• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Ajatko sateella?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja sirpalainen
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Joku ihmeen himo tuli heti aamusta päästä sateeseen ajeleen.. Liekö tuli vkl tuhottua liikaa aivosoluja. Märkäähän tuolla oli ajella.

No onhan se vähän vaikea LÄHTEÄ sadekelillä kotoa liikenteeseen, mutta reissun päällä sade ei haittaa, kun on kunnon kamppeet..

Köyhällä ei ole goreja. Mä joka päivä töitä teen ja mp:llä töihin mä meen.......satoi tai paistoi. Vähänkös haittaa jos lahkeet kastuu.

Vuodessa tulee kuitenkin n.20 - 25 tkm ajeltu. Kaikki ajot pyörällä satoi tai paistoi.
062802moto_prv.gif

Normaalisti aina Goret päällä, mutta jos tiedossa koko päivän "monsuuni sadetta", laitan vielä erillisen sadeasun päälle. On mukavampi sitten aamulla aloittaa päivä kohtuullisen kuivalla ajoasulla.
sport05.gif

Ajan sateella jos on pakko mennä jonnekkin, koska auto on ollut rikki huhtikuusta lähtien.

Juhannuksesta asti oon pannulla ajanu kaikki ajot
062802moto_prv.gif

Farkut ja nahkarotsi ja niitten alle kelin mukaan vaatetta
sport05.gif

sateella kyllä kastuu ku ei oo etulokaria.
Viikko sitten ku töihin menin ni en nähnyt sataako vai ei, ku eturengas heitti vettä naamaan
biggrin.gif

Juhannuksesta asti oon pannulla ajanu kaikki ajot  
062802moto_prv.gif

Farkut ja nahkarotsi ja niitten alle kelin mukaan vaatetta  
sport05.gif

sateella kyllä kastuu ku ei oo etulokaria.
Viikko sitten ku töihin menin ni en nähnyt sataako vai ei, ku eturengas heitti vettä naamaan  
biggrin.gif
sama meininki. etulokaria ei ole (eikä tule), ja takanakin vain semmonen jämä että varmana kastuu. tietää ajaneensa kun paukuttelee sateessa sata kilsaa..
biggrin.gif

satoi tai paistoi töihin on ajeltava toistaseks, autosta kone paskana niin ei paljoo vaihtoehtoja. mut mikäs siinä mukava se on välilla sateessa ajella, pitäs vaan sade puku tai veden pitävä takki hommata  
crazy.gif

sateessa mennään jos kohdalle sattuu, mut en kyllä tahallani sateita metsästämään lähde. sateella menen töihin mieluummin autolla ku pyörällä, 100km yhteen suuntaan.

viimeksi töihin tullessa sade yllätti täysin, varttitunti tuli vettä täysillä ja vaikka nelostiellä mittarissa oli vain tasainen 80, ohitin silti useita autoja leveäkaistaisella.. näkyvyys ei kyllä ollu hyvä.. mutta mukavalta se sade silti vaihteeksi tuntui.. jos kädet ja napa olis pysyny kuivina, ni olis toki ollu vielä mukavampaa.

ja plussana vielä, sade liuottaa mukavasti aiemmin ajossa visiiriin pläjähtäneet itikat..  
smile_org.gif

Jos sataa niin autolla tämäkin tyttö lähtee. Tienpäällä ollessa sade on vain pakollinen paha, joka täytyy kestää. Saateessa ajaessa ottaa eniten päähän vastaantulevien rekkojen heittämä p%ska.
mad.gif
ei niinkään kastuminen

Sateella en lähde huviajelulle, tosin pitemmillä retkillä ei aina voi sadetta välttää. Ennalta suunnitellut matkat ajetaan sateessakin.

mopo on ainakin mulle ihan pelkkä hupiväline. en aja mitään työmatkoja jne sillä eli jos sataa niin auto on alla! ja jos alkaa sataa kesken ajon niin nopeinta reittiä kotiin murjottamaan
biggrin.gif

Eilen sai ajaa sateessa tarpeeksi vähäksiaikaa. Käytiin kaverin kanssa Iisalmessa olusilla Hyvinkäältä käsin ja menomatka ja koko viikonloppu oli tosi mukavaa säätä vaan maanatain paluumatka oli kehno. Kuopiosta alaspäin satoi koko matkan ja Lahdessa alkoi sataa rankemmin.
Vaikka puku piti yllättävän hyvin ja ainostaan kaulus ja hihan suut päästi vähän läpi ja sukatkin pysyi kuivana niin olinhan jäässä kun kotiin pääsin. Saunaan lämmittelemään ni kyllä se siitä helpotti ja nyt voi jo muistella ihan hyvällä.

Mikäli olen reissussa niin aivan sama kunhan ei tule rakeita kuten kävi toissa juhannuksena
smile_org.gif
Se kuulalaakerimainen tunne oli liika ja alko tamustakin kylmätä siihen malliin, kun tie meni valeeksi, että ei kun parkkiin.

Muutama tuossa jo mainitsikin että kun on hyvät kamat niin nou hätä. Btv. Voisko joku suositella hyviä hanskoja? Tähän mennessä olen ärjännyt kahvalämppärien ansiosta.

Tottakai, viime lauantaina tuli ajettua muutama kilometri ukkoskuurossa niin ettei eteen meinannut nähdä ja pisarat pomppivat mutkaisella hiekkatiellä makeasti. Sunnuntaina kotimatkalla taas pieni kuuro.

Back