• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Ajoasento

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja 4444
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

4444

New member
Olen uusi XX kuski. Ajelin aiemmin vuosia suorassa istuma-asennossa nakupyörällä. Kyykympi asento tuntuu paremmalta, mutta ainakin tässä vaiheessa hiukan liian kyykyltä näin keski-ikäiselle ukolle. XX:n ohjaustanko ei ole kovin alhaalla, mutta se on kaukana edessä. Olen löytänyt joitakin ulkomaisia sivuja korkeamman stongan asentamisesta, mutta en saa ohjeista selvää. Onko kokemuksia ja asennusohjeita suomeksi. Kiitos
 
Ennenkuin teet mitään muutoksia, kokeile matka-ajossa miltä tuntuu. XX on tehty tien päälle ja pitkällä matkalla(varsinkin ulkomailla ) nopeuden noustessa,ajoasento on ainakin näin 184 cm aika passeli.Jos nostat itseäsi pystympään, muuttuu koko pyörän aerodynamiikka ja todennäköisesti joudut seuraavaksi alkaa pohtimaan kuinka saada katteen pleksiä korkeammaksi ja toimivammaksi.No siihenkin kyllä on ratkaisuja olemassa.
smile_org.gif
 
Olen uusi XX kuski. Ajelin aiemmin vuosia suorassa istuma-asennossa nakupyörällä. Kyykympi asento tuntuu paremmalta, mutta ainakin tässä vaiheessa hiukan liian kyykyltä näin keski-ikäiselle ukolle. XX:n ohjaustanko ei ole kovin alhaalla, mutta se on kaukana edessä. Olen löytänyt joitakin ulkomaisia sivuja korkeamman stongan asentamisesta, mutta en saa ohjeista selvää. Onko kokemuksia ja asennusohjeita suomeksi. Kiitos
Itellä cbr 900 rr ja siinä mennään aikalailla turpa ensimmäisenä.Matkaajossa ihan ok(N.150km ja tauko).Kaupunki pyörityksessä aika raskas pitemmän päälle.
smile_org.gif
 
Osta helibarssit. Ne parantaa lähes mitä tahansa pyörää ja paljon. Helppo asentaa, tulee kaikki tarvittava mukana ja ohjeet.

JT
 
veliseni, se on tottumiskysymys, tuo ajoasento. itselläni homma menee just päinvastoin, eli alla on ollut jo 13 kautta ja yli 100.000 km ajoasennoltaan bläkkäriä vastaava pyörä, ja joka kerta, kun yrittää ajaa jotain, jossa stonga on korkeampi ja istutaan pystymmässä, ei sit vaan maistu yhtään.  
confused_orig.gif


tuo mitä gari sanoo, on ihan totta: pitää saada vähän tuulta alle, niin tuntuu paremmalta.  
biggrin.gif
 

Ei silti olen kyllä Suomessakin vedellyt useasti yli 1000 km päivämatkoja, joten ei muuta kuin  
062802moto_prv.gif
, kyllä se siitä  
biggrin.gif
 muuttuu!!!
 
mun pikku-customi on ajoasennoltaan mahtava: saan vaihdettua neljä eri istuma-asentoa ajon aikana. kun peffa alkaa puutumaan kolmen sadan korvilla niin vaihdan asentoa ja taas matka jatkuu ilman buranaa. välillä on tietysti pakko tankata..
tounge.gif
 
Kiitos vastauksista. Yritän vielä totutella alkuperäisiin. Pyörä (XX) on vanhan vatkaimen jälkeen hiton hyvä ajaa. Jos korkeammat tulee ajankohtaiseksi, pitääkö letkuja pidentää tai tehdä muita metkuja vaihdossa, vai menevätkö korkeammat ohjaustangon puolikkaat heittämällä paikoilleen.
bowdown.gif
 
ainoa mitä joudut tekeen on etujarruletkun joudut irroitaan kiinnikeestä,sitten siinä on riittävästi löysiä.jos asento vaivaa suosittelen korotettuja stonggia et tule pettymään
062802moto_prv.gif
 
ainoa mitä joudut tekeen on etujarruletkun joudut irroitaan kiinnikeestä,sitten siinä on riittävästi löysiä.jos asento vaivaa suosittelen korotettuja stonggia et tule pettymään
062802moto_prv.gif
Niin, ja touringpleksi sitten kans
wink.gif


EDIT: allekirjoitan mielipiteen täysin!

