lario
New member
Mä ehdotan rataennätysten metsästämiseen ahdettua kilokyykkyä, että ei tartte miettiä onko tehoa tarpeeksi vaiko ei.
Laittaa vielä varmuudeksi mekaanisen ahtimen ja turboahtimen, niin ei tarvii valittaa ohuesta alaväännöstä.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mä ehdotan rataennätysten metsästämiseen ahdettua kilokyykkyä, että ei tartte miettiä onko tehoa tarpeeksi vaiko ei.
Edelleen. Saako desimaalipilkun kohdalleen, jos arvioi kierroksen aikana käytetyn polttoaineen energian, ja jakaa sen kierrosajalla. Sitten ottaa polttomoottorin ja voimansiirron häviöt huomioon.
Tuleeko tuloksesta jo liian pieni
Suomen radoilla 0,5-0,7 desiä/ kieppi?
Mutta onhan tommosten kerssien kanssa virittely vähän noloa. Mä ehdotan rataennätysten metsästämiseen ahdettua kilokyykkyä, että ei tartte miettiä onko tehoa tarpeeksi vaiko ei.
Nyt on pakko tarkistaa tosta ylemmästä.....
Taisitte tarkoittaa 0,6 LITRAA per kierros, eikä 0,6 desiä???
Rupesin meinaa oikeen miettimään oman mopottimeni kulutusta ja nyt pyörii tyhjää...
Nyt on pakko tarkistaa tosta ylemmästä.....
Taisitte tarkoittaa 0,6 LITRAA per kierros, eikä 0,6 desiä???
Rupesin meinaa oikeen miettimään oman mopottimeni kulutusta ja nyt pyörii tyhjää...
Jos radan pituus olisi vaikka 3 km, ja bensaa kuluisi 0.6 desiä, se tekee 20 litraa sataselle tai 0.2 litraa kilometrille. Tuosta ratakierroksen 0.6 desilitrasta saat renkaalle n 0.12 dl, hiukan moottorin kierroksista ja kaasun asennosta riippuen. Energiana se on 1.08 kWh kierrosta kohden. Jos käytät radan kiertämiseen 1.5 minuuttia, silloin keskiteho olisi 40 kW.
Tuon verran siis pitäisi keskimäärin renkaaseen lykätä. Tarvitsisit 250-400 kuutioisen moottorin ja pienen energiavaraston.
Itse kyllä lonkalta heittäisin, että keskimäärin tarvitaan vain muutama kymmenen heppaa. Ja se on taivaan totuus, kunnes jollakin ärsytyskynnys ylittyy ja hän laittaa kaasunasento/kierrosluku-käyrän näkyviin.
Paljonkos tehoa se 1:17 aika sitte vaatii? Koska jos rataennätys 600cc on ton verran ja tonnarilla sekunti vähemmän, ni olis kiva tietää paljonko laskennallinen arvo poikkeaa totuudesta... enkä mä nyt usko että noissa nyky rataennätyksissä ihan hirveästi ilmaa enää on.Jos radan pituus olisi vaikka 3 km, ja bensaa kuluisi 0.6 desiä, se tekee 20 litraa sataselle tai 0.2 litraa kilometrille. Tuosta ratakierroksen 0.6 desilitrasta saat renkaalle n 0.12 dl, hiukan moottorin kierroksista ja kaasun asennosta riippuen. Energiana se on 1.08 kWh kierrosta kohden. Jos käytät radan kiertämiseen 1.5 minuuttia, silloin keskiteho olisi 40 kW.
Tuon verran siis pitäisi keskimäärin renkaaseen lykätä. Tarvitsisit 250-400 kuutioisen moottorin ja pienen energiavaraston.
Eli 50 heppaa katoaa savuna ilmaan?bensa: 0,75 kg/l & 43 MJ/kg
0,5 litraa/ kierros
Koneen hyötysuhde 0,25 ja koneelta renkaalle 0,9
Kierros 77 sekuntia.
->47 kW -> 63 hp.
Eli 50 heppaa katoaa savuna ilmaan?
Olisko tosta mitään apua? http://www.mprata.fi/index.php?topic=1324.msg36296#msg36296Ei kun että mikä on keskimääräinen tehontarve ratakierroksen aikana. Sanoisin, että maksimissaan muutaman kymmenta heppaa, mutta pitäisi käyristä varmistaa. Ei siellä kuitenkaan oikeasti urku auki vedetä kovin montaa sekuntia.