Ajoharjoittelusta radalla

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Fabio T.
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Semmosta ajattelin tässä aiheessa kysysästä, että miten sitä oikein löytää itelleen hyvin ratapyörän? Miten te olette löytäneet? Se ei taida oikein olla muuta kuin kokeilla erilaisia? KTM RC8R ainaskin on tähän asti ollut minulle tilavin kyykky mitä oon tähän asti ajanut.. ketterin ja kevyin, yksinkertaisesti parasta mitä oon konenu. Tommonen Suzuki GSXR1000 näyttäs ihan jeessiltä, pitäs päästä kokkeilemaan vain.
helpoiten sen löytää kun rakennuttaa sen valmiiksi jolain kisatiimillä, esim korpiaholla.

Meille joiden "pinkka" ei ole ihan yhtä hyvin kunnossa löytyy ratapyöriä esim srra:n sivuilta (www.srra.fi) tai tämän foorumin ostetaan/myydään palstalta. itse löysin omani srra:lta ja pääsin sitä kokeilemaan viime vuoden ratapäivällä. Kokeillessa kannattaa hinta sopia etukäteen, sillä kaadettu pyörä on ostopäätös. Nimim. "Kokemusta on..."
 
Jos sitä vielä tänäkesänä ehtisi johonkin koulutusryhmään. Vähän hukassa vaan, että miten sellaiseen pääsee. Mihin pitää liittyä jne?

Vinkkinä valojen yms. teippaamiseen. Teattereissa jne käytetään gaffaksi kutsuttua teippiä, joka kestää kuten jesari, on helpompi repiä paloiksi eikä jätä mitään liimajälkiä. Ainoa miinus on tuo 20-25e hintaa isosta rullasta. Kestää myös lämpöä melkoisesti.
 
^
Orgin kaupasta kyttäämään ratavuoroja koulutusryhmään (löytyvät hitaan ryhmän alta vaihtoehtona), seuraava Alastaron keikka näköjään myyty jo loppuun (varattiinko näitä kuitenkin pari paikanpäällä myytäväksi?) mut sitten elokuun puolella on Alastaroon ainakin vapaana vielä, eikä ole pakko edes liittyä jäseneksi. Jäsenenä saa 15€ alennusta ja pääsee aikasemmin varailemaan vuoroja.

Mutta asiaan. Tuli eilen katsottua tuo kuuluisa Twist of the wrist II läpi ja monenlaista siitä mieleen jäikin, ihan liikaa yhdellä kertaa omaksuttavaksi kuitenkin. Mites kun on Orgin EAK II:sen käynyt läpi ja suurimman osan sen asioista omaksunutkin ainakin sillä tasolla että niihin yleensä muistaa huomiota kiinnittää niin mitä sitten seuraavaksi voisi alkaa opettelemaan? Ajattelin että seuraavalla ratareissulla koitan uutena asiana ottaa tarkkailuun tuon kaasun käytön kaarteessa, nyt on aika lailla mennyt tasakaasulla mutkat mut jos alkais opettelemaan rauhallista avausta jo kaarteessa. Sitten seuraavaksi voisi varmaan hieman pohtia kropankin siirtämistä, tässä voi sitten jo olla enempikin opeteltavaa ja ohjelmaa ja kokeneempien vinkitkin tarpeen
smile_org.gif


Mihinkään ei itellä tällä hetkellä ole vielä kiire vaan tää kesä menee perusteiden juurruttamiseen selkärankaan, niin mitä kaikkea sitä vielä kannattaa ottaa opettelun alle, sellaista mitä voi hitaissa vauhdeissa kuitenkin treenata? Jarruttelun ja alespäin vaihtamisen opettelu varmaan jää ensi kauteen kun vielä ei ole kierrosajoilla väliä.

Ehkä tästä voi haistella sen että pari viikkoa on vielä pitkä aika odotella seuraavia Alastaron ratapäiviä ja mietinkin jo nyt to do -listaa, hyvä miettiä kans sellasia asioita mitä voi sateella sit treenata kun kuitenkin taas sataa. 
biggrin.gif
 
Orgin kaupasta kyttäämään ratavuoroja koulutusryhmään (löytyvät hitaan ryhmän alta vaihtoehtona), seuraava Alastaron keikka näköjään myyty jo loppuun (varattiinko näitä kuitenkin pari paikanpäällä myytäväksi?) mut sitten elokuun puolella on Alastaroon ainakin vapaana vielä, eikä ole pakko edes liittyä jäseneksi. Jäsenenä saa 15€ alennusta ja pääsee aikasemmin varailemaan vuoroja.
Ei varata vaan kaikki myydään kaupassa loppuun saakka. Viime tingassa tosin aina saattaa tulla peruutuspaikkoja, joita sitten huudellaan ko. ratapäivän ketjussa.
 
Lauantaina 12.5 olisi tarkoitus mennä kokeilemaan rata-ajoa Alastaroon. Kertokaas lyhyesti mikä on homman nimi MP-tuen järjestämässä tapahtumassa.

-Kuinka ajetaan, missä järjestyksessä ja kuinka pitkiä vetoja
-Tauko/odottelutilat, WC, kahvit ja pullat yms.
-Pyörän tunaus, ilmanpaineiden säätö, tankkaus jne.

Kiitos.
 
Ykköskyssärin vastaukset tulee kuljettajakokouksessa. Ajosetit 20min/ryhmä.

