• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Ajopukujen vedenpitävyys

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja milla98
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Nuukana miehenä olen ostanut mitä sun sattuu ajovarusteita talven aikana alennusmyynneistä sieltä sun täältä.
Ja sen kyllä huomaa, ainakin sateella.
Varmasti halvalla ei saa hyvää pukua jos ei muutakaan hyvää.
Noh, kypärä kyllä pitää hyvin vettä, mutta se onkin Shoein hinnakas uutuusmalli
biggrin.gif

Sinisalon tech-puku Porelle kankaalla tai mitä lie onkaan ja hyvin on vettä pitänyt, oikein hakemalla olen hakenut kunnon kaatosateita missä ajella ja onhan niitä löytynyt
wink.gif

Saappaissa Drytexiä ja sekin on hyvin pitänyt veden ulkopuolella.

Yokon Legend-housujen kanssa pääsin tänään kokeilemaan vedenpitävyyttä muutamaan otteeseen. Pahin oli, kun olin tänään n. klo 16:00 Tampereen Prikkahallin kohdalla ja vettä alkoi tulla aivan tolkuttomasti. Välillä vettä oli tiellä niin paljon, ettei tietä edes nähnyt. Siitä huolimatta Yokot pitivät veden, ainakin melkein. Kävi nimittäin ilmi, että syystä tai toisesta housujen reisitasku ei ollut vedenpitävä. Ei nyt sinänsä kovin kummoisen kuuloinen juttu, mutta kun minulla sattui olemaan kännykkä reisitaskussa ja nyt kännykkä on pimeänä. Täysin kaput
sad_orig.gif

Takista ei kai sitten pitäisi kommentoida enempää. Eipä ole tullut rasvattua riittävästi ja Alpinestarsin Stuntin tuuletusreiät - no ei tarvitse varmaan selittää miten rei'ille stanssattu nahka pitää vettä.

Lauantaina 300km sateessa Dainesen nahkoissa. Hyvin pitävät vettä
idea3.gif
, tuskin kuivat vielä nyt tiistainakaan...
cool.gif
. Ai olisko pitänyt tänäkin vuonna rasvata
eek.gif
?
No nyt on jo Dainesen nahkatakkikin kuiva. Vedin sitä tänään päälle ja vetoketju sanoi "poks"
sad_orig.gif
. Ei sitten kiinni enää niin millään. Soitto Stormille, josta pyydettiin tuomaan rotsi sinne ja ilmeisesti lähettävät Italiaan ja ehkä saan ensi kesäksi korjattuna takaisin jos hyvin käy...
bawling.gif
.

Tänään sitten ekaan kertaan kahteen vuoteen vedin goretakin päälle ja ajaminen oli ihan uskomattoman  
033102ass_1_prv.gif
. Kun on hyvin istuvan nahkaan tottunut niin ei tuollaisilla kangasvetimillä purjekankailla voi yksinkertaisesti ajaa!!!
mad.gif

Näinköhän on ostettava uusi nahkarotsi? Sitä ei ole kyllä budjetoitu...
withstupid.gif
Mielenkiintoinen kommentti. Minä ostin tänä keväänä uuden ajopuvun, kenkineen ja hanskoineen. Mietin pitkään, että laitanko nahkaisen vai Goren. Olen pitänyt nahkaista hieman huonona vaihtoehtona (lue vanhanaikaisena) nykyajan high-tec kangaiden maailmassa. Siksi päädyin Goreen. Kun nyt luin mielipiteesi niin täytyykin kokeilla nahka-asua ihan terveellä järjellä.

Minulla on Rukan Goret ja ei ole tullut vesi sisään, ainoastaan rintataskussa olevat tupakat ovat hieman kosteita, mutta povitaskuun ei kosteus päässyt. Kaikinpuolin tyytyväinen Rukan pukuun olen ollut.

