Ajettavuutta!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mika69
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

mika69

New member
eli pyörä on -98 blackbird, tuli käytyä kolme kertaa alastarolla viime kesänä. pirun kivaa! Mutta lähinnä alustaan, varsinkin etupäähän kaipaisin parannusta, budjettini huomioon ottaen tulisi kysymykseen varmaankin pelkät jousien+öljyjen vaihto (mikä merkki olisi paras. hinta??)
Ja te muut, ketkä ajatte kilvellisillä radalla, vaihdatteko välityksiä? itse saan kiertää melkein koko lenkin kakkosella, muutamassa kohdassa ehtii vähän kolmosta näyttää. Voiko tollaseen o-rengas ketjuun pistää sokallisen lukon, pysyykösesiellävailentääkösev....un. Ei tarttis sit joka kerta laikkailla niittilukkoa pois jos niitä välityksiä rupeis vaihtelee.
kallistusvaroja tohon nyt ei saa koin korottamalla, vaikka kai se jäykempi alusta siihenkin vähä auttais.
nixweiss.gif

Kiitokset avusta jo etukäteen. Eikä mielellään niitä "vaihda matkalehmä kunnon ärräpyörään"  ku en vaihda. Paitsi ehkä joskus...
smile_org.gif

Racetech on varmaan hinta/laatu -suhteeltaa paras vaihtoehto. Ainakin mun mielestä. mp-foorumin puolella jniska noita sulle voi tilailla / asennella. Jos et omaa sinne tunnareita / et halua rekisteröityä niin laita mulle privaa. Annan sulle ko. henkilön yhteystiedot. Homma hoituuu näppärästi, mutkattomasti sekä edukkaasti ja ammattitaidolla.

Mulla on 116 lenkkiset ketjut kilpurissa ja niihin menee välitykset 14-15 / 46-50 välitykset juuri säätöalueen laidasta laitaan. Toki 16 piikkiselläkin joitain välityksiä pääsee kokeilemaan, mutta ei maksa vaivaa kun noista aikaisemmista löytyy jo sopivia välejä ja niin pitkiä en missään ole vielä kaivannut että 16 piikkistä eturatasta olisi tarvinnut.

Jousilukkoa en suosittelisi. Se lentää sieltä juuri sinne. Laske kuinka monta lenkkiä sulla nyt on sekä mitkä välitykset ja missä kohtaa säätöalue swingissä on. Siitä pääset melko hyvin alueelle millaiset (minkä mittaiset) ketjut tulisi ostaa.

Noilla nyt alkuun. Jos punkee lisää kysymyksiä niin kysy ihmeessä.

Piikkiä pienempi eteen riittää lyhentämään välityksiä. Eteen lineaariset jouset sisälle ja taakse kunnon säädöillä oleva iskari. Siinä ne mitä kannattaa tehdä tuollaiseen. Renkaiksi jotain Diablo Corsan tasoista niin alkaa sujumaan...

Ja te muut, ketkä ajatte kilvellisillä radalla, vaihdatteko välityksiä? itse saan kiertää melkein koko lenkin kakkosella, muutamassa kohdassa ehtii vähän kolmosta näyttää. Voiko tollaseen o-rengas ketjuun pistää sokallisen lukon, pysyykösesiellävailentääkösev....un. Ei tarttis sit joka kerta laikkailla niittilukkoa pois jos niitä välityksiä rupeis vaihtelee.
Meinaatko siis, että vaihtaisit välityksiä ainoastaan radalle mentäessä..? Jos kerran vaihdat välityksiä, niin anna toki niiden uusien välitysten olla joka päiväisessä ajossa - se on halpaa nopeutta. Mm. täällä keskustelua aiheesta: http://www.moottoripyora.org/cgi-bin....lityks%

"With all the money spent on engine performance items like exhausts, ECU fuel-mapping boxes, cams, pistons, etc., it's amazing that so many riders overlook a simple upgrade that can boost their bike's acceleration numbers for minimal dollars: gearing. " http://www.sportrider.com/tech/146_0306_grng/

Meinaatko siis, että vaihtaisit välityksiä ainoastaan radalle mentäessä..? Jos kerran vaihdat välityksiä, niin anna toki niiden uusien välitysten olla joka päiväisessä ajossa - se on halpaa nopeutta.
Nii no perskeles, ei tullu edes mieleen, vaikka joskus tulee kyllä ajettua pitkää siivua ni ei kait se polttoainetalous nii hirveesti kärsi. Ja jos vaikka 10% tiuhentaisi välitystä, ni 100km/h kierroksia nyt 4000, jälkeen 4400. kö?? ei paha. taidan tehdä niin. kiitos
bowdown.gif

Racetech on varmaan hinta/laatu -suhteeltaa paras vaihtoehto. Ainakin mun mielestä. mp-foorumin puolella jniska noita sulle voi tilailla / asennella. Jos et omaa sinne tunnareita / et halua rekisteröityä niin laita mulle privaa. Annan sulle ko. henkilön yhteystiedot. Homma hoituuu näppärästi, mutkattomasti sekä edukkaasti ja ammattitaidolla.
Juu, pitääpä ottaa kaveriin yhteyttä, eilen rekisteröidyin mp-foorum:iin. Ite kyllä hoituu asennus. Onneksi ei tarvitse minkään säätöjen kanssa tapella kun niitä ei ole! Paitsi takapäässä taitaa esijännitys ja joku vaimennuksen säätö olla, ei varmaan olis pahitteeksi tutustua niihinkin. Mutta kiitos neuvoista tällä erää ja palaillaan asiaan kun asiaa on.

Back