AGV S-4 SV

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mikko76
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Mikko76

Kääk!
Vanhan kypärän sisuskalut venyneet pahasti ja ruukku pyörii päässä joten hakusessa seuraaja Suupertti S1:lle ja tämmöseen törmäsin netin syövereissä.
Onko kellään kokemuksia, etenkin tuosta aurinkolippa systeemistä? Kliketi-Klik  
smile_org.gif

AGV-S4-SV-ZEBRA-WR.jpg
 
Vahva veikkaus, että kokemukset tuosta kyseisestä ruukusta ovat aika vähäisiä, kun on vasta tullut/tulossa markkinoille.

Itsellä on pari vuotta ollu tuo vanhempi "normaali" S-4 enkä ihan rehellisesti voi suositella kenellekään. Onhan se hyvän muotonen ja ihan kivan näkönenkin, mutta sussaatana sentään mitä meteliä pitää, suhisee päässä pahemmin kuin kaislikossa syysmyrskyllä. Sekä nakulla että katetulla.

Itse tässä kevään mittaan katselemassa uutta ruukkua ens kesäks, ei enää kykene kolmatta kautta kärvistelemään tolla... Kaks meni vielä kiukun piikkiin.

Onhan se mahdollista, todennäköistä jopa, että jotain kehitystä on tapahtunut tuohon SV malliin tavalliseen nähden, mutta jotenkin ei kokemukset nykyisestä kyllä kannusta kokeilemaan enää uudestaan.
 
Nostellaas vähän tätä aihetta. Itse laitoin kyseisen mallin tänään tilaukseen. Melkonen suhina kävi ajaessa, kun koeajolla kävin. Muuten kypärä vaikutti hyvältä meikäläisen nuppiin.

Onko muilla tästä kypärästä kokemuksia?

En löytänyt haulla aiheesta oikein muuta keskustelua, joten jos jonkinlainen linkki vastauksiin löytyy ja joku sen viitsii tähän pasteta olisin äärimmäisen tyytyväinen ja kiitollinen.
blush.gif
 
Kotipaikkakunnaltani Porvoon Snelmannilta. Hyvä tapa pitää palvelut lähellä on käyttää niiden palveluita. 230 euroa tulee potta maksamaan.
 
Itsellä HJC:n malli jossa on sisäänrakennettu aurinkovisiiri samoin kuin tuossa kuvan kypärässä.

Plussaa
+ sinulla on aina aurinkolasit äkkiä saatavilla

Miinusta
- aurinkovisiirin sävy on yleensä musta-harmaa, joka on yksi huonoimmista väreistä ajamiseen. Kontrastit samentuu. Ruskean sävyinen olisi paras ajossa. Korostaa kontrasteja ja erottelukykyä.
- aurinkovisiiri jää niin kauas eteen silmistä, että siihen paistaa liki missä tahansa kulmassa aurinko niin, että se harmaannuttaa lisää näkyvyyttä. Pitäisi ajaa aina pikkuisen pää alaviistoon käännettynä että visiirin yläpuolinen kypärän reuna peittäisi aurinkoa heijastamasta aurinkovisiiriin. Tätä ongelmaa ei ole aurinkolasien kanssa, jotka ovat niin paljon syvemmällä kypärän sisällä, ettei aurinko pääse niihin tekemään heijastuksia.
- Aurinkovisiirin alareuna menee juuri kivasti keskeltä mittaristoa kun olen normaali ajoasennossa. Jos haluan vilasta mittaristoa, niin pelkkä vilasu silmillä ei riitä. Pakko kääntää päätä.

Kaiken kaikkiaan ihan kiva juttu tuo aurinkovisiiri, mutta kyllä ruskeasävyisillä polaroiduilla aurinkolaseilla saat paljon enemmän irti ajosta. Näin teen itsekin vaikka aurinkovisiiri löytyy. Tuo visiiri oli yksi pakollisista asioista kun 1-2 kesää sitten kypärää metsästin. Seuraavassa kypärässä se ei enää ole pakollinen.

Tämä kommentti näin kokemuksena.
 
Kaiken kaikkiaan ihan kiva juttu tuo aurinkovisiiri, mutta kyllä ruskeasävyisillä polaroiduilla aurinkolaseilla saat paljon enemmän irti ajosta. Näin teen itsekin vaikka aurinkovisiiri löytyy. Tuo visiiri oli yksi pakollisista asioista kun 1-2 kesää sitten kypärää metsästin. Seuraavassa kypärässä se ei enää ole pakollinen.

