• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Ajopukujen vedenpitävyys

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja milla98
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

milla98

New member
Onko muilla ollut ongelmia pukujen kanssa, kun on ollut näitä kosteita kelejä. Eilen vaan törmäsin sellaiseen ongelmaan, kun oltiin kaverin kans ajelees sateen aikana, niin paita kastui  rinnuksilta
sad_orig.gif
. Kävin kysymässä asiaa liikkeestä, onneks ne lupas lähettää puvun korjaukseen. On ollut muissakin samaa vikaa, kuulemma sauman päältä "vesisulku" mennyt väärään kohtaan.

Ei ainakaan mulla moista ongelmaa ole ollut, 5 ajokautta olen käyttänut Yokon Evolution takkia & housuja.
smile_org.gif

Eipä vuoda Hänksi,ei.On veden pitänyt.Sekä sisä- että ulkopuolella.
biggrin.gif
Menossa jo toinen samanlainen,kun yksi meni jo manan majoille.

Lauantaina 300km sateessa Dainesen nahkoissa. Hyvin pitävät vettä
idea3.gif
, tuskin kuivat vielä nyt tiistainakaan...
cool.gif
. Ai olisko pitänyt tänäkin vuonna rasvata
eek.gif
?

Yokon motodorit pitää ihan tarpeeksi, ainoostaan hihanpäistä vähän kostuu jos sieltäkään. Ja on kokeiltu Kotka - Järvenpää välillä kaatosateessa.

idea3.gif
cool.gif
eek.gif
?
tounge.gif

Hänksit sentään kuivaa nopeammin...kastuivat kummalta puolen hyvänsä...
Hyvä pointti -V- !
Viisaampi
eek.gif
kanssamopoilija osti kahvipaussilla Humppilassa vieressä olevasta Hanxin myymälästä sadepuvun Dainesen nahan päälle...

Suht kuivana on pysyny, ainoastaan MP-asun hanskat ja kengät vuotaa.
Kengät kyllä meni takuuseen vaikka onkin viimekesältä, hanskat on jo vanhemmat, ei ne vettä koskaan oo pitänny POREILLU vaan...
Ei se porella kalvo mulla ole toiminnu.
Rukan puku on toiminnu kyllä.
baaa.gif

Kumpi on käytännöllisempi elikkä toimivampi juttu: kokohaalari vai housut ja takki??

Rukan Goretex pitää täysin, itse pidän kaksiosaisesta puvusta, tosin yksiosaista en ole ikuna omistanut.

Luotan kanssa gore-texiin. Takkina muutaman hetken ikäinen rukan gore ja housuina uunituoreet MP-asun advance-bögät. Eipä ole sade haitannut eikä tule kylmä keväällä/syksyllä. Ja taitaa nuo saappatkin olla mallia gore-tex.....
062802jumpie_prv.gif

Kyl tuo puku on pitäny... ainoat mitkä kastuu on hihansuut jos oikeen vihmoo.. ja kaula-aukosta valuu rinnuksille. Testattu Salo-Porvoo väli ja koko matkan tuli vettä kuin esterin sieltä.

Rukan Gore-tex takki 5 vuotta vanha eikä mitään ongelmia,ostin joskus Difin housut mutta eipä kestäny ajella ukkosmyrskyssä 10 kilometriä kun oli märät.Tosin pyöräkin oli sillon customi.

Taitaahan se olla , että jos kunnollisen ajopuvun haluat kannattaa ostaa aito GoreTex puku.
Kyllähän niitä kaikkia muitakin kalvopupuja on jotka pitävät vettä jos pitävät.
Sitten kun aletaan hakea puvulta käyttömukavuutta (hengittävyyttä) tulee muissa puvuissa tukalampi olo kun alkaa pukkaan hikeä.
Kyllähän se kai on sillain, että eurolla euron tavara jne.
Aito gore maksaa kyllä enemmän, mutta tämä on minun mielipiteeni,
bowdown.gif

Itse olen ollut tyytyväinen Cloverin takkiin ja housuihin. Hyvin ovat pitäneet vettä neljä vuotta.
smile_org.gif

idea3.gif
cool.gif
eek.gif
?
No nyt on jo Dainesen nahkatakkikin kuiva. Vedin sitä tänään päälle ja vetoketju sanoi "poks"
sad_orig.gif
. Ei sitten kiinni enää niin millään. Soitto Stormille, josta pyydettiin tuomaan rotsi sinne ja ilmeisesti lähettävät Italiaan ja ehkä saan ensi kesäksi korjattuna takaisin jos hyvin käy...
bawling.gif
.

Tänään sitten ekaan kertaan kahteen vuoteen vedin goretakin päälle ja ajaminen oli ihan uskomattoman
033102ass_1_prv.gif
. Kun on hyvin istuvan nahkaan tottunut niin ei tuollaisilla kangasvetimillä purjekankailla voi yksinkertaisesti ajaa!!!
mad.gif

Näinköhän on ostettava uusi nahkarotsi? Sitä ei ole kyllä budjetoitu...
withstupid.gif

Olkoot vaikka kuinka helvetin hyvät kamat, aina vesi juoksee sisälle jostain puvun reiästä. Yleensä hanskat on täynä vettä vaikka ajais 20 min sateessa, mutta onneks hanskat kuivuvatkin n. kolmessa viikossa entiselleen.

Vedin sunnuntaina joutsa-sysmä-vääksy-lahti reitillä kunnon sadekelin kestotestin, yokon goretex-takki ja housut läpäisivät testin tippaakaan läpi päästämättä, mutta nahkaiset gorettomat saappaat ja yokon hanskat vuotivat kuin seula...

Minulla MP-asun halvemmasta päästä sateenpitävät ajopuku, hanskat ja kengät. pikkaisen toistasataa kilometriä sateessa tunnen olevani kuiva. Sen jälkeen tunnen olevani uitettu koira. Kaikki imevät vettä kuin pesusieni.
wink.gif

Back