• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Ajosaappaita hankkimassa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jrasi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

jrasi

New member
Tästäkin ketjuja jo löytyy, mutta vanhojen ketjujen malleista moni jo discontinued...

Eli mikähän olisi hyvä kenkä, vaatimukset seuraavat:

- Tukeva, eli ei mikään touring-lötkö
- Sporttihenkinen, eli ei mikään adventure-saapas
- Vettä saisi pitää, eli ei mikään racing-reikäjuusto
- Positiivista olisi, jos kenkä hengittäisi, eli ei mikään Nokian Kontio
- Hintaluokkaa Suomessa 150-250e

Dainesen uutta mallia kävin Stormilla kokeilemassa, ei vaan ollut aikuisten kokoja heillä ja 45 puristi hieman...

Tähän asti ajanut kaikkien pelkäämillä maihareilla, muuten jees, mutta hieman saisi olla tukevammat ja nauhojen kanssa menee hermot.

Jaaha...ainakin TCX:llä ja Sidillä olisi isompiakin kokoja, ainakin 48-49 saakka.
Ja edullisimmat mallit pysyy haarukassa, ainakin Reliatecillä.
Itselläni on Sidin Vertico Rain, tukeva, sporttinen, pitää vettä ja helppo huoltaakin/putsata tarvittaessa.

Jees, eli samoilla linjoilla jengi tuntuis olevan, kun mitä itse on suunnitellut. Täytyy tässä päivänä eräänä ottaa pieni kierros liikkeisiin. Muutama vaihtoehto tuossa olisi ollutkin, mutta aina väärää väriä...

Ja kenkien suhteen olen niin natsi, että sovittamatta en miyään mistään kyllä tilaa
smile_org.gif

45-46 tuntuisi olevan se koko, mikä itselle sopii, lestistä vähän kiinni.

Tuo TCX:n Competizione Gore-Tex näyttäisi irtoavan briteistä alle 200€, toimituskulut n. 24€. Pitää käydä jossain sovittamassa (Hyi minä)

Kuulosti omilta toiveiltani viime vuodelta.
Oma ratkaisuni oli Puma GTX Brutale (GoreTex).

*Kliks*

*siniset 46:set hintaan 140 €*
Brutalet istuu helkkarin hyvin jalkaan ja jalat pysyy kuivana, mutta nilkan suojausta ei ole ja sen takia olen päättänyt ostaa racing saappaat ja pitää sitten pusseja niitten päällä sateella (tämä päätös sen jälkeen kun katselin englantilaista dokumenttia ensiapu helikopterista jossa aiheena tuolla kertaa mp onnettomuudet)

Brutalet istuu helkkarin hyvin jalkaan ja jalat pysyy kuivana, mutta nilkan suojausta ei ole ja sen takia olen päättänyt ostaa racing saappaat ja pitää sitten pusseja niitten päällä sateella (tämä päätös sen jälkeen kun katselin englantilaista dokumenttia ensiapu helikopterista jossa aiheena tuolla kertaa mp onnettomuudet)
Onhan niissä jos jonkinlaista suojaa, ainakin enempi ku bootseissa taikka lenkkareissa
tounge.gif

Ei mun edellissä Sideissä ollut ainakaan yhtään kummemmat suojaukset.

*Kliks*

Ostin tuollaset viime kesänä. Muuten hyvät, mutta vetoketju on aivan paska. Hermot menny lukemattomia kertoja, kun se aukenee vetimen alapuolelta, jolloin todella vittumainen saada toimimaan ja auki. Paljohan maksais jos vaihdattas noihin kunnolliset vetoketjut? Taidan kyllä hommata jotkut toiset "sporttisemmat" kenkulit tälle kesälle, ja mieluiten ilman vetoketjua.

*Kliks*

Ostin tuollaset viime kesänä. Muuten hyvät, mutta vetoketju on aivan paska. Hermot menny lukemattomia kertoja, kun se aukenee vetimen alapuolelta, jolloin todella vittumainen saada toimimaan ja auki. Paljohan maksais jos vaihdattas noihin kunnolliset vetoketjut? Taidan kyllä hommata jotkut toiset "sporttisemmat" kenkulit tälle kesälle, ja mieluiten ilman vetoketjua.
Puma Brutalen vetoketjut on aivan paskat.Toinen kesti n,2kk käyttöä ja toinen hajos sitten alkusyksystä. Suutarointi makso muistaakseni n.40€/kenkä ja sen jälkeen voi vedenpitävyyden unohtaa...
bawling.gif

Itelläni on melkosen suuri kokonen jalka ja levee lesti, tommoset TCX competizione S malliset monot istuu kivasti jalkaan. Ja niitähän saa gore kalvolla, eli komppailen Suzu-ukkoa ja muita alan miehiä.
wink.gif

Back