• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Ajopuvut..

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tahvo
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Ei oo mitään käsitystä..  rukan hinnastoo löytyy tosi surkeesti netistä siis ei mistään...
Epävirallinen Rukan hinnasto 2009

Edit: Näkyy olevan myös Hinnasto 2010
Jotenkin noissa hinnoissa tuntuu urean maku....
omg.gif

No, kun tekee puvut asiakkaiden toiveiden mukaan ja sitten hinnoittelee ne kustannusten+SOPIVAN voiton pohjalta, niin siitä se paras mahdollinen tuotto muodostuu. Jos tinkii ensimmäisetä tai ampuu yli toisesta, niin maksimointi jää haaveeksi.
Siinä kai se Rukan toiminnan salaisuus on.
062802moto_prv.gif

En ole Rukan hommissa, mutta olen niiden pukuja tyytyväisenä käyttänyt viimeiset parikymmentä vuotta.
tounge.gif

Lancelotista on liikkeellä aika kovia tarjouksia, ihan vertailukelpoisia messuhintoihin. Ilmeisesti liittyy siihen ettei ole ollenkaan suomalaisen miehen muotoinen leikkaus. Merlinin hinta on pysynyt tuolla lähempänä kahta tonnia.

Halvarssons/Jofama/Lindstrands/mikälie on kyllä mukana ihan hyvän oloisia vaatteita. Joku nahkatakki minulla on sieltä ollut, ja olin ihan tyytyväinen. Nyt on yhdet tekstiilipöksyt (toimii moitteetta) ja hyvä selkäsuoja.

Rukka on ihan laadukkaan oloinen, mutta on ne pyydettävät hinnat aivan älyttömiä. Ei se nyt niin erikoinen ole. Jos olisi jotain kivenkestävää näyttöä siitä, että se olisi turvallisempi tai merkittävästi parempi jollain osa-alueella, niin ehkä sitten. Tällä hetkellä ei perse kestä maksaa noita hintoja, koska olen mielestäni suht hyvin perillä siitä, mitä laadukkaat ajokamat maksaa. Jos Rukan pelkän takin hinnalla saa jo laadukkaan nahkapuvun ja kilkkeet päälle niin onko mitään mieltä tossa hommassa. Kait se tuotto tulee noista jotka kävelee myymälään ja ostaa sen mitä tarjotaan. Tätä porukkaa on ollut nousukauden aikana suht riittävästi. Eli FJR, akka takapaksilla ja Armaxit päällä
biggrin.gif

Rukka on ihan laadukkaan oloinen, mutta on ne pyydettävät hinnat aivan älyttömiä. Ei se nyt niin erikoinen ole. Jos olisi jotain kivenkestävää näyttöä siitä, että se olisi turvallisempi tai merkittävästi parempi jollain osa-alueella, niin ehkä sitten. Tällä hetkellä ei perse kestä maksaa noita hintoja, koska olen mielestäni suht hyvin perillä siitä, mitä laadukkaat ajokamat maksaa. Jos Rukan pelkän takin hinnalla saa jo laadukkaan nahkapuvun ja kilkkeet päälle niin onko mitään mieltä tossa hommassa. Kait se tuotto tulee noista jotka kävelee myymälään ja ostaa sen mitä tarjotaan. Tätä porukkaa on ollut nousukauden aikana suht riittävästi. Eli FJR, akka takapaksilla ja Armaxit päällä
biggrin.gif
Juu on ne Rukan kamat varmaan ihan hyviä, mutta kun kerran halvempia vaihtoehtojakin löytyy, niin.....  
tounge.gif
Minun pirtaan menee se, että vetäisin sateen sattuessa nahkojen päälle 2-os. sadepuvun.
Noista hinnoista vielä; saahan sitä laittaa rahansa vaikka kurkusta alas, mutta joku tolkku sentään. Itse olen melkein aina ajellut ylivuotisilla mopoilla ja ajokamoilla. Vuosi sitten ostama 2-osainen ylivuotinen Sweep maksoi hanskojen kanssa 250e MP-messuilla - 2 vuotta roikkunut kaupan henkarissa. Sadepuku maksoi 60e (kallis!) monta vuotta sitten ja hyvin on pelittänyt. Ihan vapaasti kantakaa rahanne minne huvittaa, mutta minä ostan Juttuja vasta kun niitä saa HALAVALLA!  
biggrin.gif

Ennen laadukkaina pidettyjen merkkienkin laadukkuus on mielestäni käynyt vähän kyseenalaiseksi.

