• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Ajoasun koko

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kompula
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Ostin juuri alpinestarsin takin kokoa 52 ja on erittäin istuva ja sopiva - ehkä vyötärön kohdalta saisi olla tiukempi
biggrin.gif
Olen siis 176/82.

Mä luovutin jo tässä ajoasu jutussa,kattellaan sitten uudelleen kun alkaa kauppojen hyllyt täyttymään.Eli vissiin tammikuussa
smile_org.gif

Parasn toki olisi jos pääsisit sovittamaan, mutta ohessa löytyy valmistajan kokotaulukko mittoineen, josta voi hieman päätellä omaa kokoaan: Alpinestarin koot.

Koot 52-56 tuntuvat olevan suosituimpia, joten ovat jo tähän aikaan kaudesta loppu kauppiailta.

Parasn toki olisi jos pääsisit sovittamaan, mutta ohessa löytyy valmistajan kokotaulukko mittoineen, josta voi hieman päätellä omaa kokoaan: Alpinestarin koot.

Koot 52-56 tuntuvat olevan suosituimpia, joten ovat jo tähän aikaan kaudesta loppu kauppiailta.
Juu kyllä mä ajattelin et pitää käydä sovittamassa enne ostoa.

Mutta täs nyt kun on etsiny a-star vetimiä on silmään pistäny muutama muukin merkki mitkä miellyttää,ihan vaan netistä kattellu.Ja nyt vaan odottelen että alkaa kauppojen varastot täyttymään...

Ai niin ei uskalla koko taulukkoon luottaa.

Eri merkkien leikkauksissa tuntuu olevan isoja eroja. On tullut kokeiltua monia merkkejä kaupoissa ja A* nahkatakeista ei löydy sopivaa millään ilveellä. Sama homma Arlen Nessillä ja Berikillä. Jotkut Daineset taas sopivat kuin valettu jo kaupassa. Sweep tuntui myös ihan hyvältä.

Aika paljon on siis omasta kropasta kiinni, että mitkä vermeet istuu hyvin...

Eri merkkien leikkauksissa tuntuu olevan isoja eroja. On tullut kokeiltua monia merkkejä kaupoissa ja A* nahkatakeista ei löydy sopivaa millään ilveellä. Sama homma Arlen Nessillä ja Berikillä. Jotkut Daineset taas sopivat kuin valettu jo kaupassa. Sweep tuntui myös ihan hyvältä.

Aika paljon on siis omasta kropasta kiinni, että mitkä vermeet istuu hyvin...
Sitä pahoin pelkäsinki,että leikkaukset on erilaisia.

Tuo Sweepin gore/tix tax mikä se ny olikaan tuntuu oikein hyvältä päällä.

No aika näyttää mitä löytyy,onneksi ei oo kiirettä kun ettin asua ens kesän helteille jos sellasia enää tulee.

Olisiko muuten fiksua tehdä jonkunlainen FAQ ajoasujen koosta aloittelijoille? Tottakai noissa mitoituksissa on henkilökohtaisia eroja mutta olisi ihan hyvä saada jotain suuntaa antavia ohjeitakin. Kaikissa liikkeissä ei kuitenkaan myyjät ole niin taitavia/viitselijäitä että jaksaisivat kunnolla neuvoa..

Nim. Merk. nyt jälkeenpäin kun oma nahka-asu on hiukan liian suuri niin olisi tyhmä ja innokas aloittelija kaivannut ostohetkellä hieman enemmän apuja kuin myyjän kommentti että saa olla hieman kireä.

Esim. nahkoissa voisi varmaan neuvoa millaisiin kohtiin pitäisi huomiota kiinnittää: suojien liikkuminen, kaula-aukon koko, nouseeko puku ylöspäin ajoasennossa, onko yhdistäviä, vetoketjuja, puvun löystymisestä käytössä, mitä kannattaa pitää alla sovittaessa jne. Lisäksi myös kannattaisi kokeilla eri malleja eri liikkeissä ennenkuin ostaa sitä yhtä siistin näköistä muita kokeilematta.
tounge.gif

Goreissa sitten sama kokojuttu, huomioita materiaaliin, laatuun jne.

Pakko kommentoida noista Sweepin mitoista, itsellä on Sweep Chopper nahkatakki ja koko 3XL ja silti sopiva vaikka kooltani olen jotakuinkin L. Tosin nyt niitä mitoituksia kait on muutettu...? Täältä tähän  
033102beer_1_prv.gif
Ja itse taas kokoa L vaatteissa mutta Sweepin nahkoissa L tuntuu liian isolta. :P Podium ja Force II kyseessä.

Back