhmyyden voimalla sitä vaan jaksaa himoita kaikenlaisia tingel tangeleita.

Kiitosta vainen Artsi oikaisusta. Eipä ollut turha päivä tämäkään sillä sai taas oppia jotain uutta.

Kotka taitaa olla laskeutunut talliin jäädäkseen ... eipä ole kuulunut pojista mitään .... taisivat pelästyä KTM:n tehoja, kun eivät uskaltaneet pientä lenkkiä pidempää koestaa.

Jotenkin noissa ym. Saksan hormeissa täytyy olla jotain vikaa jos sain parin 169:lla ja postikulut ovat vain 21,50 .....hmmmmm . eihän mikään noin halpaa voi olla, muuta kuin vesisade ja raekuuro.

Ja ihan muutenkin on tainnut käydä aikamoinen mäihä noiden huutokauppojen kanssa sillä _tähän_päivään mennessä kaikki (3 pyörää + lukematon määrä muuta helyä) mitä olen hankkinut sieltä ovat olleet vähintään sitä mitä on sanottu ellei parempia. Ja varsinaiset saksalaiset hemmot ja putiikit ovat olleet luotettavia .... mitä nyt joskus pieniä unohduksia ja väärinkäsityksiä mutta niistäkin on aina selvitty.

Noh nyt sitten lähtee kottarainen pesästä eli Namibiaan (Karkkila) olen juuri lähdössä viemään entistä heilaa uusien poikien rassattavaksi .... eli kummat nyt sitten laittaa Ackrat vai Yoshit .... siinäpä kymysys?

Jos täys' putkistoa olet laittamassa, niin Akra.    
bowdown.gif

buttrock.gif

Slipari puolella hiilikuitu Yoshin ulkonäköä on vaikea voittaa.  
cool.gif

Tuolta -> http://www.jbracing.co.uk/

Micron zeta full race system 4-2-1 lähtee n. 600 € (kiillotetulla alumiini pöntöllä).

Microni voitti aikoinaan biken testin, ja sehän ei taas kyllä kerro mitään  
tounge.gif

Toimitusaika oli kyllä monta viikkoa... ja pakoaukon tiivisteet pitää hommata itse.
Äänekoskella tuli kateellisena kuunneltua muiden melupönttöjä
confused_orig.gif
Sillon päätin, että pakko saada myös melua ja voimaa mun bussiin
thumbs-up.gif

Lukasin aiempia viestejä ja "Busa" oli asentanut tuon Micron zeta full race system 4-2-1 ja kehu sitä kovasti...
buttrock.gif

Tilasin sitten sellaisen putkiston tuolta http://www.jbracing.co.uk/ ja hintaa tuli kaikkineen 632,44€ + pakoaukon tiivisteet vajaa 30€.
062802jumpie_prv.gif
Ei paha hinta
bowdown.gif

Mailasin tonne ja lupasivat toimittaa putken ens viikolla kotiin, eli toimitusaika kokonaisuudessaan on n.10 päivää..
smile_org.gif

Äänekoskella tuli kateellisena kuunneltua muiden melupönttöjä
confused_orig.gif
Sillon päätin, että pakko saada myös melua ja voimaa mun bussiin
thumbs-up.gif
Jaan tuon tunteen...  
bawling.gif

Esa: onneksi olkoon kaupoista, joks me aletaan tekeen pönikkäkauppoja?  
wink.gif

Jos Akrasta tai Yoshista pitäis valita niin mun kohdalla se ois Akra. Siis jossei euroilla ois merkitystä...  
lookaround_orig.gif

Tuo Micronin setti vaikuttaa koko ajan houkuttelevammalta...  
ghostface.gif
Tase onko mahdollisuus empiiriseen tutkimukseen ja penkittää busse ennen & jälkeen Micronin???

[Esa: onneksi olkoon kaupoista, joks me aletaan tekeen pönikkäkauppoja?  
wink.gif
Kiitosta kiitos.

Nuo mun ostamani pönikät saa samaan hintaan kuin itsekin maksoin ei centtiäkään enempää tai vähempää .... jos Artsi olet kiinnostunut niin ne on sun jos et niin sitten se joka enstex sanoo Hep, mutta odotellaan että net saapuvat.

Tuossa päivällä soitin Viaberiin Harrille ja toimitus/asennuspäivä on 18.06 ja Acran koko hormisto tulee .... hassua, mutta tulee edullisemmaksi hankkia koko putkisto kuin kaksi sliparia......

Odottaa innolla uusia ääniä. Tehon kasvu jne. ... ei sillä ole merkitystä Suomen teillä sillä niiden antama hyöty on liian myöhään verrattuna kortin säilymiseen ....

