• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Aivot mukaan pyöränkin selkään!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja GynZi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

GynZi

New member
Hei, nyt oikeesti järki mukaan sen pyörän seläs. Eilen ajelin vaasan keskustassa tiesulkuun (tulipalo), josta poliisi ohjas kääntymään vasemmalle. no, vastaan tuli käännytettyjä autoja ja odottelin vuoroani kääntyä vasempaan. takaa tuli jonon ohi joku punasella CBR:llä, pysähtyi mun OVEN kohdalle etuilemaan jonossa niin etten pystyny kääntymään vasemmalle kaatamatta prätkää. vuoro tuli mutten päässyt liikkeelle pyörän takia, näin jäin taas risteykseen seisomaan kun en ehtiny omalla vuorollani yli. prätkä lähti ennen mua ja kuinka ollakaan, seuraavan risteyksen takana sama sankari lähti ohittamaan toista autoa oikealta puolelta ykskaistasella tiellä, ja auto oli vielä ryhmittymässä kääntymään oikealle.
siis oikeesti, vähä järkee sinne liikenteeseen. nyt kyllä ymmärrän miks prätkä saa joillain sen tappovietin päälle liikenteessä..  
kaboom.gif

Tässä ehkä yksi syy siihen miksi mp-onnettomuuksia sattuu niin paljon. Ei me motoristit olla yhtään sen etuoikeutetummassa asemassa muihin tiellä liikkujiin nähden. Mut ikävä kyllä usein näkee tosiaan tilanteita joissa moottoripyöräilijä lähtee semmosessa paikassa ohi missä ei muuten tulis mieleenkään lähteä ohittamaan. Käytetään järkeä siellä liikenteessä, auto yleensä kuitenkin voittaa yhteentörmäystilanteessa. Turvallisia ajokilometrejä kaikille...ja muistetaan käyttää sitä järkeä!

Hei, nyt oikeesti järki mukaan sen pyörän seläs. Eilen ajelin vaasan keskustassa tiesulkuun (tulipalo), josta poliisi ohjas kääntymään vasemmalle. no, vastaan tuli käännytettyjä autoja ja odottelin vuoroani kääntyä vasempaan. takaa tuli jonon ohi joku punasella CBR:llä, pysähtyi mun OVEN kohdalle etuilemaan jonossa niin etten pystyny kääntymään vasemmalle kaatamatta prätkää. vuoro tuli mutten päässyt liikkeelle pyörän takia, näin jäin taas risteykseen seisomaan kun en ehtiny omalla vuorollani yli. prätkä lähti ennen mua ja kuinka ollakaan, seuraavan risteyksen takana sama sankari lähti ohittamaan toista autoa oikealta puolelta ykskaistasella tiellä, ja auto oli vielä ryhmittymässä kääntymään oikealle.
siis oikeesti, vähä järkee sinne liikenteeseen. nyt kyllä ymmärrän miks prätkä saa joillain sen tappovietin päälle liikenteessä..
kaboom.gif
HEI HEI, splittaus tai mikä lie filtteröinti/suodattaminen vähentää ruuhkia ja siitä ei ole kenellekään mitään haittaa. Älä arvostele
veryangry.gif
.

Sellasta se on..

pitäähän mopon ominaisuuksia käyttää hyväksi, jos kerta mahtuu jonojen välistä
wink.gif
Kyllä ne autoilijatkin alkaa tottumaan splittailuun, ei yhtäkään kiilaus yritystä vielä, vaikka splittailtu liikkuvassa jonossa melkein joka ajokerralla
cool.gif
Ei tarvi kelata, että onkohan siellä ruuhkaa vai ei, keskeltä, sivulta tai jossain missä on tilaa. Autolla ei kehälle 16.00 aikoihin pal jaksa lähteä
tounge.gif

Eiköhän se ole niin, että loppupeleissä jokainen ajokortillinen ja vapaana kulkeva immeinen tien päällä vastaa omista tekosistaan. Kukaan täysjärkinen ei toivo kenellekään mitään pahaa, annan autolla liikkuessa tilaa (jos mahdollista) ja toivon hartaasti, että kaikkien "splittailijoiden" matka etenee joutuisaan, kuten ajotavan mukaan vois luulla. Mutta joskus vaan näkee niin hurjia esityksiä, että en aio surra edes sivulauseessa, jos jotain vakavampaa sattuu.