Tämä kommentti näin kokemuksena.
Olen myös silloin tällöin käyttänyt nimenomaan polaroituja aurinkolaseja kypärän kanssa, mutta tämä aiheuttaa AGV:n kirkkaan visiirin kanssa käsittämättömän ärsyttävän sateenkaari-ilmiön. Eli näkökentässä vilkkuu valon suunnan kanssa vaihtelevia väriaaltoja. Eikö muun merkkisillä visiireillä ole tätä ilmiötä?
Sama juttu muuten ikkunoiden tummennuskalvojen ja polaroitujen lasien kanssa.

Asia toki korjaantuisi käyttämällä polaroimattomia laseja, mutta harmillisesti nuo ko. lasit on myös ainoat omistamani jotka saan siedettävästi istumaan kypärän sisään. Ei millään viitsi hankkia taas uusia pokia vain tuon takia, kun niitä muuten alkaa olla jo riittävä määrä ja yleensä käytössä peilivisiiri.
 
Sama ilmiö toistuu omassa HJCssa. Väittäisin että kaikissa visiireissä polaroitujen lasien kanssa. Ei ole häirinnyt minua.
 
Ite en ainakaan käytä polaroideja agv s-4 kanssa. Se että tie on violetti ja taivas punanen ei mitenkään paranna ajokokemusta. Aurinkolaseina ajaessa käytän wurthin suojalaseja, koska ovat tarpeeksi peittävät, niissä on kaikki UV suojat ja lisäksi ovat iskunkestävät jos visiiri auki haluaapi ajella. Ei mee kivet linssistä läpi.
 
Tuossa auinkovisiirissä ei käsittääkseni ole minkäänlaista uv-suojaa, mutta kirkaassa visiirissä taitaa olla uv 100. Näitä vähän mietin ostopäätöstä tehdessäni, mutta kypärä on mielestäni todella siistin mallinen ja hinta-laatusuhteeltaan hyvä.

En nostaisi tuota aurinkovisiirä näin vahvasti esille kuin tässä keskustelussa. Kypärän istuvuus päässä, melutaso, turvallisuus ja muut tekijät tulee huomioida yhtä lailla. Aurinkovisiiri on enemmänkin mukava ominaisuus muiden joukossa.
 
Tuon oman näkökantani tähän, kun kyselin toisaalla tästä kypärästä. Nykyinen kypärä on AGV Stealth n. 3-4 vuotta sitten hankittu. Visiirit ovat menneet huonoon kuntoon ja kypärän alaosan reunukset ovat kulahtaneet ja pari kertaa tippunut lattialle, joten nyt olisi aika ostaa uusi.

Kun nykyisen ostin, niin AGV oli ainoa, joka meni päähän ilman korvien repeämistä päästä. Muutenkin tuntui parhaalta päässä. Taisin kokeilla Shoeita jne. huippumerkkiä samalla, mitä siellä liikkeessä nyt sitten olikaan malleista. Luultavasti tuo ns. alaosan väljyys tuo vitunmoiset suhinat yli 80 vauhdeissa, tai sitten siihen vaikuttaa muu muotoilu. Ilman tulppia en juurikaan ajele, ehkä jossain keskustan lenkillä jää taskuun.

Ainakin tuo alaosan muotoilu on noissa uusimmissa malleissa (Stealth multi ja S-4 multi) muuttunut. Leuan alla on tuulisuoja ja kuvien perusteella leukaosa on alempana ja terävä. Aion harkita jompaa kumpaa vakavasti, kun tuosta vanhasta jäi hyvät kokemukset, vaikkakin pitää meteliä.

Mikähän käytännön ero noilla malleilla edes on? Muotoilu on hieman erilainen ja S-4 on halvempi. Onko muuta?
 
Tuon oman näkökantani tähän, kun kyselin toisaalla tästä kypärästä. Nykyinen kypärä on AGV Stealth n. 3-4 vuotta sitten hankittu. Visiirit ovat menneet huonoon kuntoon ja kypärän alaosan reunukset ovat kulahtaneet ja pari kertaa tippunut lattialle, joten nyt olisi aika ostaa uusi.

Kun nykyisen ostin, niin AGV oli ainoa, joka meni päähän ilman korvien repeämistä päästä. Muutenkin tuntui parhaalta päässä. Taisin kokeilla Shoeita jne. huippumerkkiä samalla, mitä siellä liikkeessä nyt sitten olikaan malleista. Luultavasti tuo ns. alaosan väljyys tuo vitunmoiset suhinat yli 80 vauhdeissa, tai sitten siihen vaikuttaa muu muotoilu. Ilman tulppia en juurikaan ajele, ehkä jossain keskustan lenkillä jää taskuun.

