Ajopuvut..

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tahvo
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Mulla on Halvarssonin muutaman vuoden takaiset maastokuvioiset housut.Huonointa on niissä vetoketjun kohta, näyttäis olevan kuvassa olevissa saman tyyppinen. Eli vetoketjun edessä ei ole läppää. Sisäpuolella on kyllä jonkinlainen pressu mikä ei toimi. Käytännössä tarkoittaa että sateella on "tavara märkänä" ihan heti kun vesi valuu sisään.

Juuri näistä malleista ei kokemusta, mutta nelisen vuotta ajellut aiemmalla Halvarssonsin vedenpitävällä nahkatakilla. Hyvä on ollut.

Halvarssonsin housuja on sitten nippukaupalla, kaikki ovat soveltuneet tarkoituksiinsa...

Mielestäni hintansa väärttejä laadultaan, istuvuudeltaan ja joskus joissain vertailuissa olleet jotkin niistä turvallisiakin. (asialliset suojukset ja hankauksen kestot jne...)

Mulla on Halvarssonin muutaman vuoden takaiset maastokuvioiset housut.Huonointa on niissä vetoketjun kohta, näyttäis olevan kuvassa olevissa saman tyyppinen. Eli vetoketjun edessä ei ole läppää. Sisäpuolella on kyllä jonkinlainen pressu mikä ei toimi. Käytännössä tarkoittaa että sateella on "tavara märkänä" ihan heti kun vesi valuu sisään.
biggrin.gif

biggrin.gif
mmm......
tounge.gif

No täähän on taas oikeen asiallisella pohjalla..  
biggrin.gif
No tietty, jos hyvää ja oikeesti toimivaa haluaa, niin Rukkaa suosittelen. Toimii kuten pitääkin ja mitä lupaa, niin sen myös pitää...myös takuuasioissa, jos tarvetta niihin on
smile_org.gif
Ettei nyt heitettäisi lasta pesuveden mukana, niin totean, että kaikki omistamani Halvarssonsin varusteet, joiden on luvattu vettä pitävän, ovat sen pitäneet erittäin hyvin. Pitkiäkin matkoja kaatosateessa ajaessa.

Nykyinen vedenpitävä nahkatakki alkaa vuotaa kainaloista tosin jo pari tunnin kaatosadeajon jälkeen. Tämä kuitenkin johtunee siitä, että ko. nahkatakki on pesty vähintään kaksi kertaa ajokaudessa pyykkikoneessa! Ja siis silti pitää vettä vieläkin kohtuullisesti. Kalvossa on nyt jossain reikä, josta ennen pitkää vesi löytää tiensä perille...

Edelleen, väitän, että nämä ovat hintansa väärtiä kamaa.
Camo-housut ainakaan omassa käytössäni olevat, eivät pidä vettä, mutta ei niiden ole väitettykään pitävän. Vedenpitävinä ostamani housut sen sijaan pitävät erittäin hyvin.

Ja mitä Halvarssonsin takuuseen tulee, niin noin vuoden ajon jälkeen takista vetoketju alkoi antaa satunnaisesti periksi. Vihje sähköpostilla myyjäliikkeelle riitti: ketju vaihdettiin, ja vielä pyytämääni järeämpään malliin. Muuta takuukorjattavaa ei ole koskaan ollutkaan.

Niin joo, ja vielä, ettei tule turhaa vääntöä asiasta, niin tarkoitukseni ei ole millään tavalla mollata Rukkaa tai mitään muutakaan merkkiä. Hyvin todennäköisesti ostan tänä kesänä Rukan core-nahkatakin. Se kun sattuu sopimaan suoraan samaan ketjuunkin Halvarssonsin housujen kanssa. Ja tosiaan, haluan itsekin kokeilla, onko tuo Core-kalvo paremmin hengittävä, kuin Halvarssonsin käyttämä. Tai mitä käytännön merkitystä on sillä, että Halvarssonsin vedenpitävä kalvo on irrallinen kalvokerros nahkan alla, jolloin nahka pääsee aina kastumaan. Rukallahan tilanne on toinen. Kieltämättä joskus nimittäin on tullut mieleen se kuivumisajan lyhentämisen tarve, kun pitää ajaa samassa nahkapuvussa aamulla ja illalla sateessa.

Nuo nahkavermeet nyt kiinnostaisi, mutta rukalla nuo on tuhottoman kalliit.. lancelot 1800€ on mielestäni aivan älyttömän kallista ihan oikeesti vaikka olisi kuinka rukkaa, takuuta ym...

Sarkan kommenteista rohkaistuneena taidan uskaltaa noita linkkien halvarssone ja testata.. hmm.. Sarkka tuleeko nuista nahkavermeistä tuhottoman painavia sateessa??? Ilmeisesti käytettävyys on kummiskin hyvä, entä lämpö??

