Teemu Tanila
New member
Höh, ajanhan minä aika maltillisesti"Cterrorilla on järkikommentti. Missään tapauksessa ei ainakaan minusta kannata ajaa niin kovaa että kaatuminen alkaa olla erittäin todennäköistä"
no miksi sitten ajat semmoista vauhtia![]()
näinhän se on sanottu, että kaatunut ei koskaan vedä samalla luotolla kaarteeseen, ja se tieto, että voi kaatua pysyy siellä päässä, oli sitten tiedostetulla tai tiedostamattomalla puolella.
itsellä meni melkein vuosi päästä rata kaatumisen jälkeen samaan vauhtiin, mutta samaan sokeaan luottoon ei pääse kai enää koskaan. toisaalta se on myös hyvä, koska se tuo tiedon päähän, että voi kaatua, sitten rupeaa arvioimaan myös paikkoja ja sitä, että mitä kussakin paikassa kaatuminen tarkoittaisi, esim kannattaako ahvenistolla yrittää kierrosaikaa, vai parantaa sitä mutkaosuutta ja tasaista ajoa. kierrosaika on siitä pirullinen, että sitä hakiessa on se pahinkin paikka ajettava aika lujaa.
Kaatumisen tiedostaminen myös tuo sen, että tietää, että kaasun avaamisella loivassa mutkassa saa hienot highsiderit, mutta maksimikallistus jarruitta ja pienellä vedolla, aiheuttaa korkeintaan kevyen kaatumisen.
Itse otan peilitkin irti sen takia, että ne ei menisi rikki. ei sen takia, ettei niistä näkisi taakse.
Omasta mielestäni mulla on aika rauhallinen ja pehmeä ajotyyli ja olen yrittänyt aivan pikkuhiljaa kuitenkin lisätä sitä vauhtia koko ajan. Kaasua annostelen aina kirurgin ranteella.
Tiedän kyllä miltä kaatuminen tuntuu, kadulla kaksi kertaa kaatunut ja toisella kertaa mentiin muutamalla näyttävällä voltilla pellolle. Sattui kyllä mutta onneksi ei tullut pahempaa vahinkoa. Pari viikkoa aristelin ajoa sen jälkeen. Ratalipat odottaa vielä itseään mutta kaipa sekin jossain vaiheessa tulee eteen, pitää toivoa että pysyy paikat suunnilleen ehjänä