Edellinen Gore-pukuni oli Dainesen malliston yläpäästä, kesti vajaan 3 ajokautta eli jonkun 40-50 tuhatta kilsaa, ja se oli tämän jälkeen niin heikossa kunnossa, että korjaaminen olisi maksanut jo hyvin likelle sen mitä uusi tuote (kalvo vuoti monesta paikasta, saumat alkoi pettämään, nepparikiinnitykset reistaili, ja vetoketjut vetivät viimeisiään). Olin vähän yllättynyt, että kyseinen ´premium´-hintaluokan puku antautui tuossa ajassa, eikä suinkaan joku tietty yksittäinen asia, vaan se alkoi prakata vähän sieltä sun täältä.

Nyt on vasta noin 1/3 tuosta ajasta ja ajomäärästä takana Rukan Gore-puvulla, joten on liian aikaista sanoa kestävyydestä paljon mitään. Lähtöhintaa puvulla jopa hieman yli tuon edellisen Dainesen, joten toivottavasti tämän kanssa ei jäädä alle kolmen ajokauden ´kilometritulokseen´.

No, kun tekee puvut asiakkaiden toiveiden mukaan ja sitten hinnoittelee ne kustannusten+SOPIVAN voiton pohjalta, niin siitä se paras mahdollinen tuotto muodostuu. Jos tinkii ensimmäisetä tai ampuu yli toisesta, niin maksimointi jää haaveeksi.
Siinä kai se Rukan toiminnan salaisuus on.
:orgmp:
En ole Rukan hommissa, mutta olen niiden pukuja tyytyväisenä käyttänyt viimeiset parikymmentä vuotta.  :p
Samaa viserrän. Minulla on Rukkaa ollut vasta 15 vuotta ja toinen puku on vasta "sisäänajossa". Toki jos haluaa vaihtaa puvun väriä joka vuosi, niin Rukka tulee kalliiksi, mutta jos vain haluaa ajaa ja paljon niin eipä oikeasti löydy kilpailijoita. Tuommoisen Armax/Armas puvun saa tingattuna noin 1200-1400 €:lla ja siinä on pukua vähintään 10 vuodeksi keskivertomotoristille.

No tietty, jos hyvää ja oikeesti toimivaa haluaa, niin Rukkaa suosittelen. Toimii kuten pitääkin ja mitä lupaa, niin sen myös pitää...myös takuuasioissa, jos tarvetta niihin on
smile_org.gif
Omakohtaisella kokemuksella voin sanoa, ettei Rukan takuu kyllä aina toimi niin kuin täällä hehkutetaan. Eikä kyllä laatukaan päässyt häikäisemään! 120 euron hanskat kestivät yhden kauden ja kangas rikkoutui sieltä mistä sen ei ainakaan luulisi rikkoutuvan... en kokeile toista ko. firman tuotetta... pa&ka laatu.
Tarkkana kannattaa olla mihinkä rahansa laittaa.

120 euron hanskat kestivät yhden kauden ja kangas rikkoutui sieltä mistä sen ei ainakaan luulisi rikkoutuvan... en kokeile toista ko. firman tuotetta... pa&ka laatu.
No kysyitkö Rukalta, miten takuu vastaa niiden hanskojen kohdalla?
Hanskoissa Rukka on kieltämättä tuoreempi tekijä kuin moni muu. Niiden perusteella ei kannata vetää johtopäätöksiä muista tuotteista.

