• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

AirHawk tyyny

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Waltsu407
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kokeneet matkamotoristit ostavat parhaan mahdollisen matkapyörän ja joutuvat sitten virittelemään ilmatyynyjä perseen alle  
033102ass_1_prv.gif
mikä on sellaisen matkapyörän idea,jonka satulalla ei voi pitempää reissua istua???

Tämä on nähty useampaan kertaan ja aina nuo Barbaran puhaltajat ovat olleet BMW-kuskeja,jotka ovat omasta mielestään mihin-tahansa milloin-vaan motoristeja  
pftroest.gif
No jopas oli "low-blow". Kaikenlaisia tietämättömiä sitä onkin. Jos ite oot tottunu istumaan kyykyn laudalla nakkikioskilta mutterille ja kotiin, niin ei varmaan kannata kommentoida persauksen oloa 400 - 500 kilometrin yhtämittaisen ajon jäljiltä.

Tietty ehkä sinulla on vain ollut niin hyvä tuuri, että kaikissa ostamissasi pyörissä on ollut optimi fylli ahterillesi. Monella meistä muista ei näin ole ollut - ei edes Bemareilla ajavilla.
pftroest.gif
itsellesi ja
biggrin.gif
päälle....

BMW-kaverin kanssa on kierretty muailmaaa,joten totuus on karua
biggrin.gif


Itse ajoin Trumppaa ilman Barbaraa ja hyvin matka meni
062802moto_prv.gif


ps. yli 1000km oli pisin päivämatka ilman AirHawkia
 
No ni... Itse kun kerran aiheen laiton niin omia käyttökokemuksia:

Eli tyyny on vallan mainio ja erittäin näppärä... Ilmaa todellakin tyynyssä pitää olla vähän ellei tykkää ajella kamelin selässä... Käytän tyynyä ihan lyhyemmilläkin matkoilla, koska kermaperseeni on siihen tottunut jo kuin oikeaan käteen yön pimeydessä... Ja sopii myös hyvin takapenkkiläisenkin käyttöön...

Tyyny pysyy mainiosti paikallaan ilman paketin mukana tulleita remmejä... Helppo taittaa kypärän sisään kun lähtee kävellen liikkeelle. Suosittelen... Hieman ehkä kallis, mut ei se kermakaan ilmaista ole
biggrin.gif
 
Joo, täytyy kyllä kehua tyynyä itsekkin. En mä nyt alle 300km siirtymille välttämättä edes ottais mukaan, mutta jos on aikomus koko päivä ajaa niin ehdottomasti mukaan.

Sopivasti vaan ilmaa sinne, niin on mukava istuskella. Jos tuntuu että on liikaa ilmaa, niin sitä voi ajon aikanakin päästää pikkasen veks kunnes löytää omille kankuille sopivan määrän. Mä en edes sanois tuota kalliiksi, nimittäin niin luxusta se vaan on ku ei kuole koko alakroppa pitemmillä matkoilla. Voihan tietysti olla, että joillekkin MP harrastuksen olemus kiteytyy tulessa olevaan perseeseen ja tunnottomiin jalkoihin?!? Mut mä en niin siitä fiiliksestä välitä.
tounge.gif
 
kaverin muija käytti kottikkärryn sisärengasta istuessaan kyydissä ei kuulemma siinäkään puudu perse eikä maksa paljon
biggrin.gif
 
Duunikaveri on vetelemässä PanAmericania ylhäältä alas Penarilla ja kehui että nyt kärsii istua noita 10-12h päivärupeamia, kun on AirHawk persiin alla...

Varmaan oikein säädettynä mainio vekotin.
 
Viime kesäisen lomareissun jälkeen tuli hankittua Airhawk Blackbirdiin.

Ilman Airhawkia yhtäjaksoinen tasainen ajo on mukavaa tunnin-puolentoista verran jonka jälkeen polvia alkaa särkemään tiukan polvikulman vuoksi, ja kohta seuraa perseen puutuminen perässä. Ei auta muuta kuin jaloitella.

Airhawkin kanssa menee tuplat kivutta. Suosittelen kokeilemaan.
 
nostetaampa vanhaa ketjua.


tuli hommattua tänään airhawk itelle ja kyytiläiselle kun kummallakin persuus puutuu pirun nopeaan. Käytiin juuri kahen ja puolen tunnin testilenkki ja voin kyllä kehua ei pienintäkään merkkiä jomotuksesta kankussa. kerran piti stopata päästää ilmaa pois kun tuli aluksi hieman liikaa ja 1 muutaman minuutin mehutauko pidettiin. On muuten tarkka ilman määrälle hiukankin liikaa niin on melko irtonainen olo penkissä.

eihän tuo nyt varsinainen komistus ole mutta kyllä ainakin minulle kelpaa. kumminkin jos molemmille geeli penkin hommaa niin hintaa kertyy aika pirusti.:):)

nyt voi hyvillä mielillä lähteä norjan reissulle :orgmp2:
 
Airhawk on varmasti hyvä varuste ja kallis. Onkohan kukaan kokeillut tällaista Bilteman pehmustetta??

Pan-Europeanin kans isä ei havainnut eroa puutumisessa, mutta se satula lienee suht hyvin "puutumattomaksi" suunniteltukin. Pitää FZS1000 kans kokeilla joku vertailureissu tuon kanssa ja ilman. Käsissä pyöritellessä jotenkin semmonen mielikuva jäi, että tuo on liian ohut.
 