Eiköhän se ole niin, että loppupeleissä jokainen ajokortillinen ja vapaana kulkeva immeinen tien päällä vastaa omista tekosistaan.
Juu, siihen asti kunnes jotain sattuu. Sitten tullaan foorumeihin parkumaan, kuinka kaikki vainoaa ja poliisit vie kortin ihan ilman mitään syytä. Eli se vastuu on monella aika poliittinen...

Ei saa vetää huppua järjen päälle vaikka pyörällä onkin liikenteessä.
Mahtuuhan se pyörä tietty ahtaampiinkin väleihin,
mutta aina ei oo järkevää tukkia jokapaikkaan.

Ajakaahan turvallisesti ja maltilla

062802moto_prv.gif

smile_org.gif

HEI HEI, splittaus tai mikä lie filtteröinti/suodattaminen vähentää ruuhkia ja siitä ei ole kenellekään mitään haittaa. Älä arvostele  
veryangry.gif
.
tajusiksä mitä mä kirjotin, vastaan tuli autoja koko ajan, takana tajuton jono, tää tulee prätkällä kooooooko jonon ohi ja PYSÄHTYY VASEMMALLE KÄÄNTYVÄN (mun) AUTON KUSKINOVEN KOHDALLE. ite en päässy edes valuttamaan autoa vasemmalle että olisin sopivan raon kohdassa päässy ulos, sen takia ku joku ääliö tulee siihen pyörällä. kyllä normaalitilanteessa splittailun ymmärrän/sallin muille/teen ite, mutta et sä vaan ruuhkapaikassa a) pysähdy vasemmalle kääntyvän auton kuskinoven eteen b) OHITA OIKEALLE KÄÄNTYVÄÄ AUTOA OIKEALTA PUOLELTA TASAN TARKKAAN RISTEYKSEN KOHDASSA.
mad.gif

Juu, pääsee sitä hengestään helpommillakin tavoilla, niistä ei vaan tule otsikoita...

veryangry.gif
.
tajusiksä mitä mä kirjotin, vastaan tuli autoja koko ajan, takana tajuton jono, tää tulee prätkällä kooooooko jonon ohi ja PYSÄHTYY VASEMMALLE KÄÄNTYVÄN (mun) AUTON KUSKINOVEN KOHDALLE. ite en päässy edes valuttamaan autoa vasemmalle että olisin sopivan raon kohdassa päässy ulos, sen takia ku joku ääliö tulee siihen pyörällä. kyllä normaalitilanteessa splittailun ymmärrän/sallin muille/teen ite, mutta et sä vaan ruuhkapaikassa a) pysähdy vasemmalle kääntyvän auton kuskinoven eteen b) OHITA OIKEALLE KÄÄNTYVÄÄ AUTOA OIKEALTA PUOLELTA TASAN TARKKAAN RISTEYKSEN KOHDASSA.  
mad.gif
asiaa. jos on monikaistatie, nii sillo mennää välistä. yxkaistasella risteyksee tullessa se ongelma, että mihin sä jäät sit odottelee etenemistäs.

Kyllä splitata voi, mut ei ihan joka paikassa. Tuossa kyseisessä paikassa tuntuis olevan aika hazardia lähtee splittailemaan. Yleensä katon ennen splittausta, että ei koitu varmasti haittaa autoilijoille(itelleni
tounge.gif
), ja sitten kun on 110% varmaa nii sitte vasta.

