Ajamisen nautinto

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja XJ600
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

XJ600

New member
On tarjouksessa Alfamerillä. Eilen jo tilasin itselleni.

Kannattaa katsoa. Tätä kirjaa on suositeltu monelta taholta. Ompahan talvella jotakin ajeluun viittaavaa tiedossa.
wink.gif

http://www.alfamer.fi/naytatuote.asp?haku=S119

Minä ostin Ricon vinkistä jo ennen mopon ostoa.
Kirjan luettuani oli kohtaloni viimeistään sinetöity.
Ainoa mikä vähän hämäsi oli kaikesta ajamiseen liityvästä yletön varoittelu. Oikein pelotti että osaako kaikki liikenteen vaarat ja mopon halinnan mitenkään omaksua.
Toisaalta moni asia olisi edelleen tietämättä ilman kirjaa.
Suosittelen.

Tulipa ostettua jo valmistumisvuonna eli 2001 itelle joululahjaks. Muuten sivun 94 ylimmäisessä kuvassa allekirjoittanut koeajaa erästä pyörää eikä siitä tunteesta päässy eroon kun ostamalla
smile_org.gif

No nyt kun on ALFAMERin "Moottoripyörän tekniikka" jo luettu.... Tuon voisi ostaakin, ei 19 € ole paha hinta.

Katellaan!
lookaround_orig.gif

Ostin ko. kirjan kesällä eikä rahat menneet hukkaan. Aloittelijalle, ja miksei muillekin, mielestäni hyvä kirja ja alaan vihkitymättömällekin ymmärrettävää tekstiä. Täydensi hyvin ottamieni tuntien "oppimääriä"
smile_org.gif

Onko kukaan lukenut Ilkka Kososen kirjaa Hallitse pyöräsi? Olisi seuraavana ostoslistalla.

Itse olen tavannut ahkerasti viime aikoina Alan Seeleyn Moottoripyöräkirjaa (2003). Aiheina pyörätyypit, moottoripyörän omistaminen, rakenne, huoltaminen ja vianetsintä, ajajan ja moottoripyörän varusteet, ajokortin hankkiminen ja ajoharjoittelu. Paljon hyvää tietoa ainakin aloittelijalle! Muistaakseni tämä Mikko Paasokin on kirjaan sotkeutunut.
Suosittelen  
bowdown.gif

Ainoa mikä vähän hämäsi oli kaikesta ajamiseen liityvästä yletön varoittelu. Oikein pelotti että osaako kaikki liikenteen vaarat ja mopon halinnan mitenkään omaksua.
Itselläni on tuo kirja myös. Mielestäni on hyvä, että kirjassa varoitellaan asioista. Kuluneen kesän aikana on eräitä kokemattomia prätkäkuskeja saateltu hautaan. Epäilen tapauksista päätellen, että tuskin ko. kirjaa lukivat, sillä sen ohjeita noudattaen menehtyneet kuskit olisivat vielä elossa.  
buttrock.gif

Huomasinpa tään jutun ja kävin kirjastosta lainaamassa ko. kirjan. Ihan asiallista tekstiä ja havainnollisia kuvia. Voisi suositella muillekin kuin vasta-alkajille.

Minäkin lainasin kyseisen kirjan kirjastosta, tosin en ole vielä lukenut. Muutenkin kirjastosta saattaa löytyä tarpeellista kirjallisuutta, esim. korjaus oppaita. Valitettavasti bandiitin korjausopasta ei pääkaupunki seudun kirjastoissa ole, mutta tein hankinta ehdotuksen, toivottavasti hankkivat.  
biggrin.gif

Tuosta kirjasta muuten opin ensimmäistä kertaa vastaohjauksesta. Ei sillä olin tiedostamattani käyttänyt sitä jo (polku)pyöräily ajoista lähtien mutta hyvä että mainittiin. Nyt sitä oppi teoriankin eikä vaan käytäntöä
tounge.gif

Valitettavasti bandiitin korjausopasta ei pääkaupunki seudun kirjastoissa ole, mutta tein hankinta ehdotuksen, toivottavasti hankkivat.  
biggrin.gif
Alfamerista tuonkin tilasin samalla: Clymerin opas 1996-2003 mallit kattava ja hintaa tais olla noin 40€. On taatusti hintasta väärtti

Oli siellä Haynesinkin Bandiitti kirja, btw.

Ihan hyvä kirja, vaikka välillä tuntui lässy tekstiltä.
wink.gif
Tekstin pitää mielestäni olla juuri sellaista kuin tässä Paason kirjassa. Väitän, että vasta-alkajat hyötyvät paljon, jos lukevat ajatuksella läpi sen ja tulee ehkä hiukan vähemmän vainajiakin.  
buttrock.gif
Olen samoilla asioilla, olen lukenut samaisen kirjan hiljattain (kirjastosta lainattuna kylläkin) Hyvä kirja!!!

wink.gif
Tekstin pitää mielestäni olla juuri sellaista kuin tässä Paason kirjassa. Väitän, että vasta-alkajat hyötyvät paljon, jos lukevat ajatuksella läpi sen ja tulee ehkä hiukan vähemmän vainajiakin.  
buttrock.gif
Olen samoilla asioilla, olen lukenut samaisen kirjan hiljattain (kirjastosta lainattuna kylläkin) Hyvä kirja!!!

Aion kyllä mennä "ajokoulutukseen" välittömästi keväällä  
062802moto_prv.gif
. Suosittelen kaikille motoristeille  
sport05.gif
.
biggrin.gif
.

wink.gif
buttrock.gif

Aion kyllä mennä "ajokoulutukseen" välittömästi keväällä  
062802moto_prv.gif
. Suosittelen kaikille motoristeille  
sport05.gif
.
biggrin.gif
.
Moosehead bikers järjesti ainakin viime kesänä todella kohtuuhintaisia kursseja (jäsenille 30,- muille 50,- ), itse en ehtinyt mukaan, mutta muutama .Orgilainen oli ja kehuivat kurssin tasoa.

Toivottavasti järjestävät ensi kesänä lisää noita samoja koulutuspäiviä..
062802jumpie_prv.gif

Näyttää Paason kirja olevan nyt tarjouksessa 15€. Ostin itsekin ja luin pariin kertaan läpi. On siellä ihan asiaa muillekin kuin aloittelijoille. Palautuu monet vuosien takaiset jo unohtuneet opit mieleen ja entistä enemmän tekee mieli vuosittaiselle EAK:lle.

wink.gif
buttrock.gif
Omana on minullakin tämä.
smile_org.gif
Sain lahjaksi yli 30v mopoa ajaneelta ystävältäni,
cool.gif
enkä suotta, sillä luotan hänen arvostelukykyynsä kuin seinään (hih!)
tounge.gif
Luettu on.
idea3.gif
Olen samaa mieltä tekstin "laadusta" - eipähän jää asia epäselväksi ja omiakin aivoja saa käyttää lukeissaan (siis poistaa liiat kuorrutukset!)
sport05.gif

-A-
wink.gif

Back