Ainakin tuo alaosan muotoilu on noissa uusimmissa malleissa (Stealth multi ja S-4 multi)  muuttunut. Leuan alla on tuulisuoja ja kuvien perusteella leukaosa on alempana ja terävä. Aion harkita jompaa kumpaa vakavasti, kun tuosta vanhasta jäi hyvät kokemukset, vaikkakin pitää meteliä.

Mikähän käytännön ero noilla malleilla edes on? Muotoilu on hieman erilainen ja S-4 on halvempi. Onko muuta?
Huomasin agv s4 koeajaessani, että kypärän alaosa ottaa aika hyvin tuuleen kiinni kun päätä kääntelee suuremmissa vauhdeissa. Ei kuitenkaan mielestäni suuri miinus, sillä ei se paljoa tuntunut. Hyvä kuulla myös pidemmän ajan kokemuksia agv:n kypärästä.
 
Lisäisin tuohon edelliseen juttuun sen, että AGV:n kypärät taitaa olla matalia, eli sitä kautta tulee noita suhinoita alaosasta enemmän. Ja melkein ainoa ero noilla S-4:lla ja Stealthilla on takaosasta löytyy lippa Stealthissa.

Edittiä Musta-kulta S-4 SV lähti tilaukseen.
 
Itsellä ollu käytössä reilun kuukauden, ja olen kyllä ollut tyytyväinen, alussa visiiri hieman "vinkui",mutta on jo asettunut.
Aurinkovisiiri toimii kuin ajatus,mutta tuo "oikean" visiirin huurteeneston kanssa voisi olla hieman toivomisen varaa...

Ei ainakaan hinta-laatu suhteessa valittamista, Motonjetissä 159€
kun Duellilla sama potta 334€
 
Tänään hain AGV S-4 SV:n lähimmästä moottoripyöräliikkeestä johon oikea malli ja koko oli tilattu.

Ei ollut mitään mittareiden vilkuilun kanssa aurinkovisiiriä käyttäessä. Siistiä oli morjenstaa naapurille ja napsauttaa aurinkovisiiri alas samalla käden liikkeellä.
cool.gif


Melutasosta en osaa vielä sanoa juuta enkä jaata, ei ainakaan mikään hiljaisin kypärä mutta sitä vartenhan ne korvatulpat on ostettukin.

Kypärän mukana tuli erilaisia osia, joilla sai säädeltyä vakiona olevan kirkkaan visiirin eri lukittumispisteitä. Erittäin näppärää. Laitoin suoraan race-nimeä kantavat osat orkkisten tilalle, niin visiirillä on vain kaksi asentoa joihin loksahtaa: Kiinni ja auki. Muita kun ei tule käytettyä valehtelematta ollenkaan.
 
Pahuksen hyvännäköisen ja päähän istuvan "mopo/kaupunkikypärän"
ovat taas päivittäneet.

Järkihän noilla lähtee varsin nopeasti vauhdin noustessa yli
kuudenkympin
sad_orig.gif
.

Olisihan se nyt luonnotonta, jos tuohon hintaan saisi
kaiken muun "hyvän lisäksi" kohtuullisen äänitason.

Tulppien käyttäjiä asia ei tietenkään niin häiritse.
Toisaalta.... onko se sitten kiva ajella jos jonkunlaista
tappia ja tuppoa reiät täynnä ?

Hiljaisella kypärällä myös "äänimaailma" on kuitenkin ihan toista
monin tavoin kuin tulpat korvissa.
 
1 kesä takana. Mukava päässä ja aurinkovisiiri on ihan ok.

Suhisee ja vinkuu +80 nopeuksissa ihan pirusti mun mielestä.
Pidemmille reissuille ihan pakko laittaa ainat tulpat korviin.
 
1 kesä takana. Mukava päässä ja aurinkovisiiri on ihan ok.

Suhisee ja vinkuu +80 nopeuksissa ihan pirusti mun mielestä.
Pidemmille reissuille ihan pakko laittaa ainat tulpat korviin.
Sama mulla, hyvin istuu päähän ja muutenkin iha ok. Mutta toi suhina yms ääni vähän häiritsee. Hieman helpotti kun asetteli visiirin tiukemmin paikalleen nii ainakin yksi ylimääräinen ääni kaikkosi.
tounge.gif
Mutta tulpat kyl itsellänikin on oltava korvissa pisemmillä matkoilla. Just asentelin pyörään tuplakuplan saapi nähdä miten vaikuttaa kypärän ääniin...
 
Back
Ylös