Jammu-Pappa
New member
Löytyykö Suomesta jostain ajofarkkuja D-mitoituksella vai pitääkö vaan alkaa lahkeitten lyhennykseen

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.

) ei vielä ole vastaan tullut pöksyjä, joissa puntit olisi riittävän pitkät, nilkatkin peittäen kun istuu pyörän päälle. Onneksi nykypyörä puhaltelee lämmintä sen verran nilkoille, niin ei sentään palelemaan ala noissa ajotennareissakaan, vilposemmilla keleillä ajosaappaan varsi puolestaan peittää nilkatkin.D-mitoitushan on tarkoitettu meille lyhyille ja pyöreille eli vyötärö on isompi kun normaalisti/lahkeet lyhkäsemmät. Mulla vattan ympärys reilu110cm mut pituutta 170cm , jos ostan vyötäröstä sopivat niin lahkeet on toistakymmentä senttiä liian pitkät ja polvisuojat on keskellä sääriä. D-mitoitetut nahkahousuni ovat oikein hyvät mutta keskikesällä vähän turhan hikiste ja niissä ei ole irroitettavaa sisävuorta
Monissa ajofarkuissahan on kiinteä lahkeen sisäsauman pituus, yleensä 32" tai 34", riippumatta vyötärönympäryksestä. Ei toki kaikissa. Ja ainakin kaikissa mun farkuissa on mekanismi säätää polvisuojan paikkaa jossain määrin ylös tai alas.
Minkä kokoisia farkkuja käytät noin niinkuin muuten?
Yksi ongelma on tietysti se että tällä hetkellä miesten farkkumuoti on ylipäätään aika slim-fit. Muitakin toki löytyy.
Itse asiassa aina joutunut normifarkuista lahkeet lyhentämään... pitää varmaan koittaa päästä sovittamaan, netistä ostettaessa on niin hankalaa vertailla eri kokoja