• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

AJohanskat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja SPK_1978
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
..."Yleishanskoiksi" ehdottaisin harkitsemaan Gore-Tex X-Trafit -hanskoja, eli nahkahanskoja joissa on tuo uusi laminoitu Gore-Tex -kalvo....
Sama täällä!

Aivan lyömätön hanska aina kesäkuumilta pikkuviileille. Sitte kun vielä kylmenee tonne nollan pintaan, tarvitaan vähän paksumpaa...
No jos nämä ovat nuo Rukan hanskat, niin niitä ei kyllä voi suositella. Itsellä on ollut ko. rukkaset vuoden päivät ja kangas alkaa pykimään (harsottumaan) rikki
crazy.gif
Ihan käsittämätön juttu kun hintakin oli jotain 120 egee.
No nyt tarttee testata Rukan takuu kuinka toimii.

..."Yleishanskoiksi" ehdottaisin harkitsemaan Gore-Tex X-Trafit -hanskoja, eli nahkahanskoja joissa on tuo uusi laminoitu Gore-Tex -kalvo....
Sama täällä!

Aivan lyömätön hanska aina kesäkuumilta pikkuviileille. Sitte kun vielä kylmenee tonne nollan pintaan, tarvitaan vähän paksumpaa...
No jos nämä ovat nuo Rukan hanskat, niin niitä ei kyllä voi suositella. Itsellä on ollut ko. rukkaset vuoden päivät ja kangas alkaa pykimään (harsottumaan) rikki  
crazy.gif
Ihan käsittämätön juttu kun hintakin oli jotain 120 egee.
No nyt tarttee testata Rukan takuu kuinka toimii.
Sama vika itsellä kyseisten hanskojen kanssa ja nämä ovat olleet vasta elokuusta asti käytössä. Katsotaan kuinka takuu tulee toimimaan jahka liikkeeseen saan ne vietyä.

No jos nämä ovat nuo Rukan hanskat, niin niitä ei kyllä voi suositella.
Nuo omat X-Trafitit ovat Heldin, taitaa GT One lukea niissä. Tuollainen sporttinen malli kovalla rystyssuojalla ja Keproteciä vähän joka puolella jne.
Tällä kaudella lähemmäs 30 000 niillä ajettu, täysin ehjät ovat edelleen eivätkä edes mitenkään kulahtaneen näköiset.

Jotain Rukan X-Trafiteja taannoin kaupassa käpistelin ja ihmettelin kyllä että olipa jotenkin heppoisen oloiset  
nixweiss.gif

Mulla on suosikkihanskoina 7 vuotta vanhat alpinestarsin gp plussat, mutta nyt alkaa näyttää että pikkuhiljaa olisi aika hommata uudet... Onko tietoa löytyisikö vastaavia vedenpitävinä? Pitäisi olla ilman "sisähanskaa", mulla on ollut parit halvat rukkaset vedenpitävällä vuorella, mutta märän hanskan käteenveto (joo joo) riisumisen jälkeen on ollut melkoista tuskaa...

Held Phantom, parhaat mp-kintaat mitä olen ikuna kädessä pitäny!

Ei halvat, mutta en ole vielä parempiakaan löytäny!

Edit: Mikkelistä Helsinkiin ja takasin kohtalaisessa tai kaatosateessa ja ei tullu vesi läpi =)
Aika hyvin, kun noissa ei näyttäisi olevan kalvoa ollenkaan...

Uusi Held Titan on kyllä hyvä hanska käteen. Pääsin Saksan reissulla sovittelemaan ja kokoja oli tarjolla puolen numeron välein. Hyvä istuvuus ja parhaat suojat. Mutta siinäkään ei kalvoja ole, eli ei se vettä pidä. Sehän onkin lähinnä ratahanska.

Itsellä on (muiden ohessa) Held Akira II GTX, jossa siis on kalvo. Tuo hanska on kyllä selvästi kankeampi kuin vaikkapa Titan, mutta on hyvät suojat, vettä pitää ja on hyvä käteen.

Held Phantom, parhaat mp-kintaat mitä olen ikuna kädessä pitäny!

Ei halvat, mutta en ole vielä parempiakaan löytäny!

Edit: Mikkelistä Helsinkiin ja takasin kohtalaisessa tai kaatosateessa ja ei tullu vesi läpi =)
Aika hyvin, kun noissa ei näyttäisi olevan kalvoa ollenkaan...

Uusi Held Titan on kyllä hyvä hanska käteen. Pääsin Saksan reissulla sovittelemaan ja kokoja oli tarjolla puolen numeron välein. Hyvä istuvuus ja parhaat suojat. Mutta siinäkään ei kalvoja ole, eli ei se vettä pidä. Sehän onkin lähinnä ratahanska.

Itsellä on (muiden ohessa) Held Akira II GTX, jossa siis on kalvo. Tuo hanska on kyllä selvästi kankeampi kuin vaikkapa Titan, mutta on hyvät suojat, vettä pitää ja on hyvä käteen.
Niissä on aika hyvä se "päällitoppaus", et ei siitä ihan helpolla vesi tule missään olosuhteissa läpi. Sormien sisäpinnoilla on muutama tuuletusreikä, mut ku pitää näpit yhdessä niin ei falskaa sieltäkään ;)

Melko varmasti pysyn tulevaisuudessakin noissa kintaissa. Nyt olen yhden kauden noilla ajanu eikä minkäänlaista kulumisen merkkiä ole, et saattaapi olla pitkä rojekti jos meinaa normiajolla saada vaihtokuntoon
tounge.gif

Tupsahti tänään postista held titanit, löytyi ebay.co.uk:sta hintaan £182,99... On kyllä pirun hyvän tuntuiset, eivät ilmeisesti vaadi sisäänajoa lähellekään siinä mitassa kuin nuo vanhat alpinestarsit. Olipa hyvä et tuli luettua foorumia, eipä muuten olis varmaan tullut heldejä katsastettua.

