• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Ajovarusteiden tärkeydestä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kerminator
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Kerminator

New member
Olin keskiviikko aamuna harjoittelemassa autokoulun pyörällä pujottelua. No, sitten siinä ajonopeus laski turhan hiljaiseksi ja Diversion lähti kallistumaan liikaa vasemmalle. Sitten iski pieni paniikki, silllä pienellä kaasun käytöllä ja nopeammilla reflekseillä tilanne olisi voitu korjata. Tuli mieleen open sanat että pois vaan päältä jos lähtee kaatumaan. Joten sitä toteuttamaan.

Vasen jalka maahan. Kytkin pohjaan. Oikea jalka yli pyörän. Diversion tuli sitten perässä. Suoraan Oxtarin nilkka suojukseen. Karsea poks ääni. Ja pyörä maahan. Ja maikka heti kysymässä että kävikö mitään kun oli sen verran kova tuo poks ääni. Totesin vain lahjetta nostamalla että onneksi tuli ostettua nää kunnon ajosaapaat.

Jos ei olisi ollut noita kunnon kenkiä niin ajot olis loppu siihen. Että kannataa joskus se varusteiisiin sijoituskin. Nyt tuli vain kolaus ylpeyteen ja saapaaseen naarmu.
biggrin.gif

On se kyllä kunnollisissa varusteissa mukavampi ja turvallisempi ajella. Itte kyllä näillä helteillä sorrun siihen että laitan vain farkut, ajotakin, hanskat ja lenkkarit päälle kun lähen tohon lähelle ajelemaan. Olisihan se kyllä oman turvallisuuden kannalta järkevää laittaa aina ajovehkeet niskaan.

pelkissä sortseissa ja t-paidassa ei ole kivaa kaatua... tulee asfaltti-ihottumaa aika pirusti vaikkei vauhtia olekaan kuin nimeks...
nimim. kokemuksen syvällä rintaäänellä
biggrin.gif

Keskiviikko aamuna oli +22 astetta ja täysi gore setti päällä. Kyllä oli aika märkä olo kun tunti oli parkkiksella sahattu pienellä nopeudella.

Oli pakko pitää juoma ja tuuletus tauko välillä.

No itse olen sitä mieltä että kuumaa kyllä voin sietää mutta asvaltti ihottuma ei oikein inspiroi. Varsinkin kun olen nähnyt mitä tapahtui kun kaveri veti kevarilla slipat t-paita ja farkku vaatetuksessa. Oli kyllä karseaa katsoa sitä jälkeä. Aamiainen tuli kyllä vauhdilla ylös ja parina yönä ei oikein uni tullu...

Vaikka omistais kuinka hyvän (lue: kalliin) mopon tahansa, ei ajaminen ole mitenkään mielekästä jos on paskat varusteet! Ja toisin päin. Jos on hyvät (lue: kalliit) varusteet niin ajo maistuu paljon paremmalta huonollakin pyörällä.
Myös tämä kuuluu syvältä rinnasta  
biggrin.gif

juu kyllä kunnon ajovarusteet on ehdottomat. Ittekkin tuli kaaduttua aikoinaan kevarilla aikas pahasti ja ei minkäänlaisia ajovarusteita... ei ollu kivaa kattella kun lenkkari lentää 10 metrin päässä ja pilotista ei tunnistanu onko se lintu vai takki...
crazy.gif

Jokainen voi miettiä sitä, hikoileeko päivän kunnon kamppeissa, vai hikoileeko viikon siinä ilmastoimattoman sairaalan sängyllä, joka on vuorattu muovilla...
Itse valitsen tuon ekan vaihtoehdon...
confused_orig.gif

Kerminaattorilta asiaa. Asiallisten ajosaappaiden merkitystä kun taidetaan vähän aliarvioida. Omakohtaisissa lipoissani pyörä pomppasi, tippui jalan päälle ja sain oikein omakohtisen stanssauksen pyörän moottorista saappaan sivuun. Onneksi oli kunnolliset Dainesen bootsit kaikkine suojuksineen ja hommasta selvisi pelkällä säikähdyksellä. Ei varmaan olisi kovin kiva olo, jos jalassa olisi ollut pelkät Adidaksen Superstarit.... Eli. Ei kannata aliarvioida saappaiden tärkeyttä.

Eipä ne kunnon ajovarusteet varsinkaan helteellä tunnu mukavilta mutta muutaman kerran kolaroineena voisin väittää että onneksi oli kunnon vehkeet päällä.
Pahin niitti mulla oli kun punaisissa valoissa takaa tullut auto ajoi viittäkymppiä persiiseen; Rukan selkäsuoja mallia muikkuverkko olikin toimiva zydeemi ja suojasi hyvin. Suojan ulkopuoliset alueet olikin sitten aika kirjavia.
Kevari- ja mopoikäisenä tulikin sitten sluibailtua ilman varustuksia ja kyllä silloin sattui pahemmin.

Eipä oikeastaan niin lyhyttä matkaa etteikö ajovermeet päällä..Työkaveri kysyi töistä poislähtiessä (haaveilee vähän omasta pyörästä) että onko pakko olla aina nuo varusteet näin kuumallakin..sanoin ettei se pakko ole, mutta kun tien ja minun välissä ei ole muutakaan..Pidän siksi, ettei "alkuperäinen nahka-asu" menis haitarille.
ja jos vahinko sit sattuu, niin on mukavampi ajatella, että onneksi oli kamppeet päällä kuin , että joutus ajatteleen et voi v* kun ei ollut...

Back