• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Ajokausi ohi...

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja GAMMA500
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

GAMMA500

New member
Pari tuntia sitten töräytin ducatilla eteen kääntyneen auton kylkeen. 50 oli nopeutta josta sitten sain jarrutettua jonkun verran kun tajusin tilanteen. Pahalta tuntuu siltii luistaa auton kylkeä vasten
confused_orig.gif
Taisi mennä ducati lunastukseen jos vaan maksavat riittävästi, katteet halki,jalkatapin tienoo rungosta vääntynyt, parista kohtaa hitsisauma murtunut jne ja nokkahihnasuojat rikki, vaihteet jumissa ja etulamppu + vilkut. Aika nopsaa sitä tämmönen tikkukin mopon nostaa pystyyn keskellä risteystä kun on hätä
lookaround_orig.gif


Edit: mitä toi vilkut tuolla otsikossa lukee
biggrin.gif

Maanantaina olisin menny elämäni ekaa kertaa radalle kokeilemaan, nyt sekin jäi
confused_orig.gif
 
Maanantaina olisin menny elämäni ekaa kertaa radalle kokeilemaan, nyt sekin jäi
confused_orig.gif
thumbs-up.gif
Huonompi tuuri, tai sitten jopa parempi. Ducatista 'huolimatta' et leikkinyt vetumiästä ja vetänyt sataa siihen kotilon kylkeen.

Kyllä sä sinne radalle ehdit sen kymmenet kerrat vielä, jos et tällä niin seuraavalla kaudella.

Minäkin meinaan eka kertaa mennä vasta ens keväänä, vaikka muuten on tullut paljon ajelluksi.

Kyllä se siitä lähtee, älä ota paineita
smile_org.gif
 
Vielä semmonen että siis valo-ohjattu risteys josta mä jatkoin suoraan vasenta kaistaa ja vastaan tuleva käänty minun suunnasta katsoen oikealle. Hassusti vielä kattelin jo kaukaa että jännä ku ei lähtenyt kääntyyn vaikka ois ehtinyt ja sitten kun olin risteyksessä niin se auto lähtikin liikkeelle...pari metriä ehdin jarruttelemaan, en lentänyt satulasta onneksi
 
Kulunut fraasi tässä foorumissa, mutta: onneks oot vielä kirjoittamassa näitäkin juttuja. Peltiä saa uutta, sano isäukkokin aina.
-w-
thumbs-up.gif
 
juu, ambulanssimiehet sano että olipa poikkeuksellinen onnettomuus, kuulemma yleensä ns nokkakolarit auton kanssa kaupunkinopeuksissakin aiheuttaneet yleensä vakavia vammoja jossei henki ole lähtenyt.. Kiitetään luojaa vaikken kirkkoon kuulukaan, munuaisenhan pyörällä jo menetinkin aiemmin joten hyvä ettei tullu iskua masun tienoille. Nyt juon kyllä kaljaa hieman
shaun.gif


Tuossa kuva kun mopo oli vielä ehjä http://www.alfabbs.fi/album_pic.php?pic_id=3032

Huomenna räppään kuvia vahingoista
 
Tuolla sanomisellani meinasinkin juuri että vika ei ollut sinun, kertomasi perusteella. Sittenkin näitä tulee joskus fiksummallekin, mulla on ollut tuuria kai..  
blush.gif
 Mopolla ajelun ja wanhahkoksi elämisen perusedelletyksiä on juurikin tuo, että epäile kaikkea ja kaikkia liikenteessä ja pidä aina ainakin henkiset, ja mielellään myös fyysiset  2 sormea jarrulla. Ei tämä silti kaasun avaamista ihan estäkään ,kunhan koitta katsoa sitä paikkaa. Paskaahan tässä puhun, taisit tämän oppia juuri.  
biggrin.gif
On täällä nähty kommentteja ensikautta mopolla ajavalta joka on oikeasti hukannut pallon ja etsii sitä motskarihommista...  No joo  
wink.gif
 
