• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Ajosaappaat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja manror
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

manror

New member
Pitäisi saada hommattua jotkut ajosaappaat.

Koskaan aikaisemmin ei ole omia kenkiä pyöräilyyn ollut ja pyöräkin vasta vajaat pari kuukautta.
Mihin kaikkeen pitäisi ostaessa kiinnittää huomiota?

Omia vaatimuskia kengälle on tyylikäs ulkonäkö. En tosiaan halua mitään kiiltäviä kyberkenkiä jalkaani millä ei kehtaa kylillä kävellä! Pitää muistuttaa ihan normaaleita kenkiä!
Kengillä tullaan myös kävelemään jokun verran, eli tämäkin pitää ottaa huomioon.

Saappaiden tule myös ehottomasti olla täysin vettä pitävät.

Mitään talvisaappaita ei ole tarkoitus hommata. Hyvä hengittävyys ja vuorettomuus ovat tärkeitä.

Jos sattuisi löytmytääm jostain turvakengistä tms. tuollaiset, niin se olisi erittäin positiivista koska tälöin kengät maksaisi firma.
Muutoin hinta ei ole kuitenkaan este. Ennemmin jätän vaikka jotain muuta ostamatta kokonaan kun tingin kengän laadussa ja jalkaan istuvuudessa.

edit: tähän asti oon ajellu ihan normaaleilla nahkaisilla kävelykengille, en edes millään nilkkureila...

Pitäisi saada hommattua jotkut ajosaappaat.

Koskaan aikaisemmin ei ole omia kenkiä pyöräilyyn ollut ja pyöräkin vasta vajaat pari kuukautta.
Mihin kaikkeen pitäisi ostaessa kiinnittää huomiota?

Omia vaatimuskia kengälle on tyylikäs ulkonäkö. En tosiaan halua mitään kiiltäviä kyberkenkiä jalkaani millä ei kehtaa kylillä kävellä! Pitää muistuttaa ihan normaaleita kenkiä!
Kengillä tullaan myös kävelemään jokun verran, eli tämäkin pitää ottaa huomioon.

Mitään talvisaappaita ei ole tarkoitus hommata. Hyvä hengittävyys ja vuorettomuus ovat tärkeitä.

Jos sattuisi löytmytääm jostain turvakengistä tms. tuollaiset, niin se olisi erittäin positiivista koska tälöin kengät maksaisi firma.
Muutoin hinta ei ole kuitenkaan este. Ennemmin jätän vaikka jotain muuta ostamatta kokonaan kun tingin kengän laadussa ja jalkaan istuvuudessa.
Meikäläinen on ollut tyytyväinen noihin Forman Safari touring-saappaisiin. Hinta ei hirvitä ekoiksi ajokengiksi, 130€, ja laatu on erinomaista, mitä oon kuullu ja kokenut. Hyvin istuu ja on hyvännäköset ja tyo vettä ja tuulta pitävä drytex-kalvo voittanut vissiin TM testin joskus vähän aikaa sitten. Paremmilta tuntuivat jalkaan kun jotkut Alrightin vastaavat. Kannattaa käydä liikkeissä sovittelemassa, mielellään monissa sillä yksi liike on yleensä erikoistunut vain muutamaan tai jopa vain yhteen merkkiin.
kaboom.gif

Oxtarin tai taitaa olla nykyisin TCX Explorer gore-tex. Hyvät jalkaan, hengittää ja pitää vettä. Löytyy ainakin Superbikers.fi hintaan 179 EUR. Viime kesän noilla ajelin ja tyytyväinen olen ollut.

Tällaiset Oxtarit (nyk. tcx) hommasin reilu vuosi sitten ja eipä tule enää muita käytettyä. Lyhytvartiset Daineset tuli kanssa hommattua mutta ovat olleet nyt yli vuoden käyttämättä. Noi on helppo pukea ja Coolmax-sukkien kanssa mukavat kesälläkin.

Ite kävin partioaitasta hakemassa armeijan sievi maiharit turvakärjellä. Hyvä ajella ja pitää muutenkin jalassa, eikä näytä michael jacksonin popoilta, ja firma maksoi työkenkinä.

Onnea matkaan, tehtävä ei ole helppo. Luonnossa popot näyttävät useimmiten myös vähän erilaisilta verrattuna kuvastoihin.

Itse pyörittelin kevään mittaan käsissä muutamaa vaihtoehtoa, jo tuossa aikaisemmin mainittua TCX Explorer:a, TCX AIRTECH:a ja sitten Alpinestarsin Web Gore-Tex:a. Kaikkia kolmea on ainakin lukemani perusteella kehuttu ja itse päädyin lopulta viimeiseen vaihtoehtoon. Kaikista löytyy Gorea pinnasta.

Katsotaan sitten joskus jos tulee huomattavasti parempi vaihtoehto vastaan.