Nimimerkillä: -"Kyseistä pyörää testanneena ennen stongan vaihtoa ja vaihdon jälkeen kylmiltään..."-
 
en tiiä xx ajoasennosta, mutta sen voin sanoa kolme pyörää omistaneena, että honda vfr -94 oli erittäin hyvä ajella niin pitkää matkaa, ku lyhyttäkin!
062802jumpie_prv.gif


ja honda cbr 1000 -92 matkasarvilla oli mahtava pyörä aja matkalla!
bowdown.gif


mutta, ostin juuri honda xl 1000 varaderon vm.-01 ja vasta 500km ajettuani sillä, voin sanoa että se pesee molemmat edellämainitut pyörät ajoasennoltaan ja ajomukavuudeltaan!
bowdown.gif
bowdown.gif
bowdown.gif


ja vaikka hirveästi haukutaan niitä ns. pyörteitä varaderossa, ni mulla on paikalla kapan touring plexi ja se ei ainakaan tuo minkäänlaisia pyörteitä ja tuuli menee täysin kypärän yli!!!
biggrin.gif


mutta en tosin ole vakioplexsillä ajanut, koska mulla on siitä vain madallettu versio ja sekin on ihan ok!
 
havaitsin itse kyykkärillä matkajossa menneenä kesänä että satasesta ylöspäin tuuli nostaa kehon sopivasti pystyyn kaupunki ajossa se on rasittavampi, kannattaa miettiä tarkkaan stongien ym. muun vaihtamista siinä saa yleensä vaihtaa koko ajoasento paketin
062802moto_prv.gif
 
10000km takana XX:llä Lucaksen korotetuilla stongilla, ei väsy kädet hiljaisellakaan nopeudella.Ei paluuta alkuperäisiin.
 
Minulla on ollut yhden kesän CBR1000F jossa on Lucasin korotetut sarvet. En ole ajoasentoon tottunut enkä haluakaan. Kaupunkiajo on mahdotonta ja alle 150 km/h ajo hankalaa. Yli 200 vauhdissa alkaa asento tuntumaan hyvältä. Tällaisten nopeuksien käyttö on käytännönsyistä Etelä-Suomessa vähäistä joten tulen vaihtamaan tangon korkeampaan, suorempaan ja taaempana sijaitsevaan. Onko joku tehnyt vastaavaa ja voisiko laittaa kuvia pyörästään? Ongelmana on ilmeisesti johtojen ja vaijerien lyhyys. Tarkoitus on saada ohjaus kääntymään mahdollisimman paljon jotta kaupunkiajo helpottuisi.
 
Onko joku vaihtanut XX:ään VFR:n sarvet. Kokemukset?Pitääkö hydrauliletkun ja -säiliön kohdennusta ohjaavat metallinystyrät sahata pois (05 malli). Miten pitää menetellä hydrauliletkun kiinnitystä irroitettaessa mahdollisen sahauksen tieltä, ettei litkut valu tai systeemiin mene/jää ilmaa.
nixweiss.gif
 
en tiiä xx ajoasennosta, mutta sen voin sanoa kolme pyörää omistaneena, että honda vfr -94 oli erittäin hyvä ajella niin pitkää matkaa, ku lyhyttäkin!  
062802jumpie_prv.gif


ja honda cbr 1000 -92 matkasarvilla oli mahtava pyörä aja matkalla!  
bowdown.gif


mutta, ostin juuri honda xl 1000 varaderon vm.-01 ja vasta  500km ajettuani sillä, voin sanoa että se pesee molemmat edellämainitut pyörät ajoasennoltaan ja ajomukavuudeltaan!  
bowdown.gif
 
bowdown.gif
 
bowdown.gif


ja vaikka hirveästi haukutaan niitä ns. pyörteitä varaderossa, ni mulla on paikalla kapan touring plexi ja se ei ainakaan tuo minkäänlaisia pyörteitä ja tuuli menee täysin kypärän yli!!!  
biggrin.gif


mutta en tosin ole vakioplexsillä ajanut, koska mulla on siitä vain madallettu versio ja sekin on ihan ok!
Siis vaihda Varaderoon niin voit nauttia ajosta...
 
Terve 4444! Kokeileppa ennen korotetun stongan ostamista tätä, eli nostat nykyiset tangot ylimpään asentoon rajoitusprikkoja vasten. Minulle tuo "viritys" sopii hyvin. Olen kyllä nähnyt sellaisenkin "virityksen" jossa nuo prikat on poistettu ja tankoa on nostettu vieläkin ylöspäin!
 
Reilu 7000km XX:llä takana, eikä valittamista ajoasennosta näin 171cm pitkällä kuskilla, tietty tottumus asia, entinen oli kyllä liki samanoloinen, mutta pienempi cbr600f , Eli joko mopoon tottuu tai sit se on väärän mallinen itselle.
Se mitä muutkin ovat kertoneet, että vaatii enempi vauhtia pitää paikkansa, mopohan on silloin aikoinaan suunniteltu nimenoman koviin nopeuksiin eikä varsinaiseksi pimppis mopoksi jossa se toimii kohtuu hyvin.
biggrin.gif
 
Back
Ylös