• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Ajovarusteet pakollisiksi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ÖÖ.
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Ajovarusteet pakollisiksi? -

• Juu

Ääniä: 0 0,0%
  • Ei

Ääniä: 0 0,0%

• Ääniä yhteensä
    0
Minen kannata ihmisten holhoamista missään suhteessa.
En edes siinä, että pakottaisin jonkun toisen ihmisen pukeutumaan, niinkuin itse ajattelen.
Tästä on käyty vinkunaa muuallakin, vakuutusmaksuja joutuu muut maksaan toisten puolesta... plaa, plaa.
No mikä ettei, maksetaanhan me terveydenhuollon maksuina sekin, et joku polttaa tupakkaa.
Eikös se keuhkosyöpä ole aivan yhtä itse hankittua.
Tää on vaan nyt esimerki, en halua rajoittaa edes kenenkään tupakointia...
Toisekseen...onko joku todella sitä mieltä, että vakuutusyhtiöt laskis maksuja, jos joka iikka vetää vermeet niskaan?
Jos on...niin.. lapsellista ajattelua.
Maksujen takana on osingot firmojen omistajille...voittoo pitää tulla ja sitä tulee.
Kukaan ei ole vielä edes kuullut vakuutusyhtiöistä, jotka alentas maksuja, vaik olis käyty ennakoivanajon kurssit???
Sitä maksuvirtaa takaisin päin saa kyllä odottaa.
Minä jätän ihmisten omaan harkintaan, miten ne haluaa omaa kroppaansa kohdella.
Ja tuskin sellainen kuski takaisin vakuutuksesta paljon saa, jolla ei ole kotivakuutusta ja pyörässäkin pelkkä liikennevakuutus..
Ihmiset lankee propagandaan...

Tottakai ja tulenkestävät kalsarit kans... ja paskat...
mad.gif
Mikään ei ketuta niin paljoa kun tämä holhousyhteiskunta. ...tana ...tu ...kele

Ei periaatteessa. Kypäräpakko on ihan must, mutta muutoin jokainen ottakoon vastuun ittestään.

Itse ajelen muutoin aina vermeet päällä, mutta jos pitää jossain oleskella pidempään niin vedän kyllä farkut jalkaan. Jos sit lippaan, niin
withstupid.gif
ja ite siitä sit kärsin.
confused_orig.gif

Yleensä "kaikki" varusteet päälle kun lähden ajaan. Tossa Heinolla katselin kaulasuojaa jota vasten kypäränreuna laskeutuu. Ostaisin mutta kun hinta oli yli viissataa!
crazy.gif
hirveen arvokas.

Mieluummin kortongin käyttö pakolliseksi.
...ja maahan saapuville kastraatio. Hienoja suunnitelmia,mutta käytännössä rikotaan vitusti eu:n säädöksiä.
Jo nyt Suomen katsastus-säädöksistä tapellaan eu:ssa,pitääkö vielä puku-pakostakin mennä hakemaan oikeutta? Eikö kukaan enään tajua,että me veronmaksajat maksetaan näiden typerien holhouslakien purkamisesta vi*usti ylimääräistä etelään? Eikö rahalle olisi käyttöä meilläkin?

Periaatteessa olen kaikkia "pakkoja" vastaan, mutta täytyy myöntää että on tämä paljon fiksumpi idea kun se Korhosen esitys pakollisista huomioliiveistä.

Vastasin, että juu...

Itse olen ajanut viiden vuoden aikana vain yhden kerran farkut jalassa. En tykännyt.

Tietysti shortsitkin ovat housut ja niihin saa nopeasti EU hyväksynnän. Toki on niin, että vain kunnon ajovarusteet toimivat suojaavana kuorena, kaatumishetkellä.

Itse osaan tietysti välttää kaikki kaatumiset ja kolarit, mutta kun ne muut tielläliikkujat eivät välttämättä tajua, että motoristikin on pehmeä kuorinen hajova olento.

biggrin.gif

Mielestäni ehdoton ei.
Mutta tuo kyllä prosentti hieman kummastuttaa
confused_orig.gif

Toki jokainen varmaan peilaa omiin ja kavereiden ajotapoihin.
Itsellä yli 90% kilometreista tulee 50km/h alueella. Tykkään kruisailla rauhallisesti.
Erillisen selkäpanssarin pukeminen kesäkuumalla jäätelökioskilla pyörähdystä varten. Matkaa pari kilsaa, useat liikennevalot ja koko matka 50km/h aluetta. Tuntuisi kyllä hullulta.
Taitaisin lähteä mieluummin kotilolla.

Olisi kiva tietää miten noi prosentit jakaantuu vaikka kustomi / kyykky kuskeilla
biggrin.gif

Ei pakolliseksi. Jätetään harkinnan varaa kuskille.

Nurkka-ajossa mulla on ainakin takki yleensä päällä, kypärä tietty, hanskat myös. Housuja ja raskaita ajokenkiä en käytä kaupungilla käydessä.  
cool.gif

Sattui muuten pari kesää sitten, että ajoin tosi huonoilla varusteilla -pakko myöntää.

Olin viemässä poikaa kylään ja sandaaleilla (juu, tunnustan...) sitten perillä paikalla ollessa tukea ottaessani maasta jalka luisti ja oikea pohje painoi kuumaan yoshimuraan....  
crazy.gif

(Nuoruudessa tuli pidettyä kaupungilla käydessä puukenkiä ajolapikkaina, kunnes huomasin Räyskälässä käydessäni jotta muuan mr Nyqvist harrasti samoja jalkineita. Sen jälkeen nurkka-ajon jalkineet vaihtui toiseen kuosiin..)

Sattui, siihen pohkeeseen, juu.  Ja ihan v-mäinen jälki jäi pitkäksi aikaa.

Oma moka. Nopeus tapahtuessa oli 0km/h...  
eek.gif

Nolotti, mutta ihan täysin oma vika!

Ja oli eka ja ainoa kerta, kun niin heikoilla varusteilla liikuin. Ja silloin se sattui. Eniten kyllä egoon....  
blush.gif

Toisaalta kannatan sitä, että pidetään kunnolliset varusteet päällä, mutta toisaalta, kun alkaa aattelee et kävis vaikka kesällä illemmal viemäs lottokupongin oman kylän ärrälle nii
lookaround_orig.gif

Mun puolesta saisi tulla ajovarusteet pakollisiksi tai edes osittain(kypärän lisäksi ajotakki,ajohousut), tulisi onnettomuus tai vahinko tilanteissa edes vähemmän rumaa jälkeä verrattuna vain kypärä päällä ajamisesta. T-paidalla, sortseilla, sandaaleilla ajamisesta pitäisi kyllä antaa vähintään 60e sakko.

Vähintään edes jonkinlaiset suojat pitäisi olla täysin pakollisia, joko ajovarusteissa tai sitten samanlaiset kuin urheilukisoissa.

Kevarilla pikkukolarin(pakun kanssa kyljekkäin) jälkeen päätin että käytän ajovarusteita, satoi tai paistoi. Myös 30c-+ lämpötiloissa.

Back