Kakkoskyssäriin, ylävarikolla on tilaa odotella, tai vaikka istuakin, jos siltä tuntuu. Istua voi asfaltilla, hiekalla tai katsomossa. Kahviosta saa kahvia, pullaa ja vaikka ruokaakin. Sielläkin voi istua ja odotella. Vessa löytyy kahvion lisäksi huoltorakennuksesta.

Kolmoskyssäriin, peilit teippiin tai irti, kaikki lasinen teipataan. Jos menet ihan ekaa kertaa rauhallisesti koittamaan, kannattanee pitää katupaineet, reippaammassa ajossa paineita voi laskea. Lähin bensis on joku 10 km Huittisten suuntaan.


Ei näitä kannata oikeastaan sen ihmeemmin miettiä, menee vaan paikalle ja kysyy järjestävän tahon edustajilta, jos kysyttävää on.
 
Lauantaina 12.5 olisi tarkoitus mennä kokeilemaan rata-ajoa Alastaroon. Kertokaas lyhyesti mikä on homman nimi MP-tuen järjestämässä tapahtumassa.

-Kuinka ajetaan, missä järjestyksessä ja kuinka pitkiä vetoja
-Tauko/odottelutilat, WC, kahvit ja pullat yms.
-Pyörän tunaus, ilmanpaineiden säätö, tankkaus jne.

Kiitos.

aamulla ajoissa paikalle ylävarikolle .sit suuntaat pyöräsi muiden kilvellisten pyörien miehittämään kohtaan
sen jälkeen kyselet vaan rohkeesti miten toimitaan. jos haluat lisää tietoa nyt kannattaa kokeilla myös mp tuen
sivuilta / foorumista tai mp radan foorumista
 
Kannattaa eka lukea säännöt, ja sitten lukea ne vielä toiseen kertaan ajatuksella - siellä on kerrottu mm. ajoryhmät.

http://www.mp-tuki.fi/index.php?v=ah&s=ah_saannot

Paikalla kantsii olla vähintään puolta tuntia ennen - mieluiten aikaisemmin, ehtii ajajakokoukseen eikä tule kauhea kiire. Tankkaa pyörä juuri ennen rataa, niin ei tarvitse kesken päivän repiä teippejä ja lähteä tankkaamaan. Kannattaa ottaa mukaan ainakin reppu, vähän vaihtovaatetta (että voi ottaa pois kun ajaa radalla ja pistää takaisin kun tulee tauolta), luettavaa (jos ei ole juttumiehiä niin voi aika käydä pitkäksi joillakin tauoilla), rahaa kahvilaan jne.

Kun nostaa ajajakokouksessa käden pystyyn siinä kohdassa kun kysytään että "onko paikalla ensikertalaisia", saa vielä tarkemmat ohjeet siitä, miten radalle ajetaan, miten suhtaudutaan lippuihin, miten ajetaan pois jne.

Sitten viimeisenä kannattaa ottaa iisiisti ekalla kerralla siellä radalla. Varsinkin siinä vaiheessa kun joku pyyhkäisee ohi.
 
Millon tonne alastarolle pääsee ajaan? Ei siis mikään tapahtuma tai ratapäivä. Ahvenistolla kun pääsee joka keskiviikko niin onko alastarolla samanlainen tsyydemi jonain päivänä?
 
Radan varauskalenterista kattoo, koska on vapaata, menee paikalle, maksaa ratamaksun ja ajaa :)
 
Onko tuo 26.5 Appara päivä ihan normipäivä? Näyttäs olevan 2 hidasta ryhmää + possujuna. Erehdyin eilen ostamaan lipun, niin aattelin vaan tiedustella, että onko ihan normaalit setit. Eli kerta tunnissa ja 20min?

Muutama paikallinen kaveri on kans ilmeisesti tulossa ajamaan, toivottavasti.
 
Onko tuo 26.5 Appara päivä ihan normipäivä? Näyttäs olevan 2 hidasta ryhmää + possujuna. Erehdyin eilen ostamaan lipun, niin aattelin vaan tiedustella, että onko ihan normaalit setit. Eli kerta tunnissa ja 20min?

Muutama paikallinen kaveri on kans ilmeisesti tulossa ajamaan, toivottavasti.

Siellä on koulutus, hidas ja keskinopee/nopee ja 20min setit ihan normaalisti. Ainakin tiistaina oli väljää jokaisessa ryhmässä.
 
Onko tuo 26.5 Appara päivä ihan normipäivä? Näyttäs olevan 2 hidasta ryhmää + possujuna. Erehdyin eilen ostamaan lipun, niin aattelin vaan tiedustella, että onko ihan normaalit setit. Eli kerta tunnissa ja 20min?

Muutama paikallinen kaveri on kans ilmeisesti tulossa ajamaan, toivottavasti.

Ihan normi päivä ja setit! :orgmp2:
Appralla 20 min. setit, keskinopee sekä 2 hidasta ryhmää, jossa toisessa hitaassa se possujuna!

Muoks: ehti Nitrous ensin, on se nopee :;):
 
sori. Possujuna?

Mikä se on?

Onko kemoran eka ratapäivä vasta syyskuun vaihteessa.

Voi prkl. ku asun niin kaukana sieltä alhaalta katsottuna.

Pittää varmaan kesälomalla suunnata jonnekki sinne etelän radalle kokeileen tuota ratahommaa ekaakertaa M-pyörällä. :)
 
Viimeksi muokattu:
Back
Ylös