Ajokamppeiden vedenpitävyys.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kaitsuli
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Hanx muuten myy kotimaista ajosaapasta. En tiedä onko se muilla valikoimissa. Ehdottomasti on laatutuote ja ainoa joka minun isoon latuskajalkaankin on vaivatta sopinut. Hintaa tietysti niillä on, mutta kannattaa kyllä mielestäni se pari sataa maksaa hyvistä saappaista.

sievi teki aikanaan myös kotimaista ajokenkää. sopii jalkaan kun kunnon lesti, sellainen mukavan leveä. goretexiä sekin. mutta valmistus lopetettu vähäisen kysynnän vuoksi. ainakin pari vuotta sitten ei tuotantoa ollut kun tuttu myyjä sieltä tiedusteli. vahingossa tuli vastaa varmaan seudun ainoa pari sopivaa kokoa jonka satuin bongaamaan itselleni. :)

sattuispa itselläkin samanlainen ale vastaan joskus.. :sad:

MP-Messuilla on Rukkalla hyviä tarjouksia, jos malli ja koko nappaa niin takki/housut voi vaihtaa omistajaa 500-600 eurolla. Eikä tarvii märkänä ajella tai miettiä ajaako sateella vai ei.

Ajosaappaina Sidi Adventure Gore-Tex kalvolla ja pitää jalat kuivana. MP-Asun (joku kalvo) vuotavat hanskat saa väistyä ensi kesäksi parempien tieltä, merkillä ei ole väliä kunhan niissä on Gore-Tex kalvo, istuu käteen ja on hinnaltaan järkevät.

Vedenpitävä = Rukka :)

Tosin se tuli huomattua reissussa aikoinaan, että Rukka Mika vermeet alko ukkos / raekuuroissa tuntua vähän liiankin kalseilta. Mitään vuotoja ei ko. asussa ollut, mutta kun ulkokuori vettyy (gore kalvo on niissä astetta sisempänä) niin alkavat reissussa tuntua kylmiltä / vettyneiltä. Tällä on aika dramaattisia vaikutuksia mm. lämpimänä pysymiseen jne. Näistä syistä, takit päivitettiin täksi kaudeksi Argonautteihin. Niissä gorelaminointi on heti pintakankaassa ja näin vesi valuu pois kuin hanhen selästä konsanaan, lopputulos on selkeesti lämpimämpi fiilis varsinkin jos sade jatkuu pitkään. Nyt yhden kauden kokemuksella, nappihankinta!

Niissä gorelaminointi on heti pintakankaassa ja näin vesi valuu pois kuin hanhen selästä konsanaan, lopputulos on selkeesti lämpimämpi fiilis varsinkin jos sade jatkuu pitkään. Nyt yhden kauden kokemuksella, nappihankinta!

Tästä oon täysin samaa mieltä, joskin pukuna mulla on Klim Latitude.

seuraavat kamat todennäköisesti tullee olemaan rukkaa. mutta kumpi parempi argonautti vaiko armas?

vetoketjut ainakin näyttää samanlaisilta molemmissa.. hinta eroaa jonnin verran..

ei paljoa kiinnosta kuitekaan sadekamojen kanto mukana jos kamat voi saada valmiiksi vedenpitävinä..

seuraavat kamat todennäköisesti tullee olemaan rukkaa. mutta kumpi parempi argonautti vaiko armas?

vetoketjut ainakin näyttää samanlaisilta molemmissa.. hinta eroaa jonnin verran..

ei paljoa kiinnosta kuitekaan sadekamojen kanto mukana jos kamat voi saada valmiiksi vedenpitävinä..

Taitaa tuo ero hinnoissa selittyä Armaan "heavy duty" materiaaleilla? Eli kun kaupoissa ko. vermeitä hypistelee, niin huomaa kyllä että Armaksessa on panostettu enemmän vaikkapa olkapäiden, kyynärpäiden ja polven alueen pintakankaaseen. Olihan Rukalla sille nimikin, Armacor? tai jotain. Argonautit taas on muuten samaa matskua mutta noi hevimmät pintamatskut puuttuu kriittisistä paikoista.

Käytännön merkitystä tällä tietty on vasta sitten kun kaikki menee päin hemmettiä ja aletaan asfaltilla liukumaan. Armaksen tietyt paikat kestänee moista rääkkiä Argonauttia pidempään... Paljonko pidempään? merkittävästikkö? Sen kai saa jokainen itselleen perustella suuntaan tai toiseen kun ostoksestaan päättää.

Mä päädyin Argonauttiin syystä, että on malliltaan hiukan Armasta kapeampi ja näin vartalonmyötäisempi. Ja toisekseen annoin itseni ymmärtää, että ero asfaltti-ihottuman sietokyvyssä ei ole yhtä merkittävä kuin oli ko. pukujen välinen hintaero silloin kun asia oli ajankohtainen. :)

Tälle kaudellehan Rukalta tuli myös tuo uusi Cosmic, joka myös on laminoidulla kalvolla ja merkittävästi Armasta edullisempi, joten sekin kannattaa huomioida. Tuossa taisi olla myös vyökiristykset kyljissä, joten istuvuutta saa vähän muokattua mieltymyksiinsä.

Tästä oon täysin samaa mieltä, joskin pukuna mulla on Klim Latitude.

Mäkin olen noita Klim:n tuotteita vähän katellu "sillä silmällä". Ehkäpä seuraavaksi? Osaatko kertoa noista kamppeista lisää? Jotain mitä kannattaa ottaa hankkiessa huomioon jne?

Back