Kyllä se on näissäkin asioissa karu tosiasia ettei köyhän kannata ostaa halpaa mulla on kans Rukan puku ja on ihan eri luokkaa kun muut valmistajat....

Lauantaina 300km sateessa Dainesen nahkoissa. Hyvin pitävät vettä
idea3.gif
, tuskin kuivat vielä nyt tiistainakaan...
cool.gif
. Ai olisko pitänyt tänäkin vuonna rasvata
eek.gif
?
No nyt on jo Dainesen nahkatakkikin kuiva. Vedin sitä tänään päälle ja vetoketju sanoi "poks"
sad_orig.gif
. Ei sitten kiinni enää niin millään. Soitto Stormille, josta pyydettiin tuomaan rotsi sinne ja ilmeisesti lähettävät Italiaan ja ehkä saan ensi kesäksi korjattuna takaisin jos hyvin käy...
bawling.gif
.

Tänään sitten ekaan kertaan kahteen vuoteen vedin goretakin päälle ja ajaminen oli ihan uskomattoman  
033102ass_1_prv.gif
. Kun on hyvin istuvan nahkaan tottunut niin ei tuollaisilla kangasvetimillä purjekankailla voi yksinkertaisesti ajaa!!!
mad.gif

Näinköhän on ostettava uusi nahkarotsi? Sitä ei ole kyllä budjetoitu...
withstupid.gif
Mielenkiintoinen kommentti. Minä ostin tänä keväänä uuden ajopuvun, kenkineen ja hanskoineen. Mietin pitkään, että laitanko nahkaisen vai Goren. Olen pitänyt nahkaista hieman huonona vaihtoehtona (lue vanhanaikaisena) nykyajan high-tec kangaiden maailmassa. Siksi päädyin Goreen. Kun nyt luin mielipiteesi niin täytyykin kokeilla nahka-asua ihan terveellä järjellä.

Minulla on Rukan Goret ja ei ole tullut vesi sisään, ainoastaan rintataskussa olevat tupakat ovat hieman kosteita, mutta povitaskuun ei kosteus päässyt. Kaikinpuolin tyytyväinen Rukan pukuun olen ollut.
Kyllä nahka on nahkaa kun sen makuun on päässyt
062802jumpie_prv.gif
. Kävin juuri ostamassa Dainesen 2-osaisen nahkapuvun. Takkia menin ostamaan kun siitä edellisestä meni vetskari remonttiin mutta puvun kanssa tulin Stormilta ulos...
eek.gif

Nyt olis sitten uudenveroiset Dainesen nahkahousut myytävänä TUOLLA. Voi yhdistää vetoketjulla Dainesen takkeihin.

Pitää kai sadepukuunkin joskus sijoittaa...

Kannattaa noissa Goreissa huomioida, että ulkopuoliset taskut eivät välttämättä pidä vettä. Gore-kalvo on usein ainoastaan sisäpuolella eli ei ulkotaskun päällä, eivätkä ne taskujen vetoketjutkaan vältämättä niin hirveän tiiviitä ole. Kannattaa siis pakata kaikki mikä ei saa kastua esim. povariin. Toisaalta esim. Yokon DryPocket -ulkotaskukin pitää vettä, mutta siinä onkin täysin erilainen vetoketju kuin muissa taskuissa ja Gore-kalvo ulottuu taskun ympäri.

Dainesen nahkoissa oon kuivana kyllä pysyny, samoin kamat taskuissa
062802jumpie_prv.gif
. Tosin katehan suojaa jonkin verran ja jos näyttää tasasen harmaalta hamaan taivaanrantaan niin tekee mieli mennä johonkin sadetta pitämään (ja ehkä kiroilemaan siksi, että jäi kurahaalari kotiin).

MP-asun sadehaalaria voin suositella. Ei edes älyttömästi lepata. Haalari päällä ei kyllä sitten taskusta pahemmin puhelimia kaivella.

kyllä on Hanxin vehkeet päällä aikamoisissa vesisateissa tullut kesänmittaan ajettua. Ei ole päästänyt läpi tipan tippaa.

