• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Ajoramppi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Arrow
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Arrow

New member
Pitäisi pyörä saada pick-upin lavalle ja ajoramppi auttaisi asiaa huomattavasti. Onko kukana tuommoisia itse rakennellut? Jos jotain kuvaa saisi että vois mallia ottaa jos alkaa ite väsäämään? Tai sitten jos kaupasta noita löytyy niin mistä olette niitä hankkineet?

Ahaa. Yritin hakua käyttää mutten keksinyt etsiä kuin ramppi ja ajoramppi sanoilla :P mutta kiitoksia linkistä

Itellä ammattikoulun tekemä "turkkipellistä" ja sit vaa pokkaukset nii kestää ---> halpa, en muista paljo

Satunnaiseen käyttöön riittää vaikka leveä >pari metria pitkä lankku. Hyvin on K 12 RS mennyt pakun kyytiin, vaikka painaakin ~285 kg.

Satunnaiseen käyttöön riittää vaikka leveä >pari metria pitkä lankku. Hyvin on K 12 RS  mennyt pakun kyytiin, vaikka painaakin ~285 kg.
Mullakin on ollut käytössä sellainen 8" x 3" lankku, johon iskin pari naulaa toiseen päähän, jotka sujautan alaskäännetyn perälaudan väliin. Ei luista alas.

Tokimoton 2007 kuvastossa ramppi jonka kantavuus 350kg, mut hinta onkin sitten 169e...
Oma mielipiteeni on: jos rampin tarve on jotai kerran vuodessa en ehkä heti olisi ostamassa "kallista" ramppia, mut jokanen kattoo ja miettii sen tarpeellisuuden ihan itse.
Joku metallipaja saattaa pokata trukkipellistä suhteellisen edullisesti, mut niissä ei ole mitään takeita kestääkö se sitten juuri sen sinun pyörän painoa.

Tein itse teräksisestä kaapelikourusta.Siinä on monta pokkausta eli on jämäkkää.Niitä kaks rinnakkain ja 40mm putket väliin.Yläpäässä taitettu teräslevy jossa vähän tartuntaa alapuolella.Oon käyttänyt sitä pikupissa ja kärryssä,hyvin kestänyt/toiminut.Osat firman romulavalta,hinta 0e.
062802jumpie_prv.gif

Itse olen käyttänyt pelkkää leveää lankkua. Toimii ihan hyvin!

Joskus kevari aikaan on työnnetty itsetehtyä "ramppilankkua pitkin" (kaks lautaa naulattu niin, että väliin jää renkaalle hyvä kolo/ura, joiden alla laudat poikkittain tukevoittamassa)

Joo hyviä vinkkejä on tullut. Kyllä muuten kävis pelkkä lankku mutta on sen verran korkeella tuo pikupin perse että pitäs melkeen ajamalla mennä. En oikee itteeni luota sen vertaa etä ajaisin semmosta renkaanlevystä lankkua pitkin ylös :P Mutta saatiin neroleimaus ja tehtiin vanhoista tikapuista rampin tynkästä. Askelmien väliin vaan jotain lautaa. Huomenna näkee mitä siitä tuli.

Mä tein ite kans kun oli kakkosnelosista tehty valmis kehikko (purettu jostain) ja sattumoisin samanlevyisiä vanerinpaloja. Ruuvasin ne vanerit kehikkoon kiinni, nostin toisen pään kärrynlaidalle ja ajoin mopon kärrylle. Vähän se ramppi natisi, pyörä painoi kumminkin jotain 240 kg ja ite lisäks 80 kg, mutta kesti kun kestikin.

Ed: Se käy rakennutelineeksikin. Nimim. tapetointi kesken.

Juu oikeassa taidat olla jos noin halvalla myyvät.
Ei muuta ku kimppatilausta väsäämään
baaa.gif

Mukana kimpassa, tarvitsen kanssa rampin. Mopo painaa 230kg. Yhdistelmän paino n. 300kg (kuski + pyörä). On nääs kapea oviaukko, vaikea touhuta rinnakkain.  
062802jumpie_prv.gif

Ostin juuri itselleni Tokimotosta ajorampin.
Sellainen keskeltä taittuva malli.
Kantavuus pitäisi riittää 350kg saakka.
Laitteen keveys yllätti, ei nimittäin paina montaakaan kiloa.

Tänään tuo tili testattua ja toimivaksi havaittua.

Back