Itse ostin keväällä Richa Waterproof racingit. Maksoi Oulussa 50 euroa, ja on kyllä viimeisen päälle hinta-laatu -suhteeltaan hyvät hanskat. Ajoin kesällä 8000 km ne kädessä, ja kerrankin 4 tuntia kaatosateessa niin ei vuotanut. Ainoa miinus on, että tahtovat hiostaa kuumalla kelillä, mutta ei se haittaa, kun tietää niiden pitävän veden ulkopuolella.

Richa-Superbike-WP.jpg

Ihanan halpaa!  
eek.gif

(Huh, ei ihan heti tulisi laitettua 1200 mummoa hanskoihin, mutta mä ny oonki persaukinen selkeästi)
Kun katsoo ja testailee noita halvempia hanskoja, niin lähes poikkeuksetta ovat kelvotonta tavaraa. Sama ostaa parin kympin jotain thinsulate talvihanskoja, suojaavat varmaan yhtä hyvin ja kestävät kuin tommoset kuudenkympin cordurakintaat. Itsekin tuskailin noiden hintojen kanssa, mutta kaipa se tarvitsee ensi kaudelle köyhtyä se 120-170 euroa, jos niillä nyt ainakin pari kautta taas pääsisi. Asiallisia kun ei vaan saa halvemmalla.

Itse ostin keväällä Richa Waterproof racingit. Maksoi Oulussa 50 euroa, ja on kyllä viimeisen päälle hinta-laatu -suhteeltaan hyvät hanskat. Ajoin kesällä 8000 km ne kädessä, ja kerrankin 4 tuntia kaatosateessa niin ei vuotanut. Ainoa miinus on, että tahtovat hiostaa kuumalla kelillä, mutta ei se haittaa, kun tietää niiden pitävän veden ulkopuolella.

Richa-Superbike-WP.jpg
Aiemmin mullekin oli tällaiset hanskat. Todella hyvät käteen, mutta vedenpitävyys ei toiminut vanhemmiten.
Mutta hintaisekseen hyvät!

eli siis 2 x 120-170euroa?? vaikka laadukkaita onkin, tuskin sama käsine on hyvä 25 asteen helteessä ja 5 asteen viimassa?
Kyllä minä olen pärjännyt hyvin pitkälle samalla hanskalla pitkin vuotta, aina sinne katupyörälle ajokelpoiseen 2-4 asteen lämpötilaan saakka. Olen pyrkinyt ostamaan aina nuo varusteet siten, että ei tarvitse arpoa millä nyt pärjää ja tuleeko tämän kanssa kuuma.

Nahkahanskoissa ongelmana on tuo kylmyys, ei niinkään hellelämpötilat. Talvimallin hanskoissa kourat vain hikoavat, ja sitten kylmettyvät.

Kyllä tommosilla normaaleilla varrellisilla raaserityyppisillä nahkahanskoilla pärjää lähes kelissä kuin kelissä.

eli siis 2 x 120-170euroa?? vaikka laadukkaita onkin, tuskin sama käsine on hyvä 25 asteen helteessä ja 5 asteen viimassa?
Kyllä minä olen pärjännyt hyvin pitkälle samalla hanskalla pitkin vuotta, aina sinne katupyörälle ajokelpoiseen 2-4 asteen lämpötilaan saakka. Olen pyrkinyt ostamaan aina nuo varusteet siten, että ei tarvitse arpoa millä nyt pärjää ja tuleeko tämän kanssa kuuma.

Nahkahanskoissa ongelmana on tuo kylmyys, ei niinkään hellelämpötilat. Talvimallin hanskoissa kourat vain hikoavat, ja sitten kylmettyvät.

Kyllä tommosilla normaaleilla varrellisilla raaserityyppisillä nahkahanskoilla pärjää lähes kelissä kuin kelissä.
siks lähinnä pitänyt 2:ia käsineitä, noi kesämallit melkee yhtä viileet kun ajaisi paljaskäsin kun noissa nuo verkot joista ajoviima tulee suoraan sisään, sit viileelle/märälle kelille on omat..tosin säästöstä ei ole kysymys, sama hinta se on 2:t "huonot" (kesä 59e, kylmä malli 110e) vai yhdet hyvät...

Tilasin männä viikolla euro motor centeristä alennuksesta 79€:lla Cloverin RS-4 hanskat:
1163_N_N.JPG

Täytyy kyllä sanoa että todella laadukkaan ja suojaavan oloiset hanskat.
Kengurun nahkaa,hiilikuitua ja kevlaria ei tämän hintaluokan hanskoista yleensä löydy (varsinkaan suomesta ostettuna) mutta näissä on kyllä hinta/ominaisuudet kohdillaan.

http://shop.emc24.fi/WebRoot....=C1163-

Cloverit +++
Hinta/laatusuhde kohdallaan tuolla hinnalla
smile_org.gif

Itsellä myös tuollaiset RS Cloverit (vanhempaa mallia kuitenkin) ja todella mukavat kädessä sekä tunnokkaat. Nuo Cloverin ajoasutkin ovat olleet melko laadukkaita, ajotakit yms.

Kannattaa yleensäkin käydä kokeilemassa jossakin "livenä" ennen ajovarusteiden hankintaa. Toinen sopii toiselle ja toinen ei
cool.gif

PS. Lisäksi on hyvä olla sopivat hanskat myös kesän "tosi lämpimille" ilmoille, esim. Sledget tms.

Back