Airhawk on varmasti hyvä varuste ja kallis. Onkohan kukaan kokeillut tällaista Bilteman pehmustetta??
Tänään tuli ostettua kyseinen biltema geelityyny. Minun mielestä ihan hyvä. Tänään vedin pikkuisen vajaa 300km eikä takamus puutunut lainkaan. Mulla bläkäri.

Lähetetty minun FRD-L09 laitteesta Tapatalkilla
 
Ostin tuollaisen viime kesän Alppireissua varten, tilasin suoraan valmistajalta Ruotsista.

Ei kyllä takapuoli juuri puutunut kun tuon päällä istuskeli, pisin päiväetappi oli vajaat 900 km. Airhawkilla istuessa oli myös helppo vaihdella ajoasentoa laajemmin kuin pelkän satulan päällä. Luultavasti pidin liikaa ilmaa tuossa, mutta tuntuma pyörään kyllä heikkeni jonkin verran, eli otin tyynyn suosiolla pois kun alppiserpentiinejä ajeltiin.

Geelisatulaa en ole kokeillut, mutta kyllä tätä voin suositella ainakin pitkien siirtymäajojen ajaksi. Todella helppo ottaa pois jos siltä tuntuu.
Ajattelin että olisiko tuolla tehtaanmyymälä sopivasti matkan varrella, mutta eipä taida valmistaja olla naapurimaassa. https://airhawk.net/product-category/seat-cushions/
 
Itse tilasin suoraan valmistajalta jenkeistä jokunen vuosi sitten. Kallis kokeilu. Taisi tulla maksamaan jotakuinkin 140 € tms.

Kyseessä oli Gessun takasatulan pilleriversio jotta rouvan hanuri ei puutuisi. Eipä tuo siitä mitään positiivista löytänyt, vaikka eri täyttöasteita kokeiltiin. Suurin moka oli kuintenkin se, että siinä oli liukumaton säämiskä vain yhdellä puolella. Jos sen laittoi oikeinpäin rouvan ajohousut liukuivat sen päällä. Väärinpäin laitettaessa taas pilleri ei pysynyt paikallaan. - Ei jatkoon!
 
En tieäd onko täysin sama tuote mutta Motonetissa näyttäisi näitä olevan myynnissä hintaan 110€
http://www.motonet.fi/fi/haku?q=airhawk
On kyllä kamala hinta pienestä ilmatyynystä. Ilman kytkyä moottoripyöräilyyn maksaisi korkeintaan 25€, vaikka kukapa tuollaista helletuoliinsa tyynyksi laittaisi???

Toisessa ketjussa ehdotettu Jyskin ilmatyyny taisi maksaa sen 4€ eli vetäsin arvioni vieläkin melko yläkanttiin.
 
^On noissa ilmeisesti pelkissä ilmatyynyissä tosiaan liikaa ilmaa hinnoissa (tai ehkä me P. Karjalasta lähtöiset ollaan vaan pihimpiä:;):). Vai onko Airhawkeissa myös jotain foamia sisällä? Näitä juttuja kun luki niin huomasi että pikkuhousun saumakin voi aiheuttaa persikan puutumisen tai liian kireät ajohousut, yhtä ja selkeää tulkintaa ei tunnu olevan ja kallis Airhawk ei toimi aina. Voisi myös testata mainitut pyöräilyshortsit, olisiko tässä joku hyvä merkki? https://www.aliexpress.com/wholesal...d=AS_20180305234132&SearchText=cycling+shorts
 
^On noissa ilmeisesti pelkissä ilmatyynyissä tosiaan liikaa ilmaa hinnoissa (tai ehkä me P. Karjalasta lähtöiset ollaan vaan pihimpiä:;):). Vai onko Airhawkeissa myös jotain foamia sisällä?

Keskikokoisessa Airhawkissa oli ilmatyyny jaettu ehkä noin tulitikkuaskin kokoisiin erillisiin kennoihin, joiden välillä ilman liikkumista on rajoitettu/hidastettu. Toisin sanoen sen kyky jakaa painoa eri alueille on ihan toista luokkaa kuin tuollaisella perinteisellä ilmapatjalla. Foamia siellä ei kuitenkaan ole sisällä. Lisäksi niiden kennojen välissä on rakosia mitkä parantavat ilmankiertoa ja vähentävät ahterin hikoamista.

Eihän tuo kaunis eikä kovin käytännöllinenkään ratkaisu ole, mutta kyllä sillä paikkansa on, ja hinnallekin on jonkin verran katetta teknisessä toteutuksessa. Itse myin sen pois geelisatulan tieltä, mutta siinäkin taisi mukavuus lopulta kärsiä.
 
On se Airhawk vaan niin ilmiömäinen,14 tuntia satulassa ei tuntunut takapuolessa yhtään:thumbup:
 
tosi vähän ilmaa kyl pitää siihen vaan laittaa... aika säätö oli täyttää ja istuu päälle ja tyhjennellä niin että jää vaan hitunen. Jos oli liikaa niin oli kyl ajaminen aika outoo kun kaikki tuntuma pyörään katoaa :)

vaihtu mulla mopo jossa letkeempi penkki niin ei tullut käyttöö laitteelle.. jos joku tarvii niin voin muutamalla kympillä pistää postiin

-a-
 
Back
Ylös