Cterror
New member
seuraavanlainen asia kiinnostaa...
ainahan kuulee sanottavan että 125 luokan pyörillä ovat ajolinjat kaikkein tärkeimpiä (ja vaikeimpia hallita) ja siitä tasaisesti ylöspäin 250-600-open ajolinjat ovat ns vapaammin valittavissa.
osaako joku kertoa miksi näin väitetään?
lisäksi tuntuu omituiselta ajatukselta että superbike luokan pyörää ei voisi viedä esim 600sten linjoilla nopeammin kuin 600sta, olettaen että pyörä pystyy linjan pitämään. ero ajolinjoissa korostuu hyvin tiukoissa kurveissa jotka pienempien luokkien pyörillä koetetaan "pyöristää" mahdollisimman loivaksi ja isoilla tehdään hyvinkin tiukoiksi ns stoppikurveiksi joista isolla teholla ulos.... tämä nyt vaan tuntuu niin kovin omituiselta koska eihän 600-1000 luokkien pyörien kiihtyvyysero ole 0-160km/h juuri mitään.
varsinainen kysymys liittyy suositeltuun ajolinjaan... kumpaa kannattaa isolla pyörällä soveltaa? nykyisellään ajelen mielummin pyöreillä linjoilla higsiden pelossa
joku täältä on varmaan ajellut erkan superbiken perässä? ajeleeko erkka pehmeitä vai jyrkkiä linjoja
ainahan kuulee sanottavan että 125 luokan pyörillä ovat ajolinjat kaikkein tärkeimpiä (ja vaikeimpia hallita) ja siitä tasaisesti ylöspäin 250-600-open ajolinjat ovat ns vapaammin valittavissa.
osaako joku kertoa miksi näin väitetään?
lisäksi tuntuu omituiselta ajatukselta että superbike luokan pyörää ei voisi viedä esim 600sten linjoilla nopeammin kuin 600sta, olettaen että pyörä pystyy linjan pitämään. ero ajolinjoissa korostuu hyvin tiukoissa kurveissa jotka pienempien luokkien pyörillä koetetaan "pyöristää" mahdollisimman loivaksi ja isoilla tehdään hyvinkin tiukoiksi ns stoppikurveiksi joista isolla teholla ulos.... tämä nyt vaan tuntuu niin kovin omituiselta koska eihän 600-1000 luokkien pyörien kiihtyvyysero ole 0-160km/h juuri mitään.
varsinainen kysymys liittyy suositeltuun ajolinjaan... kumpaa kannattaa isolla pyörällä soveltaa? nykyisellään ajelen mielummin pyöreillä linjoilla higsiden pelossa
joku täältä on varmaan ajellut erkan superbiken perässä? ajeleeko erkka pehmeitä vai jyrkkiä linjoja
). Se nimittäin vaatii harjoittelua, että osaa jarruttaa suht tehokkaasti kun mopo on jo nutullaan. Etunen ei saa lukkiutua ja keula ei saa pohjata, mutta vauhdin pitäs olla just sopiva kun ollaan apeksissa.