• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Ajamisen nautinto

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja XJ600
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Moosehead bikers järjesti ainakin viime kesänä todella kohtuuhintaisia kursseja (jäsenille 30,- muille 50,- ), itse en ehtinyt mukaan, mutta muutama .Orgilainen oli ja kehuivat kurssin tasoa.

Toivottavasti järjestävät ensi kesänä lisää noita samoja koulutuspäiviä..  
062802jumpie_prv.gif
Muusipäiden ensimmäinen kurssi alkoi eilen, mutta hyvin ehtii vieläkin mukaan. Sama aihe/ilta käsitellään useana päivänä, joten kurssin voi sovitella paremmin omaan aikatauluun sopivaksi.

Kurssi sisältää erittäin hyvää perustietoa niin vähän ajaneille kuin myös kokeneemmillekin motoristeille. Suosittelen
cool.gif

Kiitti vinkeistä. Tulipahan tilattua kirja.
15 ekee ei paha hinta ja vielä ilman postikuluja.

Luigi

Sain kyseisen kirjan pukinkontissa ja innokkaasti aloitinkin lukemisen.
Tarina (t) ja ajamisen kuvaukset olivat mukaansa tempaavia mutta lukiessa häiritsi se, että kirjoittaja käytti kolmatta persoonaa ( hän ) eikä minä-muotoa, joka olisi ollut luontevampi. Lisäksi tyyli oli vähän rönsyilevää ja kulmikasta.
Olen itse aikaisemmin lukenut Pirsigin "Zen ja moottoripyörän kunnossapito" nimisen kirjan ( johon Mannermaakin viittaa ja osin hakee samaa filosofointiakin ) ja pidin sitä kaunokirjallisesti parempana teoksena. Kritiikistä huolimatta lukemisen arvoinen kirja.

Sain kyseisen kirjan pukinkontissa ja innokkaasti aloitinkin lukemisen.
Tarina (t) ja ajamisen kuvaukset olivat mukaansa tempaavia mutta lukiessa häiritsi se, että kirjoittaja käytti kolmatta persoonaa ( hän ) eikä minä-muotoa, joka olisi ollut luontevampi. Lisäksi tyyli oli vähän rönsyilevää ja kulmikasta.
Olen itse aikaisemmin lukenut Pirsigin "Zen ja moottoripyörän kunnossapito" nimisen kirjan ( johon Mannermaakin viittaa ja osin hakee samaa filosofointiakin ) ja pidin sitä kaunokirjallisesti parempana teoksena. Kritiikistä huolimatta lukemisen arvoinen kirja.
En nyt ihan menisi vertaamaan noita kirjoja -paitsi ehkä kaunokirjallisesti.
Filosofia ja milenterveysongelmat tietenkin tavallan liittyvät myös moottoripyöräilyyn, mutta eivät niin, että ko. kirja olisi samalla tavalla hyödyllinen, kuin Paason tarinat.

Nyt on tullut vanhalle paha erhe!
En keskittynyt aiheeseen kunnolla ja sekoitin kirjoja keskenään.
Mielipiteeni koski Mannermaan kirjaa "matka" eikä Paason loistavaa teosta!!
Joten sori vaan

Filosofia ja milenterveysongelmat tietenkin tavallan liittyvät myös moottoripyöräilyyn
Todentotta, olen kuullut että meitä motoristeja luonnehditaan jopa hulluiksi. Varsinkin kun keskustellaan siitä paljonko rahaa voi pyörän huoltoon saada kulumaan
biggrin.gif
.

Tilasin eilen tuon "ajamisen nautinnon" ja odottelen innolla että pääsen lukemaan sitä. Vielä kun bongaisin jostain Mannermaan "matkan" alennushintaan. "Zen ja moottoripyörän kunnossapito" on tullut jo luettua ja pidin siitä vaikkakin joiltan kohdin homma meni meikäläiseltä yli (harvemmin zen mietelmät ihan kerrasta aukeavatkaan).

Ostin kanssa messuilta Paason kirjan.. 15e maksoi. Kovin paljoo en vielä oo kerenny lukeen mut ihan fiksulta vaikuttaa. Myös mun mielestä sopii niin aloittelijalla kuin vähän harrastaneellekin..
thumbs-up.gif

Ostin kanssa messuilta Paason kirjan.. 15e maksoi. Kovin paljoo en vielä oo kerenny lukeen mut ihan fiksulta vaikuttaa. Myös mun mielestä sopii niin aloittelijalla kuin vähän harrastaneellekin..  
thumbs-up.gif
Itsekin messuilla sitä 15€ hintaan katselin mutta jätin kuitenkin hyllyyn. Jäi kuitenkin kaivertamaan mieltä ja sitten VENEmessuilla löin taalat tiskiin ja poimin pois hyllystä...
wink.gif

No nyt kun on ALFAMERin "Moottoripyörän tekniikka" jo luettu.... Tuon voisi ostaakin, ei 19 € ole paha hinta.

Katellaan!
lookaround_orig.gif
Olen myös lukenut tuon tekniikka kirjan. Se oli mielestäni hyvä ja siitä on ollut paljon apua. Vaikkakin joissain kohdissa tuntu, että nyt menee ehkä jo vähän liian syvälliseksi mun tarpeisiin nähden.
Sain joululahjaksi tuon Ajamisen nautinto kirjan, mutta olin siihen hieman pettynyt. Olin kuullut siitä paljon kehuja, mutta kirjassa ei ollut oikeastaan minulle mitään uutta. Kirja tuntui vähän niinkui olisi lukenut autokoulukirjaa vähän monipuolisemmin ja värikkäämmin kirjoitettuna.
Ihan hyvä ostos varmasti aloittelevalle motoristille. Itse en ole edes jaksanut lukea koko kirjaa, vaikka en pidäkkään itseäni minään kaikkitietävänämotoristinia...olen kuitenkin selannut sen läpi yhdellä mannerten välisellä lentomatkalla, että tiedän, minkälainen se on...tosin nukahdin kesken lukemisen...
tounge.gif

Tulipas tilattua samantien näiden kirjoitusten innoittamana ja vielä kun tarjouksessa oli. Innolla odotetaan lukuhetkiä
smile_org.gif

Back