Busan putkistoista mulla ei sattumalta ole mitään käsitystä, mutta olisi mielenkiintoista nähdä samalla pyörällä eri putkilla samana päivänä ajettuja käppyröitä -tietenkin myös samassa penkissä. Entisessä elämässäni koin aika pahan pettymyksen vaihtaessani Yoshin reisi-putken Acran -mikälie-paras-malli-putkistoon. Ainoa etu Acralla Yoshiin verrattuna oli parempi työnlaatu, eli putki oli vedetty siististi ja työn jälki hivelee silmää. Alarekisterissä kone alkoi sekoilla totaalisesti, ei auttanut kaasarisulkeiset eikä nokkien ajoittelu. Keskirekisterissä lähes Yoshin tasoa, häviten taas ylhäällä. Penkissä verrattuna silloinkaan erot ei olleet mitään dramaattisia, tosin luettavissa, mutta perstuntuma ja kello olivat kyllä lahjomattomia. Mitä sitten Bussin savupiippuun tulee, niin mun mielestä siihen on vain yksi OIKEA ratkaisu...
wink.gif
wink.gif
wink.gif

Nuo mun ostamani pönikät saa samaan hintaan kuin itsekin maksoin ei centtiäkään enempää tai vähempää .... jos Artsi olet kiinnostunut niin ne on sun jos et niin sitten se joka enstex sanoo Hep, mutta odotellaan että net saapuvat.

Tuossa päivällä soitin Viaberiin Harrille ja toimitus/asennuspäivä on 18.06 ja Acran koko hormisto tulee .... hassua, mutta tulee edullisemmaksi hankkia koko putkisto kuin kaksi sliparia......

Odottaa innolla uusia ääniä. Tehon kasvu jne. ... ei sillä ole merkitystä Suomen teillä sillä niiden antama hyöty on liian myöhään verrattuna kortin säilymiseen ....
Ehtottomasti olen kiinnostunut, hihkaise kun saapuvat niin heilahdan paikalle katsastaan ne! Ja vähintään munkkikaffeet pitää saada tarjota tuon omakustannuksen päälle, yhtään vähempää en suostu maksamaan!?!  
kaboom.gif
biggrin.gif

Ai jee, Akraan päädyit. Nyt vihertää muukin kuin takapihan nurmikko...  
bowdown.gif
Millä pöntöllä? Olikos Harrin kanssa puhetta säädöistä myös? Sillähän on kaikki pelit ja rensselit siellä notta saa wääntökäyrät kuperalleen jollei se huipputeho ole objektina... tuosta erityisesti ois kiva nähdä dynokäyrät ennen / jälkeen tuon putkimuutoksen! Pitänee omakin ajattaa jos/kun noita tynnyreitä kylkeen vaihtelee...
Nuo Tohtori Kujon Tyrnäwät Tehotipat ei kyllä mahdu reseptiin tän taudin hoidossa...  
biggrin.gif

Ai jee, Akraan päädyit. Nyt vihertää muukin kuin takapihan nurmikko...  
bowdown.gif
Millä pöntöllä? Olikos Harrin kanssa puhetta säädöistä myös?
Lohjalla on yhdellä Busahemmolla Acra ja Viaberilta oli hankittu sekin asennuksineen ja säätöineen. Tämä Virkbladin rengasguru kehui rakennelman hyvin korkealle. Jostain kumman syystä luotan Taneliin, sillä se kaveri on auringon tarkka laitteistaan. Hänellä itsellään on nyt Bikefox:n viimevuoden kisa GSX1000R ja aiemmat Kawat .... ne on olleet tosi namuja. Tanelin kanssa katseltiin noita etupään säätöjä ja ilmeisesti tarttis hieman kiristää, tuntuu uivan suhteellisen syvällä näin normaalissakin ajossa.

Tuota pöntöstä vielä keskustellaan, Harri oli reissunpäällä ja ei osannut ihan apteekin hintoja ladella yms.

Harri sanoi saaneensa Suzukin omat rensselit säätöihin ja siellä tapahtuu kaikki kerralla. Noita tulosteitahan voidaan sitten ihmetellä aikanaan.

Niin ja omatkin kokemukset ovat pelkästään positiivisia Harrin hommista.

Jep tarkoitus olisi käydä Kemissä penkittämässä vakio bussi ensi viikon alussa... Uudelleen menen heti kun saan putken K&N paikoilleen. Kemin tyypi oli kans kiinnostuneet, minkälainen vaikutus tolla putkistolla on. Ne ei oo ennen kait micronin putkistoa busaan laittaneet.. Jos hyvin menee niin ens viikon sisällä sadaan nuo tehtyä?  
tounge.gif

Jep tarkoitus olisi käydä Kemissä penkittämässä vakio bussi ensi viikon alussa... Uudelleen menen heti kun saan putken K&N paikoilleen. Kemin tyypi oli kans kiinnostuneet, minkälainen vaikutus tolla putkistolla on. Ne ei oo ennen kait micronin putkistoa busaan laittaneet.. Jos hyvin menee niin ens viikon sisällä sadaan nuo tehtyä?
tounge.gif
Juu, tuo kiinnostaa meikeläistäkin... Itse en ole vielä(kään) käynyt penkittämässä omaa bussia. Mutta noin perstuntumalla kyllä siellä pannussa nyt jo jotain tapahtuu, ja säädön jälkeen varmaan vielä lisää. Voihan toi tietysti olla psykologistakin, kun äänet on niin paljon miehekkäämät
tounge.gif

Tosin kaikkihan nämä viritykset ovat säälittäviä verratuna tuohon erään herran "putkistovirityksiin" verrattuna, tosin siinä putkistossa taitaa olla sellainne jännä kieppi mikä aiheutaa jonkimoista paineen nousua myös tuolle imupuolellekkin
wink.gif

Back