Oon kokeillu aika monia farkkuja motoliikkeissä, varmaan kymmeniä - lähnnä Oulussa ja ainakin ne mitä kokeilin niin koot vaihteli varmaan 3-4 tuumaa ihan mihin tahansa suuntaan toisistaan poikkeavasti numeroina samankokoisissa varkuissa. Normifarkut mullon yleensä 33-34 vyötärö ja lahje 34-36. Mulla farkut tuppaa kiristään yleensä reisistä, jos on vyötäröltä sopivat. Useimmat Levikset ei esim. käy mulle ollenkaan sen takia. En uskaltaisi tilata sovittamatta mistään. Pituutta 185-186 cm, aika pitkät jalat ja reisissä hiukan jerkkua.
Richan varkut ei sopinu vaikka miten kokeili - jos mahtui reisistä niin vyötärö oli tuumakaupalla liian iso. Muutenhan ne vaikutti laadukkailta.
Büset (joku malli), jotka ostin muistaakseni toissakesänä on vyötäröltä 36 ja lahjetta oli vain yhtä mittaa - lahkeet hiukka lyhyet varsinkin ajoasennnossa, mutta voi niitä käyttää. kevlaria on reilusti, mutta polvisuojia ei voi käyttää tämmönen pitkäkinttuinen kun ne tulis 5 senttiä liian ylös. Nuo tuntuu kuin olis pitkät kalsarit koko ajan varkkujen alla eli ulkona ja ajaessa ok, mutta sisällä hiostavat jos on yhtään kuumempaa.
Mottowear Espadat vyötäröltään 32 (vastaa taulukon mukaan 34") ja lahje niissä on tuumaa pidempi kuin yleensä ja ne on aika sopivat ja muuutenkin siistinoloiset itselle. Aavistuksen pienempi vyötärö kuin 36" Büsessa. Nuo Espadat tuli ostettua ja ne on lähes normifarkkujen veroiset jalassa, mutta suojaavuutta on hiukka epäilty ku ne oli jotain corduradenimiä. Polvisuojia voi just ja just käyttää - tulee nekin hiukan ylös.
Mulla jäi tuntuma, että koot vaihtelee tuumakaupalla ja pitkälahkeisia malleja ei tahdo löytyä. Samoten vaikea löytää reisistä väljiä lahkeita, jos ei ole iso vyötärö.
Onhan nuo kuitenki kuumina kesäpäivinä aikamoinen mukavuustekijä vrt. normi ajohousut.
Näillä mennään.