Juu, hoksasin sun juttus, mut aattelin vielä kertoa lisää kun en tossa ekassa viestissä suoraan maininnu. Kaiken kaikkiaan puhut muuten fiksuja mopedman
smile_org.gif
Pakko sanoa että näin syksyä kohti sitä itsekin on tullut hurjasteltua enemmän, onneksi nyt oli järki taas päässä ja luultavasti jatkossa muistaa paremmin nuo vaaratilanteet. Kaupunkialueille alan ajamaan 30km/h rajoituksia syrjäkyliä myöden
biggrin.gif
tounge.gif
wink.gif
 
Osanotot hienon pyörän turmeltumisesta.
sad_orig.gif
Hyvä kuitenkin kun kävi olosuhteisiin nähden hyvin.
 
Toivotaan että yhtiö on ymmärtäväinen ja maksaa kunnon korvauksen.
Risteykset on pahoja ja aina kun ihmiset on vastuussa tekemisistä niin virheitä sattuu, onneksi ei tällä kertaa pahempaa. Toivon mukaan autoilija menetti yö unensa tai ainakin näkee painajaisia.
 
Nyt tuli katseltua noita ajotamineita, mietittyä miten vakuutusyhtiö suhtautuu niihin. Kypärä kopsahti jonnekin mutta siinä ei selvää jälkeä näy kenhgissä ja takin hihassa on jälkiä. Itse ajattelin lähteä vaatimaan kaikkien palauttamista kolaria edeltävään tilaan, miten se sitten onnistuukaan. Onko kenelläkään kokemuksia ostavatko uudet tilalle vai mitä yrittävät. Kypärä on AGV GP PRO -04, saappaat Oxtar EVO TCS -05 ja ajopuku Dainese 2-os -05, kaikki aiemmin kolhimattomia ja käsittääkseni eivät vielä ikänsä puolesta vaihtokunnossa
blush.gif
 
Nyt tuli katseltua noita ajotamineita, mietittyä miten vakuutusyhtiö suhtautuu niihin. Kypärä kopsahti jonnekin mutta siinä ei selvää jälkeä näy kenhgissä ja takin hihassa on jälkiä. Itse ajattelin lähteä vaatimaan kaikkien palauttamista kolaria edeltävään tilaan, miten se sitten onnistuukaan. Onko kenelläkään kokemuksia ostavatko uudet tilalle vai mitä yrittävät. Kypärä on AGV GP PRO -04, saappaat Oxtar EVO TCS -05 ja ajopuku Dainese 2-os -05, kaikki aiemmin kolhimattomia ja käsittääkseni eivät vielä ikänsä puolesta vaihtokunnossa
blush.gif
Eikös nuo kotivakuutuksen puolesta mene, ja mikäli jälkiä/vikoja niin uudet pitäisi saada, ei kylläkään kokemusta.
 
Juu, materiaahan nuo vaan. Vaan kun henki kulkee ja noista romppeista jotain on tullu maksettuakin niin mietityttää ;) Luulis että vastapuolen liikennevakuutus korvaisi ilman mun kotivakuutuksiakin? kun se vastapuoli syyllinen oli ja sakotkin sai
smile_org.gif
 