No tietty, jos hyvää ja oikeesti toimivaa haluaa, niin Rukkaa suosittelen. Toimii kuten pitääkin ja mitä lupaa, niin sen myös pitää...myös takuuasioissa, jos tarvetta niihin on
smile_org.gif
Omakohtaisella kokemuksella voin sanoa, ettei Rukan takuu kyllä aina toimi niin kuin täällä hehkutetaan. Eikä kyllä laatukaan päässyt häikäisemään! 120 euron hanskat kestivät yhden kauden ja kangas rikkoutui sieltä mistä sen ei ainakaan luulisi rikkoutuvan... en kokeile toista ko. firman tuotetta... pa&ka laatu.
Tjaa...kuulostaa mielenkiintoiselta, mutta tokihan voi olla valmistus-tai suunnitteluvirhe kyseessä. Takuuhan Rukalla hanskoissa on 2 vuotta, joten todellakin kiinnostaisi tietää, mistä syystä ja millä lailla takuuasian hoitaminen ei ole tyydyttänyt, jos hanskat kerran ovat vain yhden ajokauden vanhat...

Omakohtaiset ja useimpien täälläkin ORG:illa pyörivien kokemukset Rukan takuuasioiden hoidosta on pääosin pelkästään positiiviset.

Tungenpa ketjuun suositellen IXS pukua, itsellä takana nyt 2 kautta puvulla ja ainakin viime syksynä vielä piti veden ulkopuolella. Ekan kauden jälkeen korjautin takuisiin takin ja housut yhdistävän vetoketjun, mutta muuten on olleet hyvät ja hinta on varsin kohtuulinen verrattuna Rukkaan tai muihin vastaaviin ns. laatumerkkeihin.No takuu tuossa puvussa on sen 2 vuotta joten kait se alkaa nyt sitten vuotamaan
tounge.gif

Tungenpa ketjuun suositellen IXS pukua, itsellä takana nyt 2 kautta puvulla ja ainakin viime syksynä vielä piti veden ulkopuolella. Ekan kauden jälkeen korjautin takuisiin takin ja housut yhdistävän vetoketjun, mutta muuten on olleet hyvät ja hinta on varsin kohtuulinen verrattuna Rukkaan tai muihin vastaaviin ns. laatumerkkeihin.No takuu tuossa puvussa on sen 2 vuotta joten kait se alkaa nyt sitten vuotamaan  
tounge.gif
Siis onko IXS:lläkin vedenpitävä nahka-asu?

tounge.gif
Siis onko  IXS:lläkin vedenpitävä nahka-asu?
"Olen enemmän tykästynyt  coreen tai  näihin uusiin nahkavermeisiin jotka pitävät veden.."

Ei kait tuossa pelkistä nahoista ollut kyse  
nixweiss.gif

Edit. Ja siis on, Ixs Inari

tounge.gif
Siis onko  IXS:lläkin vedenpitävä nahka-asu?
"Olen enemmän tykästynyt  coreen tai  näihin uusiin nahkavermeisiin jotka pitävät veden.."

Ei kait tuossa pelkistä nahoista ollut kyse  
nixweiss.gif

Edit. Ja siis on, Ixs Inari
fiksun näköinen, järkevän hintainen.
Onko kellään tuosta IXS Inarista käyttökokemuksia?

voipi olla että noita Halvarssoneja on vaikea saada suomesta, ainakaan tampereen heinolla ei tiedetty noista mitään. jofaman vähän vastaavia puolinahkoja oli ja sellaiset byysat tarttuikin mukaan. tähänastisen olohuonetestailun perusteella jofama frej vaikuttaa hyvältä, mutta varmaan nuo halvarssonit on laadukkaammat jne (hintaakin toki enemmän)

voipi olla että noita Halvarssoneja on vaikea saada suomesta, ainakaan tampereen heinolla ei tiedetty noista mitään. jofaman vähän vastaavia puolinahkoja oli ja sellaiset byysat tarttuikin mukaan. tähänastisen olohuonetestailun perusteella jofama frej vaikuttaa hyvältä, mutta varmaan nuo halvarssonit on laadukkaammat jne (hintaakin toki enemmän)
Treellä edustavat Bike World ja RM Heino. Outoa siis elleivät Heinolla tienneet mitään asiasta.

Itse ostellut JKL Kuvalta ja Hki House of Bikes -liikkeistä.
Jälkimmäisessä erittäin hyvin malleja ja kokoja aina ollut esillä. Ensimmäisessä minä olen aina saanut niin hyvän palvelun että ei ole koskaan haitanntu vaikkei hyllyssä heti sopivaa ole ollutkaan.

Back