Ajaminen pitkät päällä

Ilman muuta pitkiä kannattaa käyttää hiton halpa henki vakuutus  
062802jumpie_prv.gif
Jos se automiehiä kiusaa niin >
033102bebe_1_prv.gif
niinpä. mielummin ärsyyntynyt autoskuski kuin kuollut motoristi. tietenkin autoilian kannalta toisteppäin
062802jumpie_prv.gif

Jos lyhyiden valoteho tarpeeksi 'huomiota herättävä' silloin en aja pitkillä, muuten ajan ...

paskat nakkaan, valojen vilkuttelijoille ..kyllä näkyä pitää ..

062802moto_prv.gif

Aina keväällä ja alkukesästä pitkät päällä tosin kai sitä koko kesänkin vois kun ei koskaan kukaan ole valoja vilkutellut

Kyllä tulee käytettyä, jos ajan kirkkaalla ilmalla ns. auringon edellä.

Alkukeväästä jonkun aikaa pelkillä "pitkillä" kun ei autoilijat ole oikein viä tottunu mopedisteihin....

Useinmiten ajelen pitkät päällä päivällä. Välillä autoiliat vilauttelee.

En aja pitkät päällä, en edes omista boksereita pidempiä, eli lyhyet kalsarit aina päällä
wink.gif
tounge.gif
biggrin.gif

Ihan vaan mielenkiinnosta aiheeseen liittyen kyselen, jotta minkä helvetin takia nyky mopoissa saa lyhyet päällä palaa vain toinen valo. Poislukien tietysti yksivaloiset. EI vaan mahdu päähän moinen.
withstupid.gif

...pitkät päällä päivänvalossa?? No EN aja.

...kaikenlaista...

Paljon jauhettu asia. En ikinä aja päivällä pitkät päällä. Esim. maantiellä kun joku tulee motskarilla pitkät päällä vastaan päivällä, ja itse on esim. aikeissa ohittaa edellä ajava, etäisyyksien ja nopeuksien arviointi todella hankalaa. Kuten myös risteyksissä.

Oikeastaan vituttaa päivällä pitkät päällä ajelevat, ei voi mitään.

Esim. täyskeltainen ajovalo auttaa havainnointikysymyksissä, jos siltä tuntuu.

Ilman muuta pitkiä kannattaa käyttää hiton halpa henki vakuutus  
062802jumpie_prv.gif
Jos se automiehiä kiusaa niin >
033102bebe_1_prv.gif
niinpä. mielummin ärsyyntynyt autoskuski kuin kuollut motoristi. tietenkin autoilian kannalta toisteppäin
062802jumpie_prv.gif
Lyhkäsillä ajelen, jos halua näkyä niin voisin laitta päälle vaikka Yokon heijastin takki tai heijastin liivi, tai vaikka maalata pyörä, mutta turha sitä on ärsyttää muita...

Eläköön Jamoc2 ja oranssi ZZR1100!
sport05.gif

Tän kevään kurssilla sano mp-polliisi, että ne on tutkinu tätä testein ja loppupäätelmä oli se, että haittasi merkittävästi etäisyyden arvioimista ja on siten turvatonta.

Jos mopoa ei havaita ollenkaa ni eikö se sitten oo niin turvatonta...

Enemmän mua vituttaa autot ilman valoja...niitten nopeus vasta vaikeeta onkin määrittää...ja niitä nyt varmasti on enemmän kun pitkillä ajavia mopoja...

Eniten vituttaa hirvet ilman heijastinta...

En ajele pitkät päällä.

Kun häikäsevät vastaantulijoita niin pahasti.. varsinkin (henkilö)autoilijoita joiden silmät on suurinpiirtein ajovalojen korkeudella.

Keltainen mopo ja keltainen heijastinliivi (unissa...)
033102bebe_1_prv.gif

Ja molemmissa lyhdyissä palaa valo, valoisalla lyhyet.

Itse sain autokoulussa neuvon ajella päivällä pitkät päällä pyörällä.. Tosin sen verra kirkasvalosia pyöriä näkyy liikenteessä että tiiä sitte onko suositeltavaa?

Niin ja itse ei tosiaan ole tullu päivällä pitkät päällä ajeltua..  
062802moto_prv.gif

033102beer_1_prv.gif

Back