kenelläkään kokemuksia ostavatko uudet tilalle vai mitä yrittävät.
Terve vaan ja onnea selviytymisestä !
Kuukausi takaperin sattui itselle vähän samanlainen keissi.
Kokemuksia "korvaamisesta" siis on ja ne ovat varsin kitkeriä.
Kirjoitan joskus pidemmän stoorin siitä, kuinka homma hoidetaan oikein kunnolla kotiinpäin ( siis vakuutusyhtiöön päin ) Suurin vedätys ainakin mulle tehtiin siitä, missä voitiin eniten korvauseuroja säästää: MP:n lunastuksesta. Nokkaantörmätyn pyörän vastapuolen "vakuutusyhtiö" halusi toki lunastaa, mutta vuosimalli kerrottiin epärehellisesti valmistenumeron peruseella viisi vuotta todellista vanhemmaksi. Ihan totta. Suostuivat lopulta oikaisemaan virheensä.
Jälkeenpäin hauskalta kuulosti myös sähköpostiviesti : " Mikäli kypärää on onnettomuudessa vaurioitunut, se tulee toimittaa xxxx vakuutusyhtiölle " Kuinka nyt kypärä voi vaurioitua , jos lennetään 15 m pää edellä tiehen? Vakuutusyhtiön edustaja kertoi, että varsin usein heiltä vaaditaan korvattavaksi täysin ehjää kypärää. " Mutta jos sinun kypäräsi on todella vähingoittunut, toimita se meille" .
Sitten tulee hyvä ... .Okei. onnuin siis lähimpään konttoriin Virkailija sanoi oikopäätä, että minulla oli nyt ollut onnea, mutta OTA IHMEESSÄ HETI HENKIVAKUUTUS ! .
Taisin kertoa, että jos otan, en ikinä xxxx-yhtiöstä.
Muuten kommentti vahinkojen korvaamisesta oli: "En ota
mitään kantaa"
Sellainen fiiliskorvaavan yhtiön toiminnasta jäi, että koska tuo korvattava nyt on vähän siipeensä saanut, ei se pysty puoliaan pitämän. Voidaan toki muutama tuhat euroa korvauksissa säästää.
Ikävää oli myös se, että asialleni annettiin tahallisesti hyllyhoitoa. Koska korvaussumma oli jonkinmoinen ( n. 20 000 €) sellaista kannattaa muutaman viikon vitkuttaa.
- Ajatellaampa, että vastaavia caseja on meneillään 100 kpl.
Summa on jonkinmoinen ja saatava päiväkorko vuositasolla myös.

Korvausperusteissa hankaliksi kysymyksiksi muodostuivat omalla kohdaltani ikävähennykset. Kaikesta korvattavasta vähennettiin niin ja niin paljon siksi, että varusteet ja muut eivät olleet uusia. alkuperäisiä kuitteja piti etsiä ties mistä.
Kuka jemmaa kypärän kuittia 5 vuotta ?
Haalarilleni kävi samoin kuin sun omalle. Siitä päästiin vakuutusyhtiön kanssa sopimukseen, että korjuutan se ajokauden päätteeksi rukalla, ja maksavat kuittien mukaan.
Saa sitten nähdä tekevätkä sen kun ei ole kirjallista dokumenttia asiasta.
Sellainen kannattaisi vissiinkin pyytää, jos menee oikein pahasti sukset ristiin.

Oma arvioni taloudellisesta tappiosta on n. 2 500 €. Lisäksi kymmenet puhelinsoitot ja työajan menteys selvittelyyn, lisäselvityksiin.

Toivottavasti sulla käy paremmin.
 
Vakuutusyhtiöiden kanssa täytyy olla tarkkana...

Ajoin tuossa joku vuosi sitten veneen kiville ja tilasin tarkastajan rantaan. Kaveri katseli hyvin ylimalkaisesti (ja lähes ylimielisesti) moottorin kolhiintunutta alakertaa ja potkuria. Lukaisi sitten keltaisesta pörssistä jonkun "lähes vastaavan" moottorin hinnan ja tarjous oli lähinnä naurettava (verrattiin useaa vuotta vanhempaa 3-pyttyistä konetta V4:een
confused_orig.gif
).

Tästä tuohtuneena hinasin koko paatin Telvaan Lauttasaareen ja pyysin heiltä vahinkoarvion, joka sitten olikin aika paljon suurempi. Tämän jälkeen pyysin arvon tarkastajaa asioimaan suoraan Telvan kanssa ja homma toimi sen jälkeen mallikkaasti.

Eli korvausasioissa kannattaa ehdottomasti pyytää maahantuojalta tms. ammattiliikkeltä arvio vahingoista, muuten voi jäädä maksumieheksi.

Mopolla ei ole onneksi vielä sattunut mitään mainittavaa, joten niistä ei kokemusta.

Ainakin Hailac:lla olivat keväällä kovasti sitä mieltä että kaaduttu kypärä on aina entinen.

Tsemppiä !!


-Jalli-
 
Back
Ylös