+1 Alpinestarsin web kengille.
Eipä ainakaan 2h vesisateessa ajelun jälkeen vesi tullut läpi ja omaan jalkaan sopii mainiosti. Tosin ei ehkä paras kenkä kävelemiseen, mutta ajossa varsin mukavat jalassa ja hengittävätkin yllättävän hyvin.

Oxtar (nyk TCX) SS Performance II WP on ollu käytössä 7000km ajan ja tyytyväinen oon ollu.

Kyseessä siis tommoset -> Linkki

Tällaiset  Oxtarit (nyk. tcx) hommasin reilu vuosi sitten ja eipä tule enää muita käytettyä. Lyhytvartiset Daineset tuli kanssa hommattua mutta ovat olleet nyt yli vuoden käyttämättä. Noi on helppo pukea ja Coolmax-sukkien kanssa mukavat kesälläkin.
No nuohan nyt ois vielä ihan kohtuullisen näköisetkin...
Ei mitään turhaa metallia siellä sun täällä ja muutenkin muistuttaa etäisesti jopa normaaleita jalkineita
smile_org.gif

Tällaiset Oxtarit (nyk. tcx) hommasin reilu vuosi sitten ja eipä tule enää muita käytettyä. Lyhytvartiset Daineset tuli kanssa hommattua mutta ovat olleet nyt yli vuoden käyttämättä. Noi on helppo pukea ja Coolmax-sukkien kanssa mukavat kesälläkin.
Ei mitään turhaa metallia siellä sun täällä ja muutenkin muistuttaa etäisesti jopa normaaleita jalkineita
smile_org.gif
Mulla on noi myös.

+ Helppo ja nopea pukea
+Pystyy kävelee kaupungillakin
+Miehekäs kopina kävellessä
+Kestää vettä

-Helvetin kuumat kesällä
-Kenkien lesti on tehty Alienille ja E.T:lle, ei sovi mun kinttuihin

Boot Factoryn Cobra-buutseilla on menty vuodesta '02. Sama se pyöräileekö vai onko kesä vai talvi, aina nuo toimii, töissä, vapaa-ajalla tai uimarannalla (joskin siitä on joskus saanut vähän kuulla kommenttia
tounge.gif
)

Vaatimuslistaasi nuo melkein sopivat - helppo on kävellä, hengittävät yhtä hyvin kuin mitkä tahansa nahkabootsit (eli ei) ja vettä pitävät kunhan pitää ne hyvässä rasvassa.
smile_org.gif
Mutta hengittävyyshän on ylimainostettua, kunnon sukkamehut pitävät mielen virkeänä.

Hieman OT, mutta täytyi tuon uuden räyhäpyörän takia hommata TCX:n SS Performance-saappaat. Noillakin kävelee jotenkin, ja HD-miehen seikkailuja lainatakseni, jo nimen puolesta 'no tsuus fakin araund!'
biggrin.gif

Tällaiset  Oxtarit (nyk. tcx) hommasin reilu vuosi sitten ja eipä tule enää muita käytettyä. Lyhytvartiset Daineset tuli kanssa hommattua mutta ovat olleet nyt yli vuoden käyttämättä. Noi on helppo pukea ja Coolmax-sukkien kanssa mukavat kesälläkin.
smile_org.gif
Mulla on noi myös.

+ Helppo ja nopea pukea
+Pystyy kävelee kaupungillakin
+Miehekäs kopina kävellessä
+Kestää vettä

-Helvetin kuumat kesällä
Helvetin kuumat kesällä tavallisilla sukilla pitää paikkansa. Vaatii paksut Coolmax-sukat jos meinaa keskellä kesää pitää (luit oikein : paksut). Alienin lesti...
sad_orig.gif
mulle sopii jalkaan mut kai mulla sitten...
bawling.gif

Oxtarin tai taitaa olla nykyisin TCX Explorer gore-tex. Hyvät jalkaan, hengittää ja pitää vettä. Löytyy ainakin Superbikers.fi hintaan 179 EUR. Viime kesän noilla ajelin ja tyytyväinen olen ollut.
joo nämä explorer mallin saappaat on aika lähellä normikenkää muodoltaan. Koska saappaan etuosa ei ole umpinahkaa viilentää tuuli kinttuja ajaessa. Vettä ne piti niin kauan kun joen yli kahlatessa alkoi tulla yli varsien....

Alienin lesti...
sad_orig.gif
mulle sopii jalkaan mut kai mulla sitten...  
bawling.gif
Allekirjoitan kyllä tuon ET:n aivan täysin!
Kenkähän on aivan tasapaksu! Varpaat solmussa samalla kun kantapää ja jalan keskikaari heiluvat toista senttiä puolelta toiselle...
Dainese istui hyvin, vähn turhankin hyvin. ½ senttiä lisää tilaa varpaihin levayssuunnassa ja oisin ollu myyty.
Loppujen lopuksi menin ja ostin Spyken Walkit.

Back