On se Rukan nahkapuku hyvä. Pitää täysin veden ulkopuolella, eikä ime sitä itseensä. Hengittävyyskin on kunnossa, osasyynä siihen nahkan tiheä rei'itys. Kaiken lisäksi näyttää säilyttävän ulkonäkönsä hyvin, eli onko tuo nyt sitten tuhottoman kallis? No, kaikki on tietysti suhteellista.

On se Rukan nahkapuku hyvä. Pitää täysin veden ulkopuolella, eikä ime sitä itseensä. Hengittävyyskin on kunnossa, osasyynä siihen nahkan tiheä rei'itys. Kaiken lisäksi näyttää säilyttävän ulkonäkönsä hyvin, eli onko tuo nyt sitten tuhottoman kallis? No, kaikki on tietysti suhteellista.
No onhan se niinkin.. Kyllä mä taidan siitä lancelotistakin tarjouksia pyytää, harmi kun se sun ei ole kooltaan sopiva...
sad_orig.gif

Koetas kattoo IXS Inari takki ja IXS Turku housut
<a href="http://www.mc-scatter.com/inari-kalvollinen-nahkatakki-p-30138.html" target="_blank">IXS Inari  

</a>IXS Turku

On se Rukan nahkapuku hyvä. Pitää täysin veden ulkopuolella, eikä ime sitä itseensä. Hengittävyyskin on kunnossa, osasyynä siihen nahkan tiheä rei'itys.
Eikös mainituissa Halvarssonin ja IXS:n kalvollisissa nahkoissa ole ikään kuin vaan lisätty tavalliseen nahkavaatteeseen "irtokalvo" nahan ja vuorin väliin?
Kun taas Rukassa on se uusimman mallinen laminoitu kalvo em. ominaisuuksin. Eli eivät liene oikein samalla viivalla.

Muuten olen kyllä Halvarssonin tekstiilivaatteisiin ollut oikein tyytyväinen, myös vedenpitävyydeltään.

Nuo nahkavermeet nyt kiinnostaisi, mutta rukalla nuo on tuhottoman kalliit..  lancelot 1800€  on mielestäni aivan älyttömän kallista ihan oikeesti vaikka olisi kuinka rukkaa, takuuta  ym...

Sarkan kommenteista  rohkaistuneena taidan uskaltaa noita linkkien halvarssone ja testata..  hmm..  Sarkka tuleeko nuista nahkavermeistä tuhottoman painavia sateessa???  Ilmeisesti käytettävyys on kummiskin hyvä, entä lämpö??
Joo, Rukan ostossa itselläkin ollut hidasteena se, etten ole vieläkään vakuuttunut olevan SEN hinnan väärti. Mutta siis nyt olen päättänyt jo sen takin testata, tosin varmaan maltan odottaa syksyn aleen...

Se painon nousu Halvarssonisissa: nousee se. Olen kyllä jaksanut päällä kantaa. Itseasiassa, ei sitä mitenkään huomaa päällä kastuessaan, että paino siinä kasvaa. Sitten, kun on muutaman tunnin jossain työpalaverissa, takki "vettymässä" vähän sopimattomassa paikassa ja vetää sen uudelleen päälle, niin silloin kyllä huomaa painon. Ei se kuitenkaan ongelma ole silloinkaan, vaan ongelma on se, että huonossa tilassa ollessaan ilma kostuu, ja se kostuttaa takin sisäpuoltakin. Tämä siis ongelma, ellei saa hyvin tuuletettuun tilaan riittävän pitkäksi aikaa kuivumaan.

Kyllä minä olen tarennut. Käytän alla silkkikerrastoa ja kylmällä säällä Halvarssonsin villakerrastoa. Tosi kylmällä säällä lisään fleece-kerran vielä. Tosin pyöräni katteet kyllä antavat aika hyvän suojan myös. Kaikesta tästä huolimatta viime kesän kylmät yöt saivat aikaan sen, että tilasin tulevalle kesälle Klanin sähkö-kerraston housut... Väitän kuitenkin, että ei kalliimmatkaan asut olisi minua riittävän lämpimämä pitäneet enää niissä +2c vesisteissa muutaman sadan kilometrin yöllisillä työmatka-ajoilla.

Tarkenemista suuremman toiveen asetan Rukan takin osalle hengittävyydessä. Ainakin oma Halvarssonsin vanha veden pitävä nahkatakkini on kesäkuumalla hieman hiostava. No, on sillä toisaalta vedetty kesäiset ratapäivätkin, ja hyvin on pärjätty.

Siis edelleen: mielestäni hyviä varusteita, asiallinen hinta.

Jaa, se oli sitten vissiin vaan messujen ajan voimassa. Toisen käden tiedon pohjalta kuvittelin, että hinnanlasku olisi ollut pysyvää sorttia.

Eikös täällä jossain vaiheessa ollut keskustelua noista Rukan vermeistä, että tuppaa väri muuttuu auringon vaikutuksesta ruskeaksi, eli musta haalistuu ?

Back