• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Ajokausi ohi...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja GAMMA500
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
No perhana, itellä prätkäkorjaamo/tarvikemyynti joten ajattelin itse selvitellä hinnat, ovat aiemmin kelvanneet ne mun hinnat noille vakuutusyhtiöiden tarkastajille, saapa nähdä kelpaako nyt kun on oma mopo kyseessä. En sitä ainakaan anna minnekään kyläsepälle viedä.
Pyörä siis oli aikalaistaan aika paljon paremmassa kunnossa kautta linjan, katteet alkuperäiset ja korjaamattomat ja olen toinen omistaja ym. Ainoa tuon mallin SS joka on virallisen maahantuojan toimesta kilpien väliin toimitettu. Runko täytyy uusia, samoin vaurioituneet katteet, ehjien tilalle en kelpuuta muovihitsattuja...
Mielenkiintoinen talvi tulossa...
Tässä kuvia vahingoista:
http://i13.photobucket.com/albums/a284/GAMMA500/Dscn1579.jpg
http://i13.photobucket.com/albums/a284/GAMMA500/Dscn1580.jpg
http://i13.photobucket.com/albums/a284/GAMMA500/Dscn1581.jpg
http://i13.photobucket.com/albums/a284/GAMMA500/Dscn1583.jpg
http://i13.photobucket.com/albums/a284/GAMMA500/Dscn1573.jpg

Kuvista ei näy että jokaisessa katteessa on nirhaumaa ja etuhaarukka paineli auton ovet koko matkalta lommolle, olettaisin että kieroa on. Myös vaimentajat paiskautuivat takahaarukkaa vasten

Jos vakuutusyhtiö tuntuu hidastelevan korvauksen maksussa kannattaa heitä muistuttaa korkolain mukaisesta velvollisuudesta maksaa viivästyskorkoa korvausvelalle. Viivästyskorkoa on maksettava, kun 30 päivää on kulunut hetkestä, jolloin vahingonkärsijä on esittänyt vaatimuksensa ja kohtuudella hankkimansa selvitys.
Kannattaa siis merkitä ylös päivä, jolloin lappuja vakuutusyhtiöön kiikutti.. Lisäksi, jos selvitys on joltain osin riittämätön, (eli yleensä erimielisyyttä summasta) on vakuutusyhtiön maksettava kuitenkin korko velanosasta, joka on selvitetty riittävästi.

Mut hyvä, että äijä on kunnossa! 30 päivää on pitkä aika olla ajamatta...

Tarkastajahan tekee vain arvion. Kyllä se on se mopoliike joka kertoo vakuutusyhtiölle sen koko remontin summan jos sen siellä kuntoon laittaa. Ei ne tarkastajat kuitenkaan voi kaikkea tietää.
wink.gif
ihmeen pienillä vaurioilla kyllä selvisit, jos kuvia katsoo, mutta kyllä ne korjaukset aina tahtoo olla suurempia kuin mitä päältä näkee...

Hyvä ettei pahemmin käynyt!
Tapiola korvasi mulle vastaavissa kolareissa kaiken, eli asiallisen korvauksen pyörän kunto ja arvo nähden sekä vaurioituneet ajovarusteet eli saappaat, housut, takki ja kypärä. Kuiteiksi kelpasivat uusien vastaavien.
Tapiola onkin tuntunut kyllä muita asiallisemmalta ainakin menneisyydessä...onnea selvittelyyn!

Vakuuttaminen on käänteistä vedonlyöntiä, sillä erotuksella, että jos kyseisessä pelissä 'voittaa', joutuu konstikkaaseen voitonanomisruljanssiin.

Onnex säilyit itse ehjin nahoin.

Kyllähän se törmäystilanteessa kävi ainaki itellä mielessä että säilyis vaan pyörä ehjänä niin sais iteltä mennä vaik jalka poikki. Mutta törmäyksen jälkeen kuukaus ku on menny ni on vaan iloinen että kävi näin päin.

Kyllä varmaan ajokausi tältä erää on ohi, ellet sitte innostu ostamaan uutta mopoa vielä... Onnea jatkolle!

Tarkastaja poikkesi ja nyt odotellaan osien hintoja ja saatavuutta
shaun.gif
Ajotamineet tarkastaja otti mukaansa

Itse heitin muutama vuosi lipat myös.
Poliisi kun tuli paikalle, poliisi kirjasi multa ajokamat suoraan päältä mitkä menee vaihtoon ja missä oli osumia.
Vastapuolen tunnustettua syyllisyyden ei vakuutustarkastaja katsonut kuin pyörän.
Vahingoittuneet kamat jäi omaan kaappiin.

Juu, materiaahan nuo vaan. Vaan kun henki kulkee ja noista romppeista jotain on tullu maksettuakin niin mietityttää ;) Luulis että vastapuolen liikennevakuutus korvaisi ilman mun kotivakuutuksiakin? kun se vastapuoli syyllinen oli ja sakotkin sai
smile_org.gif
Juu, huoli korvauksista ei ole sinulla kaiketi miltään osin, kunhan vain paperit on vastapuoli allekirjoittanut asian mukaisesti.

Upeaa, että olet kunnossa itse vaikka hieno pyörä menikin huonoon happeen.

Tsemppiä vaan, ja ensikesänä taas
sport05.gif

Nyt tuli katseltua noita ajotamineita, mietittyä miten vakuutusyhtiö suhtautuu niihin. Kypärä kopsahti jonnekin mutta siinä ei selvää jälkeä näy kenhgissä ja takin hihassa on jälkiä. Itse ajattelin lähteä vaatimaan kaikkien palauttamista kolaria edeltävään tilaan, miten se sitten onnistuukaan. Onko kenelläkään kokemuksia ostavatko uudet tilalle vai mitä yrittävät. Kypärä on AGV GP PRO -04, saappaat Oxtar EVO TCS -05 ja ajopuku Dainese 2-os -05, kaikki aiemmin kolhimattomia ja käsittääkseni eivät vielä ikänsä puolesta vaihtokunnossa
blush.gif
Eikös nuo kotivakuutuksen puolesta mene, ja mikäli jälkiä/vikoja niin uudet pitäisi saada, ei kylläkään kokemusta.
Ajovarusteista sen verran että , jos et itse ole syyllinen vahinkoon , vastapuolen liikennevakuutus korvaa kaiken , omassa kämmissä kotivakuutukseen muut paitsi kypärä kaskoon. Ajovarusteista uusien vastaavien täyshinta jos alle 2-v vanhoja. Omakohtaista kokemusta muiden koheltamisesta heinäkuulta - pyörä + ajokamppeet lunastukseen ja ilman ongelmia, kiitos nordean tarkastaja.

Nyt on nimi korvauspaperissa
smile_org.gif
Asiaankuuluva korvaus pyörän korjauksesta, kypärästä ja seisontapäivistä. Loppu hyvin, kaikki hyvin
thumbs-up.gif

No sehän näytti sitten menevän parhain päin. Pyörä ainakin on kuvissa kuin uusi!
BTW: Ajokausihan jatkuu vielä...
sport05.gif

kyllä, aurinko paistaa ja kaikkee. sitähän vois tehä maakunta kierroksen täsä pikkasen myöhempänä.

sport05.gif

Tämä projekti on tässä vaiheessa nyt sitten ohi
062802moto_prv.gif

n150km tuli ajeltua, kivaa oli pitkästä aikaa
smile_org.gif
Vähän tuppasi vilu tulemaan tuossa illan mittaan, talvi se tekee tuloaan
confused_orig.gif

Back