Louisin sadepuku nahkapuvun päällä ja hyvin pitää vettä  
062802jumpie_prv.gif
...tosin mikään mukavahan se ei ole päälle pukea (ähiset ja puhiset hiki pinnassa ja pompit yhdellä jalalla tien poskessa äkillisen sadekuuron yllättäessä), mutt mukavampi se on kyl päällä ku Yokon Gore-tex (vuosimallia mikälie) joka päästää vedet läpi reisien takapinnalta  
confused_orig.gif
(ainakin takana istuessa)...ehkä se kaipais jotain vedensuoja-suihketta...vai mitä suosittelette?

Rukan goren kangas ei päästänyt vettä läpi, mutta viime lauantain kaatosateessa kypärän ja takin kauluksen välistä tuli vettä sisään ihan riittävästi. Millainen viritys pitäisi myös kaula-alueen kuivana ?

MP- asun takki pitää tiettyyn rajaan asti veden poissa
smile_org.gif
Saman valmistajan ajo- hanskoista joissa lukee "Waterproof" menee vesi heittämällä läpi
veryangry.gif

Louisin sadepuku nahkapuvun päällä ja hyvin pitää vettä  
062802jumpie_prv.gif
...tosin mikään mukavahan se ei ole päälle pukea (ähiset ja puhiset hiki pinnassa ja pompit yhdellä jalalla tien poskessa äkillisen sadekuuron yllättäessä), mutt mukavampi se on kyl päällä ku Yokon Gore-tex (vuosimallia mikälie) joka päästää vedet läpi reisien takapinnalta  
confused_orig.gif
(ainakin takana istuessa)...ehkä se kaipais jotain vedensuoja-suihketta...vai mitä suosittelette?
Mulla myös Louis haalari, on se sillee vähän hankala pukea päälle ettei viitti pitkällä matkalla edes riisua välillä pois jos on sadekuuroja matkan varrella, broidillani oli lomamatkallamme erilliset housut ja takki, piti housut koko ajan jalassa ja pysähtyi vaan vetämään pusakan nahkaasun päälle. Kätevää.

Pidin tuota haalaria muuten hyvänä ja vettäpitävänä, mutta huomasin että kun satoi kerran oikein kaatamalla niin että satulaan kerääntyi vesi (customiin), niin haarojen saumasta meni vesi sisälle, ja alla olevat nahkahousut oli persuuksista ihan märät!
Outoa! Pitää varmaan liimaa sinne jotain saumakohtaan.

Mutta kyl on tänä kesänä ollutkin sadeasut ahkerassa käytössä
mad.gif

Rukkan laatuun minäkin luotin viime vuonna kun oli vielä pyörä. Muuten ihan hyvä puku mutta se Imatra takki ei pitänyt sivutaskujen kohdalta vettä ulkopuolella. Se on niin mahtavasti suunniteltu että taskun läpät osoittavat eteenpäin. Joten kun painaa sateella menemään niin ilmavirta avaa läpät ja vesi painuu vetoketjuista läpi. Noh, takki meni sitten tehtaalle korjaukseen ja eiköhän sieltä joku akka soita ja sano että ei se voi mennä siitä läpi kun ne vetoketjut on gore-texiä. Vähän aikaa vänkäsin vastaan mutta eihän siitä mitään tullut. Jotkut tarrat ne sit laittoi niihin läppiin mutta en ehtinyt niitä testata kun puku joutui keväällä tositoimiin asvaltin kanssa.

Yokon Freerider ja Pro-puvut on hyvin pitäneet vettä, saappaista tosin tulee vesi sisään, nyt kai pitää paremmin kun rasvasin. Oli pakko ostaa tänä kesänä vedenpitävät hanskat kun vettä tuli koko alkukesän.
sport05.gif

Back