Ajovarusteet pakollisiksi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ÖÖ.
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Ajovarusteet pakollisiksi? -

• Juu

Ääniä: 0 0,0%
  • Ei

Ääniä: 0 0,0%

• Ääniä yhteensä
    0

ÖÖ.

New member
Tämmösessä "holhousyhteiskunnassa" kun eletään niin pitäiskö ajovarusteet takki, housut, kengät ja hanskat vaatia kaikilta mp kuskeilta? Esim. jokaisesta vaatekappaleesta pitäisi löytyä joku eu merkki että sais ajella. Onhan autoissakin turvavyö pakko jne. Tietty rangaistuksena vastaava sakko kuin turvavöittä ajosta.

Jep, ja jalan kulkijoille vikkuvalo pään päälle...

EI kiitos.

ei sitten millään
tounge.gif

En ymmärrä mikä siitä saatava hyöty on?
Kortitta ajo lisääntyy kun pyöräilyn hintaa nostetaan. Varusteet ostetaan sekundatavarana ulkomailta. Ja varsinkin kesällä liikennerikkomukset moninkertaistuu,kun ne halvat sekundakamat ei ole tarkoitettu Suomen olosuhteisiin. Typerien lakien myötä myös tarpeellisten lakien arvostus laskee. Kukkahatut taputtaa karvaisia kämmeniään,kun moottoripyöräilijöistä yhä suurempi osa rikkoo tietoisesti lakia.
kaboom.gif

Yhtä tervetullut ajatus kuin katsastus: Nykyään suurin osa pitää pyöriään kunnossa ympäri vuoden ja jos ne nyt pakotetaan kerran vuodessa leimalle,niin se jatkuva fiksaus keskittyy vain kerran vuodessa leimaamiseen. Kuten autoilussakin on käynyt.
Holhous on homojen hommaa.
033102ass_1_prv.gif

no ei todellakaan,eiköhän se ole jokaisen motoristin oma asia pistääkö hanskat tai ajo housut jalkaa....
tounge.gif

Pakollinen juttu on yleensä yök, jos ei järkisyyt riitä.

Ois se varmaan tienposkessa ohjelmanumero kun motoristit olisivat ratsiassa syntymäasuissaan.
062802jumpie_prv.gif
062802jumpie_prv.gif
062802jumpie_prv.gif
Se tilanne ei ehkä parantaisi liikenneturvallisuutta.

Ei vaan moottoripyöräily on kiellettävä kokonaan.
Polkupyöräilijöille umpipotta, nahkapuvut, race tossut, hanskat ja selkäpanssari pakolliseksi. Uimareille kellukkeet pakolliseksi ja autoilijoille samat kuin polkupyöräilijöille ja varmuuden vuoksi kellukkeetkin jos sattuu ajovirheen tai muun syyn takia ajautumaan ajoradalta ulos ja järveen nurinpäin. (Oli lehdessä että näin kävi.)

Eikös tuo puolipakon kautta voisi
lookaround_orig.gif
Siis vrt. jos ajat kännissä, voi vak.yhtiö vähentää korvauksia, tuokin kun on itse aiheutettua liikenteen vaarantamista. Aivan samalla tavalla se prätkällä varusteettomuuskin tai autolla turvavyöttömyyskin on tavallaan tahalleen vaaran aiheuttamista itselleen vaikka just sillä kerralla ei napsahtaisikaan. Taitaapa tässä maassa olla jo oikeustapauksiakin kun korvauksia on evätty suurten ylinopeusten takia - eikä noista kaahauksistakaan kaikki aina suinkaan pääty onnettomasti
nixweiss.gif

crazy.gif
hei sanokaa että koko äänestys oli joke?!
rajansa kaikella hitto vie, minähän vedän ajaessani päälle mitä itse tahdon niin se vaan on ja siihen ei muut puutu. kyllä ne löytyy ne ajokamatkin ja ihan itse päätän kuinka ja missä niitä käytän. tämä alkaa olla semmosia pullamössöjuttuja että voi voi miksei saa ostaa valmiiksi kuorittuja perunoita ja onhan jo valmiiksi keitettyä riisiäkin
veryangry.gif

antaakaas vaan mun ajaa niinkuin haluan millä pyörällä haluan, niin minä annan saman rauhan teille ja nostan vielä tassuakin kohdatessa. juuuuu pointin ymmärrän varmasti tässäkin jutussa mutta c´moon
062802moto_prv.gif

Back