No en minä tiedä vähentääkö tuo splittailu ruuhkia jos mennään auton viereen niin ettei se auto siitä pääse liikkeelle. Muuten minun puolesta näin motoristina niin ihan ok kun kerta pyörä on kaponen, ni miksipä ei mennä sieltä mistä mahtuu
smile_org.gif
Olin tuolla roomassa käymässä jonku aikaa sitten niin voi vaan ihmetellä miten joustavasti siellä meni se liikenne! Mopot ja prätkät meni ihan omia reittejään ja jalankulkijoita kunnioitettiin paljo enemmän kun täällä Suomessa. Siellä ei oltu ihan niin nöpönuukia ku täällä Suomessa, ehkä se sopisi tännekin paremmin..
nixweiss.gif
Olihan siellä tietysti melkeinpä joka autossa lommo jos toinenkin, ehkä täällä on nämä vehkeet niin kalliita että kaikki varjelee niitä niin kovasti..

Ei varmaan ole kellään motoristilla (tai ajattelevalla autoilijalla) harhakäsitystä oikein suoritetun splittauksen siunauksellisuudesta kaikille ruuhkassa seisoville. Jotenkin vaan tää toinen Suomalaisen perusominaisuuksista saa monissa autoilijoissa vallan kun näkee naapurin pääsevän jonon ohi. Monia autoilijoita tuo selvästi ärsyttää ihan p**keleesti ja aiheuttaa jopa hiustanostattavia välikohtauksia kun ovet alkavat äkkiä aueta tukkimaan "keskikaistaa". Taidetaan tarvita vielä pari sukupolvea autoilua, ennenkuin ruuhkat ovat kyllin suuria ja niissä seisovat kypsiä arvostamaan jotakuta, joka omalta osaltaan lyhentää jonoja.

Tuosta syystä normaalisti itse vältän splittailua ja oion ainoastaan kun on oikeasti kiirus (tai syystä sun kolmannesta kasvaa sarvi omaan otsaan  
lookaround_orig.gif
 ).

Kyllä ne autoilijatkin alkaa tottumaan splittailuun, ei yhtäkään kiilaus yritystä vielä, vaikka splittailtu liikkuvassa jonossa melkein joka ajokerralla
cool.gif
Mielenkiintoista. Itse en muista koskaan nähneeni tällaista tekevää moottoripyörää, vaikka olen ajanut autolla päivittäin 9 vuotta. (En ole ollut Neste-rallissa) Taitaa olla aika harvinaista täällä Suomessa vielä?

Järki mukaan! Jonoissa kaahailu ym saattaa aiheuttaa vakaviakin vaaratilanteita. Eräs tuntemani henkilö ohitti autojonoa pyörällä kun joku äly ja väläys päätti heittääkin u-käännöksen jonossa autollaan. No motoristi ystävämme ajoi suoraan auton kylkeen ja henki pois. Olkaa varovaisia niissä jonoissa!

no ei tulis mullakaa mieleen alkaa sooloileen tolla tavalla liikenteessä.
omg.gif
mutta valitettavasti joukkoomme mahtuu niitäki reikäpäitä jokka paskat välittää muista tien käyttäjistä esim rollaattori-mummoista puhumattakaan. vaan painavat pääkatua pitki toistasataa ja keula ilmassa.
mad.gif

Järki mukaan! Jonoissa kaahailu ym saattaa aiheuttaa vakaviakin vaaratilanteita. Eräs tuntemani henkilö ohitti autojonoa pyörällä kun joku äly ja väläys päätti heittääkin u-käännöksen jonossa autollaan. No motoristi ystävämme ajoi suoraan auton kylkeen ja henki pois. Olkaa varovaisia niissä jonoissa!
Äly Hoi Nimenomaan...
Ei se splittaaminen välttämättä tarkoita että pitää ajaa täysillä sen jonon ohi....
wink.gif
Voi ajaa hiljaa, varovaisesti ja harkitustusti. Kenestä se nyt on pois? Jos reipas ryömintä-/kävelyvauhti ajaa jonon ohi? ok, ok, vähän kovemmin, kevyt hölkkynopeus
tounge.gif

Back